Nytårsaftens betydning?

Hvad betyder nytårsaften for jer ?? Jeg spørger fordi det åbenbart, for nogen, er ganske forfærdeligt at jeg skal sidde alene ( Carsten har nattevagt ) Alene i dag, har jeg fået tre invitationer til at tilbringe nytårsaften hos dem - Endda fra folk jeg ikke kender særlig godt. De virker helt forkerte når jeg takker pænt nej, og fortæller at jeg vælger at blive hjemme hos vores misser, og at det bestemt ikke gør mig spor, at være alene …Nytårsaften har ganske enkel aldrig haft nogen betydning hos mig, og jeg har aldrig helt forstået hvorfor man næsten med ‘tvang’ skal drikke sig fra sans og samling.

Nytår er en aften hvor det er hyggeligt at samles om noget godt mad og hyggelig selskab. Det er ofte også en aften med reflektion :slight_smile:
Jeg nyder at være sammen med dem jeg holder af, men nyder ligeså meget at være alene, det er der bestemt intet i vejen med :slight_smile:
I år skal jeg så prøve noget helt nyt. Jeg skal nemlig på job :slight_smile: Det glæder jeg mig til at prøve og jeg har fri kl 22 så jeg kan nå at skåle med dem jeg oprindelig var inviteret til spisning hos :slight_smile:

Jeg er af nøjagtig samme mening som dig Alice :slight_smile:

Jeg har de sidste 8 år arbejdet hvert andet år den 1.1 og derfor er vores nytårsaftner meget kedelige i andres øjne - men vi hygger os faktisk rigtig meget med god mad og tv’et tændt :slight_smile:
Jeg har altid hadet de vilde nytårsaftner hvor folk blev plørefulde og skød nytårsskyts af alle vegne, da jeg aldrig selv drikker.

Min kæreste er heldigvis af den mening, at nytårsaften er som enhver anden aften :wink:

Jeg har også pænt takket nej til invitationer … nytårsaften er for mig bare endnu en aften og dem plejer jeg at tilbringe alene :slight_smile:
Så ikke noget stort ståhej her og jeg har ikke planlagt at spise noget særligt, så det kan lige så godt blive endnu en pappizza :høhø:

Nytårs aften er bare noget der skal overståes. Er hunderæd for det nytårs fyrværkeri. Det er Martin og jeg som for lidt godt og spise.

Vi var sammen med nogen i nogen år vældig hyggelig var det, men pga. en sætning kan vi ikke bruges mere …

Jeg er altid alene nytårsaften og nyder det. Jeg skal have lamme t-bone - har købt ekstra så misserne også fornemmer det er en speciel dag

Nytårsaften har ikke en større betydning for mig - jeg er ikke længere tyve og har brug for at have en god grund til fest, sjov og ballade :wink:
Jeg kunne tilbringe aftenen alene, hvis det skulle være, men foretrækker absolut at have en kreds af gode venner omkring mig - simpelthen fordi jeg hygger mig med mine venner og kan være så nogenlunde sikker på at nytårsaften er en aften de har fri på :smiley:

Jeg har det meget anderledes med juleaften, som et eller andet sted stadig har en eller anden udefinerbar betydning for mig - den skal tilbringes med dem jeg holder af!
Og det har så de seneste år betydet at det kun er Jan og mig - fordi alle andre selvfølgelig holder jul med deres familier og kære :slight_smile:
Det er også ok - bare jeg ikek sidder alt for meget alene… det har jeg fundet ud af at jeg ikke bryder mig om…

min tilbringes med hundene - basta, kun en afvigelse fra dette siden 1995 og der var de sammen med min mor fordi jeg levede af at være vikar og den aften fik en vagt jeg ikke kunne sige nej til - men gør jeg nu. Mine dyr er ikke alene nytårsaften. Så den aften tilbringer jeg meget gerne med dem og gerne uden andre mennesker - skal have lidt godt at spise, om jeg gider.

Dejligt at erfare, at jeg ikke er den eneste som vælger at sidde alene …Jeg kan virkelig se dyb undren i de menneskers øjne, som har inviteret mig, og jeg takker pænt nej…En forsøgte endda at ‘friste’ mig, ved at fortælle at der MINDST var to flasker vin, og en hel flaske sprut pr. person …Jeg formåede at holde mine tanker om det for mig selv, men er det virkelig nødvendig ??. Jeg nyder utrolig meget et glas god vin til god mad. Jeg har aldrig drukket øl, da jeg slet ikke kan klare smagen …Det er flere år siden, jeg sidst har været bare små-beruset, så mine kære genboere ved slet ikke hvor heldige de er med at jeg takkede nej, for jeg ville da i deres øjne være forfærdelig kedelig :slight_smile:

[QUOTE=hmm;1142349]Nytårs aften er bare noget der skal overståes. Er hunderæd for det nytårs fyrværkeri. Det er Martin og jeg som for lidt godt og spise.

Vi var sammen med nogen i nogen år vældig hyggelig var det, men pga. en sætning kan vi ikke bruges mere …[/QUOTE]Jeg har det lidt som Hmm (jeg ved altså ikke lige hvad du hedder :ups:), da jeg slet ikke er til det der nytårsfyrværkeri eller for den sags skyld nytårstamtam. Faktisk foretrækker jeg også at sidde alene sammen med misserne. I år har Peter valgt at blive hjemme til nytårsaften sammen med mig, så vi skal bare have en omgang lækker sushi og så bare ellers hygge os stille og roligt.

Så jeg synes bestemt ikke, at der er noget mærkeligt i ikke at fejre nytårsaften med fest, farver og skyderi.

[QUOTE=Ann K;1142356]Nytårsaften har ikke en større betydning for mig - jeg er ikke længere tyve og har brug for at have en god grund til fest, sjov og ballade :wink:
Jeg kunne tilbringe aftenen alene, hvis det skulle være, men foretrækker absolut at have en kreds af gode venner omkring mig - simpelthen fordi jeg hygger mig med mine venner og kan være så nogenlunde sikker på at nytårsaften er en aften de har fri på :smiley:

Jeg har det meget anderledes med juleaften, som et eller andet sted stadig har en eller anden udefinerbar betydning for mig - den skal tilbringes med dem jeg holder af!
Og det har så de seneste år betydet at det kun er Jan og mig - fordi alle andre selvfølgelig holder jul med deres familier og kære :slight_smile:
Det er også ok - bare jeg ikek sidder alt for meget alene… det har jeg fundet ud af at jeg ikke bryder mig om…[/QUOTE]

Jeg har det som dig Ann …Selvom jeg ikke er den største tilhænger af jul, så har det alligevel en stor betydning for mig. Jeg holder utrolig meget af at være sammen med familie juleaften …Juleaften er for mig indbegrebet af hygge, sådan har jeg det på ingen måde med nytårsaften.

Nytårsaften har ingen betydning for mig og jeg vil absolut ikke i byen og fejre den :thumbdown:

Jeg har været alene i mange år den aften (også) og har det helt fint med det - jeg er alligevel ikke til fest, druk og fyrværkeri. :smiley:

Det er da sket, at jeg ikke engang har opdaget at klokken passerer midnat, fordi jeg er optaget af andre ting - så jeg opdager det først, når det brager løs alle vegne :surrender1:

Jeg har det på samme måde med juleaften - det er en aften som alle andre :smiley:

Vi plejer at få noget godt at spise, det gælder både kattene og os. Gå op og skåler med naboerne kl 12 så lidt natmad også i seng. Hyggeligt men ikke noget vildt, vi vil helst være sammen med vores dyr den aften, ikke at de er særlig nervøs eller noget. Men sådan har vi det bedst.

Jeg har for mange år siden opdaget at selv om man ikke var stang vissen og ude og ture, så kom man alligevel med over i det nye år :wink:

De seneste år har jeg oven i købet været en filister og er gået i seng timer før midnat grin

jeg foretrækker nytårsaften hjemme hos mine katte, for mange år siden røg en vildfarende raket op på min altan, da jeg ikke var hjemme, og min skræk da jeg kom og opdagede at det var min hoveddør og min altan brandvæsnet havde brudt op, forsvandt ikke før alt var roligt og begge mine katte var fundet, godt gemt i lejligheden.

Jeg har været alene de fleste nytårsaftener som voksen - og det er alligevel blevet til nogle stykker :wink:

Allerede som stor teenager, da jeg boede i London, “kom jeg til” at gå i seng før midnat nytårsaften det ene år og verden gik sgu ikke under af den grund :smiley: Så nu gør jeg lidt efter behag - og økonomi. Hvis jeg havde mulighed for at være sammen med nogen, der f.eks. boede inden for gåafstand, kunne jeg sagtens finde på det et år, men jeg har en hyggelig aften og nyder at se alle de mange penge, folk skyder op i luften ved midnat og selvom jeg da drikker alkohol, så behøver jeg ikke spekulere på at komme hjem i seng :wink:

Hmm… Jeg er lidt både og… Jeg vil helst ikke sidde alene, vil gerne markere at nu starter og slutter noget.
Men det behøver bestemt ikke være vildt fest og en masse i den dur. De sidste 2 år har Ole og jeg været alene. Vi har spist god mad og skålet i bobler kl. 12 :slight_smile:

Vi har ikke fyret krudt af, men nydt at kigge på det andre skød af :slight_smile:

I år skal vi så være sammen med et vennepar. Bare os 4. Maria (veninden) er vant til at nytåret bliver fejret grundigt med pynt og sådan, så derfor gør vi lidt ud af det i år. Vi spiser noget god mad og får nok også lidt drinks :slight_smile:

En ting er dog vigtigt for mig :slight_smile: Jeg SKAL se 90 års fødselsdag :slight_smile: Jeg elsker den og den er ligeså vigtig som rådhusklokkerne. Men den kan sagtens ses alene :wink:

Det betyder intet for mig - det er bare endnu en aften, hvor nogle så opfører sig lidt mere utidigt end til dagligt :slight_smile: Hvis jeg er træt nok går jeg i seng inden midnat - det bliver jo alligevel 1. januar uanset om jeg er vågen eller ej :slight_smile: Claus skal iår møde kl. 7,00 næste morgen, så der giver det helt sig selv - vi kan ikke hænge oppe hele natten alligevel. Traditionen behersker sig til at det såmænd er en god undskyldning til at spise lidt kransekage :wink:
VH
Susanne

Jeg er inviteret ind til naboen, men har endnu ikke gjort op med mig selv om jeg har lyst. Jeg vil lige så gerne sidde alene sammen med Isis, og nyde lidt god mad og en god film. Nytårsaften betyder ikke noget særligt for mig,og jeg hygger mig ganske glimrende i mit eget selskab - også selvom det er nytårsaften

Jeg føler mg lidt højtidelig og samtidig feststemt den aften. Og jeg har et par traditioner jeg skal opretholde: laksemad og rejemad, kransekage og champagne. Ikke cremant eller asti spumante eller sekt. Champagne :regler: På sin vis er nytårsaften langt mere højtidelig/festlig end juleaften for mig.
Men. Jeg skal ikke ud og feste og jeg kan glimrende lade andre betale for fyrværkeriet - det ser lige så pænt ud når naboen har affyret det :wink:
Jeg har jo arbejdet på mange, mange nytårsaftener, når min faste vagt er faldet på den aften, og det var uden sammenligning årets hårdeste aften og nat at arbejde på plejehjem. Så jeg har været vant til at kravle hjem på knæene til min rejemad og champagne. Og absolut ikke orke mere end det. De sidste mange år har der også været kattene der bare ikke skulle være alene kl 24. Ditte var f.eks. enormt skudræd efter årsskiftet 2000, der var helt ekstremt voldsomt.
Så… selv om nytår faktsik betyder mere for mig end jul, er jeg såmænd ofte alene med misserne og et glas champagne. Det rører mig ikke spor :slight_smile: