Er der nogen, der kender til dette nye loppemiddel, som dyrlægen synes jeg skulle købe med hjem til misserne? Det skulle kunne holde i tre måneder. Jeg er lidt påpasselig ved bare at give det til de små.
Jeg har brugt Bravecto tyggetabletter, og det virker enormt godt og hurtigt Det kan gives/fås både til voksne katte og killinger, men rådfør dig med din dyrlæge.
Jeg kender ikke det til at dryppe i nakken. Dvs. jeg kender det godt, men bruger tyggetabletterne isf.
Lopperne og æg vil stadig være i omgivelserne: møbler, puder, tæpper osv., men dør efterhånden som de klækkes og hopper på katten.
Hvis vi får et loppeangreb,så får hele huset en tur med damprenseren, og så er problemet løst i løbet af meget kort tid.
På dit link, kan du se, at der er forskellige styrker alt efter kattens vægt :cool2: Da det er receptpligtigt, må man formode at dyrlægen har styr på at udskrive det rigtige …
men det er altid en god ide at dobbelttjekke.
Hanne, er det så rigtig forstået at det er den til hund der er brugt off-label? Spørger fordi min dyrlæge i løbet af året har sagt at firmaet var igang med at lave en til katte også
Flere dyrlæger har nævnt, at der vil komme en til katte. Om den er kommet endnu, ved jeg ikke.
Jeps, jeg har brugt den til hunde off-label, men selvfølgelig i samråd med dyrlægen
Jeg trækker lige denneher tråd op igen? Jeg er lidt nysgerrig på hvad der mentes med desværre i forhold til loppemiddel som spot on produkt? Jeg spurgte efter produktet i pilleform, men det fås kun i pilleform til hunde. Min veninde bruger det til sin hund og hun er meget tilfreds med produktet.
Giver I fast loppemiddel eller kun når I konstaterer lopper? Jeg synes det er voldsomt at give det “skrammel” fast?
Desværre fordi jeg har en kat, som ikke tåler spot on. Hun får sår af det.
Og desværre fordi jeg hellere vil give alle piller, end risikerer at de får slikket på væsken.
[QUOTE=PiaR;1301651]Desværre fordi jeg har en kat, som ikke tåler spot on. Hun får sår af det.
Og desværre fordi jeg hellere vil give alle piller, end risikerer at de får slikket på væsken.[/QUOTE]
Har du hørt om Program Vet som indsprøjtning? Jeg har i mange år brugt denne løsning, da mine katte dengang ikke brød sig om det til at putte i nakken og jeg ikke orkede bøvlet med piller. De skal have en indsprøjtning hvert halve år hos dyrlægen. Jeg giver typisk i april og oktober. Vi har et par år sparet efterårs turen til dyrlægen væk, men der er altså også lidt lopper i den kolde tid desværre.
Det koster selvfølgelig at man skal en tur omkring dyrlægen - til gengæld har vi været totalt loppefri, og min mors ben skal nok opdage hvis en enkelt loppe slipper gennem nåleøjet. Det har ikke været tilfældet siden vi begyndte at gøre det på denne måde.
SÅ det er også en løsning, men jeg ved at ikke mange bruger den.
[QUOTE=Lene Nielsen;1301652]Har du hørt om Program Vet som indsprøjtning? Jeg har i mange år brugt denne løsning, da mine katte dengang ikke brød sig om det til at putte i nakken og jeg ikke orkede bøvlet med piller. De skal have en indsprøjtning hvert halve år hos dyrlægen. Jeg giver typisk i april og oktober. Vi har et par år sparet efterårs turen til dyrlægen væk, men der er altså også lidt lopper i den kolde tid desværre.
Det koster selvfølgelig at man skal en tur omkring dyrlægen - til gengæld har vi været totalt loppefri, og min mors ben skal nok opdage hvis en enkelt loppe slipper gennem nåleøjet. Det har ikke været tilfældet siden vi begyndte at gøre det på denne måde.
SÅ det er også en løsning, men jeg ved at ikke mange bruger den.[/QUOTE]
Det er lige den løsning, vi bruger til den sarte
Det er nemt, god pris og ingen huller i missekatten.
[QUOTE=Lene Nielsen;1301652]Har du hørt om Program Vet som indsprøjtning? Jeg har i mange år brugt denne løsning, da mine katte dengang ikke brød sig om det til at putte i nakken og jeg ikke orkede bøvlet med piller. De skal have en indsprøjtning hvert halve år hos dyrlægen. Jeg giver typisk i april og oktober. Vi har et par år sparet efterårs turen til dyrlægen væk, men der er altså også lidt lopper i den kolde tid desværre.
SÅ det er også en løsning, men jeg ved at ikke mange bruger den.[/QUOTE]
Jeg giver i øvrigt ikke fast, kun hvis jeg har været i kontakt med nogen hvis dyr har lopper. Og vi har ikke fået lopper endnu, heller ikke da vi havde en enkelt fritgående, og selvom jeg dagligt samler nabo missen op (og ingen af de to har i øvrigt heller fået lopper på noget tidspunkt i de 7 år vi har boet der). Så vi er åbenbart heldige her i området. Men medmindre jeg havde konstateret jeg boede i et område hvor de hyppigt fik lopper, så ville jeg ikke give fast. Husk i øvrigt at give i min. et halvt år efter et loppeangreb er konstateret.
Dyrlægen sagde til revaccination her i tirsdags, at der var konstateret lopper ved første vaccination. Jeg har nok lige ignoreret den melding lidt, da jeg synes de liiige skulle være lidt større, inden de fik det nye loppemiddel. Nu har alle tre her til aften fået det Bravecto spot on med virkning i 3 mdn. og de lever stadig, selvom man godt kan se, at det virker på lopperne på en eller anden måde.