hø hø hø…jeg lagde mine briller da jeg fyldte 46 år…nu er jeg 51 og har billige 30 kroners +2 til når jeg skal læse …kører bil og ser tv uden briller endnu…men jeg ved godt det er en stakket frist…
jeg tager min mand med når jeg skal købe briller igen, det er jo mest ham der skal kunne holde ud at se mig med dem…
[QUOTE=Alice;573544]Naaaahhhh …Tror ikke lige jeg køber dem allesammen, de er pæn pebrede ![]()
Hvordan pokker får i styrken i brillerne korrekt når i køber dem på nettet ?. Jeg tror ikke jeg turde, men jeg har osse et skrækkelig syn ( langsynet på højre øje og nærsynet på venstre )[/QUOTE]
Når man er til øjenlægen, beder man om et stykke papir med alle oplysninger - så er der ingen problemer ![]()
Kiggede videre på briller i Den blå Avis - Tænk, man kan få retro-brillestel, også de kæmpestore, til 50,- kr.
Det siges ellers, at STORE briller bliver top-moderne igen. Men jeg bruger kun læsebriller (endnu), er langsynet!
Og jeg bad om oplysningerne hos optikeren (Synoptik) - så fik jeg en udskrift.
Og det er dig der har æren for at jeg fik øjnene op for den løsning med nettet - tak
![]()
Jeg købte hos Profil Optik,havde min teenagerdatter med,så får man ihvertfald besked hvis de er “kiksede”![]()
Valgte så 3 stel,som jeg tog med hjem på prøve,vi prøvede at tage billeder,men man kunne dårligt se forskel på billederne.
Men det må være et godt valg,for mange spurgte om jeg havde fået nye briller?
Øøøøh,jeg har altså ikke gået med briller før:)
Tine
[QUOTE=Alice;573405]Foreløblig er jeg endt op med at det sikkert bliver et af disse par …Hvis de da ikke ser tåbelig ud på hovedet af mig ![]()
Hmmmm …Hvilke er så pænest ?? :?
[/QUOTE]
Jeg kan bedst lide brille nr. 3. Men det er jo ikke sikkert at det er den der klæder dig bedst…
Jeg står faktisk vist for at skulle have nogle nye, så forstår dig kun alt for godt Alice! Det er så svært, for jeg vil jo egentlig (som dig) gerne være lidt smart, men hvornår er det så for meget? Og hvornår for kedeligt? Jeg har heldigvis en god idé om hvilken form de skal være, hvilken der passer min hovedform bedst, så det er da afgjort ![]()
Og ooh jeg saaaaaavner sådan mine linser, jeg er uheldigvis blevet allergisk. Noget der hedder GPC og åbenbart er ok almindeligt at folk med nælderfeber og en eller anden anden allergi ofte får… Og for 2 år siden ca. blev det så mig
Hader, hader, hader at have briller…
Så har jeg været hos Synoptik - Fik lavet synsprøve, og det var sandelig tiltrængt med nye glas / styrke.
Alle de briller jeg på forhånd havde udvalgt mig, så ganske forfærdelig ud på mit hoved. Så jeg endte op med et stel af mærket Pilgrim. Stellet er meget enkel og i farven mørk syren ( super smuk farve ) og med små/få ala diamanter på brillestangen. Jeg var ikke et sekund i tvivl om at det bare måtte være dem, da jeg prøvede dem …De er utrolig behagelig at bære og jeg kunne straks se at det var det stel der klædte mig bedst …Jeg var godt nok ikke indstillet på at skulle give næsten 3000,- for stellet alene, men pyt, jeg tror jeg bliver glad for dem
Det var dælme en dyr inverstering - Brillestel og glas blev lige 10.696 kr gys . Mine nuværende briller får jeg sat glas i, der passer til arbejde ved computeren.
Tak for hjælpen til jer alle ![]()
[QUOTE=Alice;575170]Så har jeg været hos Synoptik - Fik lavet synsprøve, og det var sandelig tiltrængt med nye glas / styrke.
Alle de briller jeg på forhånd havde udvalgt mig, så ganske forfærdelig ud på mit hoved. Så jeg endte op med et stel af mærket Pilgrim. Stellet er meget enkel og i farven mørk syren ( super smuk farve ) og med små/få ala diamanter på brillestangen. Jeg var ikke et sekund i tvivl om at det bare måtte være dem, da jeg prøvede dem …De er utrolig behagelig at bære og jeg kunne straks se at det var det stel der klædte mig bedst …Jeg var godt nok ikke indstillet på at skulle give næsten 3000,- for stellet alene, men pyt, jeg tror jeg bliver glad for dem
Det var dælme en dyr inverstering - Brillestel og glas blev lige 10.696 kr gys . Mine nuværende briller får jeg sat glas i, der passer til arbejde ved computeren.
Tak for hjælpen til jer alle :-)[/QUOTE]
Vi vil da gerne se dem!!! ![]()
Jeg har ikke fået dem endnu …Går ca. 14 dage. Jeg har søgt på nettet uden at kunne finde dem, og de er ikke engang på Synoptiks internet side …Jeg mener at have læst at synoptik har lavet en særaftale med Pilgrim, og fået eneret til deres stel ?
jeg hader os at købe nye briller.
Har dog kun gjort det to gange i mit liv!
Jeg har købt nogle nye i dag… Og det var virkelig svært at vælge.
Jeg havde min kæreste med… Det var en stor hjælp faktisk…
[QUOTE=Saphiira;575178]jeg hader os at købe nye briller.
Har dog kun gjort det to gange i mit liv!
Jeg har købt nogle nye i dag… Og det var virkelig svært at vælge.
Jeg havde min kæreste med… Det var en stor hjælp faktisk…[/QUOTE]
Carsten var osse med mig, men ham smed jeg ud af forretningen, for han var da kun til besvær :-). Han har den mening at ALLE bør bære stålbriller, og det var jeg absolut ikke enig i :-). Jeg fik iøvrigt en fantastisk hjælp fra stylisten hos synoptik - Jeg havde ellers frygtet hende lidt, men jeg tof fejl …Hun var utrolig ærlig og sagde hendes mening ![]()
Hvilke briller valgte du ?
Nr 2 syntes jeg er pænest.
Jeg har selv lige fået nye briller, jeg er til meget meget enkelt og helst uden stel,…hihi.
Så mine har kun glassene, så er der stel over næsen og stængerne, i titanium, da jeg har nikkelallergi.
Tror mine hedder Lindbergh.
[QUOTE=Alice;575170]Så har jeg været hos Synoptik - Fik lavet synsprøve, og det var sandelig tiltrængt med nye glas / styrke.
Tak for hjælpen til jer alle :-)[/QUOTE]
Hvor fedt at det gik sådan!
Det er da bare dejligt at få den følelse.
Jeg har fået helt lyst til at købe nye briller nu. Både pga. den her tråd, men også fordi jeg har set Project Runway Canada, hvor hende her er med:
Jeg er blevet lidt vild med hendes briller. Nu synes jeg, at mine er frygtelig kedelige.
Jeg har også været træt af mine længe, men pengene er der altså ikke til nye briller, øv øv. Det er godt nok også vanvittigt, at briller skal være så dyre. ![]()
Hvad med at få Synoptiks brillekonto? (mener jeg det hedder) Så betaler man af i op til 24 måneder uden ekstra renter ![]()
Joh, men når jeg har nogen penge at give af… 0 kr i 24 måneder er stadig 0 kr ![]()
Med mindre jeg skal have ny styrke, synes jeg det er spild af penge jeg ikke har. ![]()
[QUOTE=Alice;575180]Carsten var osse med mig, men ham smed jeg ud af forretningen, for han var da kun til besvær :-). Han har den mening at ALLE bør bære stålbriller, og det var jeg absolut ikke enig i :-). Jeg fik iøvrigt en fantastisk hjælp fra stylisten hos synoptik - Jeg havde ellers frygtet hende lidt, men jeg tof fejl …Hun var utrolig ærlig og sagde hendes mening ![]()
Hvilke briller valgte du ?[/QUOTE]
Jeg fik også rigtig super hjælp! Ledte efter nogle der lignede mine gamle…
Så det blev nogle med sort kant… Har desværre ikke fået taget nogle billeder… Må lige vise dem frem, når jeg får dem… Så røg der også til et par solbriller… Det mente LAsse jeg skulle have!
[QUOTE=Blabl;575196]Hvor fedt at det gik sådan!
Det er da bare dejligt at få den følelse.
Jeg har fået helt lyst til at købe nye briller nu. Både pga. den her tråd, men også fordi jeg har set Project Runway Canada, hvor hende her er med:
Jeg er blevet lidt vild med hendes briller. Nu synes jeg, at mine er frygtelig kedelige.
Jeg har også været træt af mine længe, men pengene er der altså ikke til nye briller, øv øv. Det er godt nok også vanvittigt, at briller skal være så dyre.
[/QUOTE]
Det er nemlig en fed følelse, jeg er fuldstændig sikker på, at jeg nu får de briller jeg synes om, og som klær mig ![]()
Jeg er ret sikker på, at de briller du viser på billedet her, er at finde hos synoptik. Jeg prøvede et par som lignede dem MEGET i går, men det gik slet ikke til mig ![]()
[QUOTE=Alice;575523]Det er nemlig en fed følelse, jeg er fuldstændig sikker på, at jeg nu får de briller jeg synes om, og som klær mig ![]()
Jeg er ret sikker på, at de briller du viser på billedet her, er at finde hos synoptik. Jeg prøvede et par som lignede dem MEGET i går, men det gik slet ikke til mig :-)[/QUOTE]
Jeg er dødmisundelig. Den følelse vil jeg også have. Det havde jeg kun med de allerførste briller jeg købte.
Hmm, måske man bare lige skulle tage i Synoptik og lure. Uden at bruge penge, selvfølgelig…
Problemet er også, at jeg har et meget smalt hoved, så alle brillerne er for brede til mig. Det er irriterende.
[QUOTE=Blabl;575524]Jeg er dødmisundelig. Den følelse vil jeg også have. Det havde jeg kun med de allerførste briller jeg købte.
Hmm, måske man bare lige skulle tage i Synoptik og lure. Uden at bruge penge, selvfølgelig…
Problemet er også, at jeg har et meget smalt hoved, så alle brillerne er for brede til mig. Det er irriterende.[/QUOTE]
Når du er smal hoved er du jo netop heldig, for så kan du sagtens bære store briller …Stylisten som hjalp mig i går, har det smalleste hoved jeg længe har set, og hendes briller var kæmpe store, og hold fast hvor det klædte hende …Stylisterne hos synoptik er alle uddannet hos Dennis Knudsen, og jeg må erkende at de er virkelig dygtige og ved hvad de snakker om. Hende jeg havde i går var bare fantastisk, hun bremsede mig så snart jeg rakte ud efter briller som slet ikke gik til min hovedfacon, og hun havde sgu ret, men jeg kunne først se det når jeg prøvede brillen …De 4 par briller som jeg faldt for, og viser i tråden her, har ALLE en facon som slet ikke går til mig.
Nu oprettede jeg ikke en synoptik konto, men jeg stod og læste om den i forretningen …Og det er korrekt, der er 0 renter og 0 i udbetaling, hvis man vælger 24 måneder, og desuden skal man først betale første afdrag til 1. september.