Vi er glade for petfun, som er masdiv træ og dermed så tung, at den ikke behæver at blive skruet fast til væggen.
Vores elsker hængekøjerne. Petfun.de
I stuen har vi nu en stor kraftig tønde, men det er fordi killingerne tror de kan flyve.
De fare op i toppen og springer ud
Nej, det er også lidt vildt. De har væltet det en enkelt gang før, men denne gang ramte den uheldige ned i noget, og derfor er den knækket i plastikken.
Jeg købte PetFun i 2012, det er netop erstattet af et fra Polen Årsagen er at jeg for små to år siden igen købte PetFun og det er praktisk talt slidt op allerede. Så det kan jeg ikke længere anbefale. Anne købte for ca. 4 år siden fra Polen og det er ikke at se, det er brugt flittigt af mange katte. Det er hundedyrt, men hver en øre værd.
Mener også vores er Aktiv Kat - det er i hvert fald købt hos Jekas - og vi er også tilfredse med kvaliteten.
Har så valgt væghængt model, da det umiddelbart fylder mindst i rummet…
Der sker tydeligvis skred i kvalitet hos producenterne, i begge retninger…
Da vi købte vores, havde jeg faktisk set på Kattens no 1, men Jeka var skeptiske overfor deres kvalitet, da de havde oplevet at den var blevet forringet.
Til gengæld anbefalede de Aktiv Kat…
Evt. så kan et vinkelbagslag på undersiden af pladen og så fastgjort på væggen gøre en del. Nu er det der nok dødsdømt, men bare som FYI
Og yikes ift Petfun. Vores er fra 2013 og holder stadig rigtig flot, selvom især sengene godt nok er blevet lidt nussede over årene. Hmm, gad vide om man skulle farve dem… De kan jo vaskes løst
Vi har haft dette kradsetræ fra https://www.kratzbaeume.de i 14 år, og det holder stadig, men trænger til udskiftning. Jeg og kattene har været meget glade for det
Kattens No. 1 er på ingen måde pengene værd mere. Jeg fik i omkring 2009 lavet en klatrevæg i soveværelset, der inkluderede et 1 meter langt kradsebræt fra Kattens No. 1. Under corona brugte jeg en del tid (og penge) på at udskifte diverse ting i huset - herunder det kradsebræt, som var blevet noget slidt.
Jeg vil ærlig talt sige, at efter ca. 1 år så det nye mere slidt ud end det gamle var nået at blive på omkring 12 år!!!
Jeg udskiftede også to dele af mit endnu ældre Petfun træ i den periode og kan godt se, at deres kvalitet heller er så god som tilbage i 00’erne. Det er dog 1000 gange bedre end Kattens No. 1.
Jeg kunne selvfølgelig godt prøve at reparere på den her. Det ville kræve noget epoxy da plastikken er knækket komplet. Jeg ved bare ikke om det vil være stærkt nok eller om jeg skal kapitulere og købe nyt træ. De kunne nok også godt bruge et større/højere, da Dumle søger opad på mine øvrige møbler. Jeg skal dog lige tænke mig om, for det er betonvægge/-lofter og kræver borehammer når noget skal sættes fast.
Vi talte med petfun folket i Dresden - hvis du sender/afleverer de stammer der trænger til ny snor, gør de det meget billigere en prisen for en ny. Nu har købt en “bytte stamme” så vi har en at skifte med når der skal nyt “betræk” på stammen. De to der bliver mest slidte på vore er lige lange, så vi håber de kan skiftes sådan lidt på skift. Mit Petfun træ er også gammelt, og selve træet er egentlig pænt, men de to nederste stammer skal skiftes med et par års mellemrum. Det holder ikke til tykke briter der kravler op og ned, mange gange dagligt.