Nysgerrig - Hvor mange af jer har krybdyr, padder osv?

Nu bliver jeg nysgerrig :høhø:

Nu skal jeg selv igang med krybdyrs verden :rock:
Dog starter jeg med nogle skæg-agamer, da jeg synes de er fine :smiley:

Hvad har i af krybdyr osv?

Gerne med billeder :smiley:

Jeg har ikke nogen endnu, men på et tidspunkt vil jeg meget gerne have en dionesnog.

Her er der lige flyttet en kornsnog ind gg men jeg har en “knægt” der de sidste 33-35 år har været bidt af krybdyr, så de har været næsten lige så fast en bestanddel af mit liv, som katte-kræene har :thumbup::thumbup:

Hvad er det for en ?

Uh… Jeg kan også godt lide kornsnoge :smiley: har du billeder?

Det er en lille rottenog - Elaphe Dione

årgh, den ser også flot ud :slight_smile:

bliver man utålmodig når man sidder som “jordmoder” for kattenes 4-6 killinger, så skulle I bare prøve at sidde med en kvælerslange og hendes 35 unger

et par af Anders’ store slanger, han mente at det var passende at fodre dem i min seng

[QUOTE=Marianne H;594284]bliver man utålmodig når man sidder som “jordmoder” for kattenes 4-6 killinger, så skulle I bare prøve at sidde med en kvælerslange og hendes 35 unger

et par af Anders’ store slanger, han mente at det var passende at fodre dem i min seng
[/QUOTE]

Nøj hvor er de store :uha:

Jeg har ingen krybdyr, men jeg ville så gerne have skildpadder ude i vores karpebassin…men det syntes Tommy ikke er en god ide :thumbdown: mænd…

Jeg har som barn haft både vand og landskildpadder.
For nogle år siden var vi i hos en dyrehandler hvor vi så nogle sjove frøer.
Dem blev vi enige om kunne være sjove at have ude i bassinet…vi lukkede dem ud da vi kom hjem…og så dem aldrig mere:tihi:

Yeps, og det værste ved at dele hjem med dem, var at ham den store tigerpython nærmest savlede når kattene gik forbi terrariet :uha::uha: han var knapt 3 m, den anden er mor til ungerne på det lille billede, en kongeboa på “kun” 2½ m

Ja, vi har en enkelt kongepyton. Det er Caspers interesse, og hun er da meget sød.
Han ville vist gerne avle nogle af de mere interessante farvevarianter, bare ikke lige pt. :slight_smile:

Det er ikke noget jeg ‘‘har’’, men der bor frøer i den lille dam ude i haven.
De her billeder tog jeg for et par år siden …

[QUOTE=Skattekat;594340]Det er ikke noget jeg ‘‘har’’, men der bor frøer i den lille dam ude i haven.
De her billeder tog jeg for et par år siden …

[/QUOTE]

Hov…sådan en har jeg også:høhø:

Så fik jeg taget et billede af Conda, det er ikke så nemt fordi han er så lille gg og jeg kun har to hænder, han er blyantstykkelse og ca 25-30 cm lang, en alm. kornsnog, når/hvis han skal have en kone, så skal hun selvfølgelig hedde Ana :klapper:

det er altid “spændende” med disse små størrelser, vil de spise og kan man få dem til at tage dødt foder, Conda tog igår med stor entusiasme en optøet pinkie, så jeg er glad og lettet, jeg husker med gru hvor besværligt det var for min søn når han skulle tvangsfodre de helt små :frowning:

:hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg har jo mine elskede padder Rynke & Rumba (leopardskildpadder) - Rynke vejer ca. 2 kilo og Rumba vejer ca. 1 kilo…

Og så min lille enkemand, Viggo (russisk landskildpadde) - Viggo vejer ca. 100 gram…

Og jeg er slet ikke færdig med krybdyr, der er mange ønsker hos mig om flere :wehuu:

[QUOTE=Lykke86;594210]Nu bliver jeg nysgerrig :høhø:

Nu skal jeg selv igang med krybdyrs verden :rock:
Dog starter jeg med nogle skæg-agamer, da jeg synes de er fine :smiley:

Hvad har i af krybdyr osv?

Gerne med billeder :D[/QUOTE]

:):):slight_smile:

Her er en tam skægagame, hvis det skulle være :

http://landskildpadder.dk/krybdyrforum/phpBB3/viewtopic.php?f=11&t=5587

Vi er jo ved at kigge efter et par landskildpadder af en slags til Luna.
Hvad det ender med vides af gode grunde ikke endnu, men hun skal jo også først lige have sparet sammen :slight_smile:

Jeg har haft slanger, firben og en skink, men skal aldrig have krybdyr igen… jeg syntes de er smukke med kedelige… og faktisk syntes jeg det er synd at have en stor slange i et lille bur. Tænk at ligge det meste af sit liv i en kasse og glo på en varmelampe… I naturen kommer de jo vidt omkring…

[QUOTE=Vivi_Fletcher;594674]Vi er jo ved at kigge efter et par landskildpadder af en slags til Luna.
Hvad det ender med vides af gode grunde ikke endnu, men hun skal jo også først lige have sparet sammen :-)[/QUOTE]

:hjerte:

Når hun nu er så flittig til at spare, og læser grundigt om emnet, og ønsker sig en padde noget så inderligt - må Tante Tut så smide en lille mønt ned i hendes sparegris ?

(Lasse får selvfølgelig samme beløb)

Jeg har ingen krybdyr pt., men jeg har haft rødøret terrapiner for mange år siden. Min mand vil gerne have nogle ildsalamandere, men det må vi se, om vi ikke kan få “fixet”, for vi har akvarier nok :tihi:

Men foruden misserne og vuffen har jeg da et akvarium med maaaaaaange fisk i :tihi: