[QUOTE=Churchtown;548454]Nu har jeg forgæves søgt i min bog (Jacquie Rand: Problem-based Feline Medicine, som bruges på dyrlægestudiet i flere lande) efter normalværdier for blodprøver - og må erkende, at disse værdier ikke findes i bogen eller jeg til trods for intensiv søgning i hvert fald ikke kan finde dem 
Jeg har søgt lidt mere på nettet - og kan se, at normalværdierne faktisk varierer og at de kan være forskellige afhængigt af, hvilket laboratorium som analyserer blodprøven. Også selvom måleenheden er det samme.
Så jeg har fundet internetsider med normalværdier som det jeg refererede til og sider med referenceværdier som dem du har anført.
Ja, hvem har sagt at det skulle være nemt det her? 
Og jeg kan godt forstå at du bliver bekymret og ked af det. Og straks går igang med at sætte dig ind i tingene - jeg ville have det på samme måde.
Hvor gammel er din kat?
Jeg kan så også sige, at jeg efterhånden har set rigtigt mange eksempler på katte som har levet længe med nedsat nyrefunktion, så længe der blot bliver taget hensyn til det :)[/QUOTE]
Kære Lone.
Det er min elskede rødtop her, der fylder 6 år den 11. april

Såvidt jeg ved, benyttes måleenheden mg/dl bl.a. USA i modsætning til mmol/l/umol/l, der benyttes i Europa, og jeg spekulerer på, om USA kan have fastsat et lavere referenceinterval. Jeg mener at huske, at USA på et tidspunkt netop opererede med en lavere tolerancetærskel end DK ved forhøjet kolesterol.
Så måske de sider, du og jeg har været inde på kommer fra USA, når det er de lave værdisætninger og fra Europa, når toleranceintervallet er større?
Ja, jeg er for nuværende lettere forvirret. På den ene side har jeg læst på den super gode side, som du gav mig et link til, at når der først var forhøjelse af både urea og kreatinin, så var det ofte med baggrund i en stor nedbrydning af af nyreværet og på den anden side, popper der mange gode historier op.
Spørgsmålet, hvad er at tage hensyn i kosten? For det er også vigtigt, at katten vil spise fint.
Og igen, mange tak for for dit indlæg Lone.