Nyt TV

Tømmeren har lige været her og vist hvad regningen med alt det ekstra jeg har fået lavet er komme op på.

Juhu der er penge nu så jeg kan få den længe ønskede nye TV (har en kæmpe kasse med rør).

Hvad skal jeg købe: LED, LCD eller plasma, størrelse - og fra hvilken producent? Jeg har tænkt jeg ikke ville ofre mere end ca. 5000 på det

Plasma kan jeg ikke anbefale når man har katte der gerne vil lege med ting i fjernsynet. Plasma er ikke så glad for at der røres og trykkes på det, måtte vi erfarer og købe nyt fjernsyn.

Fantasktisk oplysning, tak

Står TV’et solidt nok på foden eller skal det på væggen?

Fantasktisk oplysning, tak

Står TV’et solidt nok på foden eller skal det på væggen?

:slight_smile:

Hvor dejligt, at der er penge til et nyt TV.

Min fladskærm står på et gammelt møbel - og det er ganske fint - det står sikkert nok på en stor oval fod.

Du kan sagtens få et supergodt TV for de penge - og jeg ville vælge et 32 tommer - alt efter hvor stor din stue er selvfølgelig.

Held og lykke med det - mit er i øvrigt et Thomson - ganske god kvalitet.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;986717]Fantasktisk oplysning, tak

Står TV’et solidt nok på foden eller skal det på væggen?[/QUOTE]

Mit står på foden, men det står så kattene ikke kan komme bagved det.

Vores står på foden, og der har da ligget en stor MCO oven på det. Eller han troede han lå og han så ud som om det var meget behageligt, nok mest fordi jeg sagde han ikke måtte. Han har dog ikke gjort det siden så det var nok ikke så godt alligevel :tihi:

Lis - ned i tv-biks og slå rumpen i sædet foran alle kukkasserne, så du kan finde ud af, hvad du bedst kan lide :slight_smile: Vi har et lcd, og det er glimrende …

Jeg vil vildt gerne have et LED. Rigtig godt billede. Ved dog ikke om prisen passer.

:enig:

Og man kan sagtens få et glimrende fjernsyn nutildags for 5000 kroner. Jeg gav 2.995 for mit 32 tommers Philips for relativt nylig.

Jeg vil også sige at man skal se dem i brug for at bestemme sig for mærket. Nogle TV er meget “skarpe” i billedet - det er en smagssag om man bryder sig om det eller ej (personligt ELSKER jeg det) - og der er også stor forskel på farvedybde og klarhed og lysstyrke.

Vores står på sin fod på en stigereol, men kanten af TV’et er så lige netop inden for “rammen” af stigereolen så det kan ikke væltes ned. Der er indimellem en kat omme bag tv’et, men ikke så tit og som sagt kan der ikke ske noget ved det :slight_smile:

Helt klar på væggen nu har jeg læst om abyer hvordan de er … vi har selv fået det hængt på væggen. Vi har mærket Humax det fik vi anbefalet af mange og Sony hørte vi flere sige til os…

mit det første stod på fod - så længe det varede. nr 2 var fastmonteret på foden og nu på væggen.
32" er fint til de fleste med mindre man er meget glad for film eller har en stor stue- så er 42 el 50 fint.
ud og se på dem, der er meget stor forskel på billedet- og hvad man vil have er meget individuelt.
mærket er lidt mere underordnet.

Hvor er det skønt sådan pludselig at ha’ penge til en extra (jule) gave :slight_smile:

Jeg fik et Samsung LED 40" (eller er det 42 :?) i fødselsdags-gave af mine søde katte sidste år.
Det er et Smart TV med trådløst internet (som jeg ikke bruger så meget, men sjovt at ha’)

Jeg kan absolut anbefale det, hvis du sammenligner LED med LCD, kan du se, at det sorte er sort på LED.
Vi har også Samsung på arbejdet, kender flere med Samsung, har aldrig hørt om nogen der har haft problemer med dem.

Held og lykke med det

:slight_smile:

jeg vil sige at du først og fremmest skal have styr hvad det er du ser i tv, ser du meget film o.lign skal det som et minimum være 40", er det kun helt alm tv du ser kan et 32" være rigelig fint, MEN pris-forskellen på 32 og 40 " er så lille at du lige så godt kan vælge et 40" fra starten af, for øjnene bliver jo desværre osse ældre. du skal osse husle at tvet skal være full hd og være med mpeg4 tuner. hvad mærke du skal vælge er svært at sige, men du går aldrig galt i byen med et samsung(som laver nogle af de bedste tv) samt sony.
vi har selv et sony 40" som vi gav 3000 kr for og det er ganske ganske glimrende til vores behov som er meget blandet.
et andet godt godt råd kan være at du skl kigge om det er 50,100 el 200 htz, jo højere htz jo bedre kvalitet får du i skærmbilledet

Jøsses der er meget man skal tage højde for - det anede mig nok.

TV’et tændes kun er der noget jeg VIL se - det er primært film. Øjnene er ikke hvad de har har været - det kniber faktisk for mig nu at læse underteksterne på det tussegamle TV.

Ku’ være jeg skulle bede svigersøn om assistance når han og frue kommer hjem fra Robbie Willians koncert i London. Så er de nye tilbudsaviser sikkert også kommet.

Tak for svarene - forvirret - ja :slight_smile:

Jøsses der er meget man skal tage højde for - det anede mig nok.

TV’et tændes kun er der noget jeg VIL se - det er primært film. Øjnene er ikke hvad de har har været - det kniber faktisk for mig nu at læse underteksterne på det tussegamle TV.

Ku’ være jeg skulle bede svigersøn om assistance når han og frue kommer hjem fra Robbie Willians koncert i London. Så er de nye tilbudsaviser sikkert også kommet.

Tak for svarene - forvirret - ja :slight_smile:

det her er et tæskegodt tv til prisen og det kan alt hvad man har brug for

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE40ES5505XXE/samsung-40-led-smart-tv-ue40es5505

men ja det er nok en god ide at du tager svigersønnen med ud, 4 øjne ser bedre end 2

Ja, der er meget man lige skal overveje :slight_smile:

Vi har et 32" tommer fra Samsung (aner ikke hvad det præcist er for et - det stod kæresten for)

Vi stoppede ved 32", da jeg HADER store skærme. Jeg bruger kun det ene øje til at se med, så kan ikke overskue de store skærme. Men mine forældre har vistnok et 42" og det synes de er fantastisk til at kunne se og læse undertekster på (de er 60+).

Men tag ud og kig for at se hvad du synes er perfekt - og tag en note med med de ting Johnny siger man skal huske på :slight_smile:
Ellers lyder det som en god idé at udnytte svigersønnen :wink:

Held og lykke med valget :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;986816]Jøsses der er meget man skal tage højde for - det anede mig nok.

Tak for svarene - forvirret - ja :-)[/QUOTE]

ja det med teksterne kan være et problem, mine øjne er heller ikke helt på toppen, men heldigvis kan man på vores tv ændre str på teksten og det syntes jeg er rigtig godt