Nytårsaftens betydning?

Så nu er vores nytårsaften overstået - Dejlig at være lidt forud :slight_smile:
Vi besluttede at spise lidt godt mad i aften, nu hvor Carsten skal på job i morgen aften. Så vi har lige smovset i en kalveroast med hvidløg. Carsten fik flødestuvede kartofler til, og jeg valgte en dejlig skål salat med flutes til. Og så delte vi en skøn flaske rødvin til. Når vi igen kan synke, så står der en skål frugtsalat og venter. I morgen aften tar’ vi bare lidt nemt, da Carsten får serveret smørrebrød på jobbet. I samråd med misserne er der besluttet at vi i morgen deler en stor potion rejer - I morgen får de lov til at spise sig mætte i rejer :slight_smile:

Nytårsaften er her en hjemme hyggeaften, med almindelig god mad. Dessert hen på aftenen, sammen med et glas Irish coffee. En drink eller to og et glas mousserende vin til midnat.
For det meste er vi alene med dyrerne, og det er rigtig fint.

Men nytårsaftens eftermiddag er vi, sammen med mange andre, på visit hos genboen, som holder en slags åbent hus fra 14- 17. Det er rigtig hyggeligt.

Nytårsaften er vi altid hjemme pga. kattene. Nogle gange har vi gæster, andre gange er vi alene.
I år bliver det en stille og rolig aften - bare manden og jeg - fordi mit vækkeuret ringer 05:15 :uha: næste morgen, og arbejdet kalder.
Vi skal hygge os med rigtig god mad :savle: og lidt TV.
Jeg har det (også) fint med “bare” at være os 2, for ærligt talt, så er jeg “mættet” af sammenkomster efter denne jul :cool2:

Mens børnene var små var der mere fest her, men i år skal vi kun være mig selv og Manden. Og hvis ikke det var fordi jeg er strandet her med min discusprolaps skulle jeg have været på arbejde, og så havde Manden skullet være helt alene med kattene. Det ville jeg nu ha’ syntes var øv, det er ikke en aften jeg selv ville bryde mig om at sidde alene hjemme. Men omvendt gar jeg ikke noget imod at være på arbejde, det er faktisk ret sjovt, for folk er i godt humør og feststemte.
Sidste år havde jeg alkoholfri champagne og kransekage med til mine kolleger i toget, det var vældig hyggeligt, og det passede med at vi kørte over Lillebælt lige til midnat, det var så flot, lokoføreren slukkede lyset i toget så vi alle kunne nyde det flotte syn :ok:
En ting bliver dog formentlig “forkert” i år, for vi har slet ikke købt noget fyrværkeri, og det skal jeg altså helst ga’ bare lidt af. Men vi har da nogle bordbomber (som kattene heldigvis er ligeglade med) og måske kan jeg få fat i et enkelt bomberør og en raket eller to i morgen :kryds:

for os betyder nytårsaften nu ikke noget specielt og om vi er alene el sammen med andre er ligemeget, for det er jo bare en alm aften som så mange andre, eneste forskel er at der bliver sendt en masse millioner op i luften til ingen verdens nytte.
bevares vi hygger os da og laver lidt ekstra lækker mad,
men alt festivas og drikke sig fra sans og samling , det lader vi andre om.

Jeg ved faktisk ikke hvor meget - hvis noget - nytårsaften betyder for mig, for selvom jeg mange gange har ytret at jeg faktisk godt ville prøve at være alene hvis de andre havde andre invitationer, så er det ikke lykkedes mig endnu :tihi:

Så for mig har nytårsaften altid været noget man fejrer med familien. Helt fra min barndom, op igennem min ungdom og nu hvor jeg helst skulle forestille at være voksen :ups:

Selskabet er blevet mindre med året og indholdet også ændret en smule, men overordnet handler det om at være sammen, nyde et lækkert måltid mad og skyde noget krudt af - det sidste har jeg intet med at gøre, stod det til mig blev jeg indendøre og nøjedes med at kigge ud.

De sidste mange år har jeg lagt hus til og min far og bror har været gæsterne. Det bliver det samme i år. Dronningens nytårstale, lidt god mad, chips og slik man ikke har godt af, forskellige farvede drinks - dog aldrig i en grad man bliver bombet af - 90-års fødselsdagen og kransekage og Asti til midnat, derefter nytårskrudt og så lidt ostebord til at slutte af med.

Kattene er bedøvende ligeglad med brag og Devi synes sågar det er sjovt at følge med fra vinduet, men de er nu en ganske god undskyldning at slynge ud når man igen igen bliver inviteret i byen fordi “jeg vil så gerne holde nytårsaften med dig” :høhø:

Nytårsaften er noget særligt her…hyggelig…farvel til det gamle og go’daw til noget nyt.
Vi er ALTID hjemme p.g.a dyrene :slight_smile:

Nogen gange har vi gæster, andre gange er vi selv…næsten…for Malthe er her altid nytårsaften…og det skal han også være i år…kun os 3 :)…og så alle de 4-benede.

Vi var ellers sikre på at sidste år var nok sidste gang Malthe gad sammen med os…men nej, allerede i sommer sagde han…Mormor…jeg vil altså ud til jer igen i år :hjerte:

Og i år er vi særlig glade for at han skal være hos os…:slight_smile:

Jeg syntes nytårs aften er lidt special / højtidelig. Det at året slutter og et nyt begynder. Det er noget særligt for mig.

Jeg er ikke og har aldrig været til de store fester / fejringer af nytår. Det skal være en stille rolig hyggelig aften i gode venners lag. Eller alene - det har jeg prøvet og det gik fint. Men det er nu bedst sammen med manden.

Og pga kattene vil jeg være hjemme den aften. Selvom de ikke er synderlig berørt af bulder og brag og mange farver. Faktisk kan Mathilde finde på at sidde og kigge ud :slight_smile: men jeg vil bare ikke lade mine dyr være alene denne aften. Tænk hvis der skete noget :frowning:

Vi har en tradition med en god kammerat som kommer med morgenmad og så går drengene i kælderen hele dagen. Jeg servere lidt lækker frokost. Ved 17 bliver de kaldt op og så gør vi klar til dronningens tale - den skal bare ses.

Så spiser vi lækker mad, snakker, hygger, spiller et spil, se 90 års fødselsdag.

Da ingen af os 3 er til alkohol, så det er vand, cola og jordbær milkshake kl 24.

Jeg eg er ikke til fyrværkeri, så normalt holder jeg mig indenfor. Men her i vores grundejerforeningen har vi en fyrværkeri forening som står for at lave et stort flot fælles fyrværkeri kl 0030. Og det går vi som regl ned og ser.

Og og det gør så også at det ikke er så meget andet der bliver skudt af. Og det er jo dejligt syntes jeg.

Jeg eg skal møde kl 8 1. Januar så jeg skal ikke sent i seng. Og tit skal jeg også arbejde nytårsdag, i dagvagt. Det gør også at gæster ikke lige er det jeg gider.

Ofte har jeg siddet alene nytårsaften, hygger mig med dyrene og har været helt tilfreds med det og nydt stilheden. Ellers har vi holdt det med Claus forældre nogle år mens børnene var små og det bestod af hygge med god mad og så Claus og farfar ud og skyde lidt af med børnene. Men i år så skal Vi ned til min mor og bror og spise der er bestilt god mad til os 4.
Så går turen hjem og lufte hunde, og tjekke de er ok. Men som der er skudt af her i området tror jeg ikke det er noget problem, her er det kun Delle som søger vinduet for at se det hele, mens hundene slet ikke registrere noget.
Så går turen retur ned til brormand hvor en del af hans venner kommer og slutter nok på kroen. Drengene holder nytår ved kammerater og Linea ved en god veninde, så i år vil jeg nyde alkoholen, især da Claus endelig har fri, efter at have haft vagt de sidste 4 år.

[QUOTE=GitteS;1142469]
Så går turen retur ned til brormand hvor en del af hans venner kommer og slutter nok på kroen.[/QUOTE]

Ohhhh crap… Jeg er i Kongerslev efter kl 23 :wink: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

For mig er nytårsaften, en aften som man kun selv gør den til. Jeg har prøvet alt lige fra store fester til at sidde bare med min lille familie(datter og kæresten). Og alle aftener har været hyggelige. Så jeg synes at man skal tilbringe sin nytårsaften som man selv føler for det pågældende år :slight_smile:

Så det er ikke en aften der har nogle traditionsbetydning for mig på nogen måde :slight_smile: …dog lige den eneste ting, filmen “90 års fødselsdag” skal jeg se no matter what :thumbup:

Nytårs aften er hygge før hen med min familie , nu de sidste 6 år med Sejr og Samson hvor vi spiser lidt godt , glæder os over alle de penge vi sparet på ikke at købe krudt men nyde hvad andre skyder af :høhø: Jeg er lidt bange for krudt og lyden derfra.

Jeg er rigtig glad for formiddagen og eftermiddagen , hernede hvor kragerne vender , plejer børnene går rundt og skyder nytåret ind og ønske et godt nytår.
Det har mine søskende og jeg selv gjort som børn og det vil jeg gerne føre videre.
Så Sejr har lige hentet 40 plader chokolade :uha: til børnene , vi plejer at være velbesøgte :høhø: Nu må vi se om jeg har nok hjemme… :S

Jeg har heller aldrig brudt mig om at drikke, og fester… Tjah, jeg vil sådan set hellere sidde et par stykker end det helt store.

De sidste par år har jeg holdt min mor og Tiger med selskab. Så skåler vi, hun i kaffe, jeg i sodavand, mens vi synger med på den første sang. Og kun den første. :wink:
I år er det blevet besluttet at jeg spiser ovre hos min mor, med en af familiens venner. Vi skal have hamburgerryg m. grøntsager og ananas. :savle:
Derefter går jeg herhjem til Silke-missen, og så må vi se hvad jeg laver når tiden engang runder midnat.
Hvis jeg husker det, er det hyggeligt at høre dronningens nytårstale, men det er ikke nødvendigt.

Nytåret for mig betyder ærlig talt ikke det store. Krudtet er da pænt, men jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de gode ting man kunne gøre for samfundet med de penge. :tihi:

For mig er nytår især maden: For efter al den fede julemad trænger jeg til mad som er sprødt og syrligt.

Jeg glæder mig til det, og lad os nu se om det ikke også bliver til dronningens nytårs tale og halvfemsårsfødseldagen, når den tid kommer. :wehuu:

:klokkentolv::klokkentolv:

Nytårsaften betyder ikke det helt store for mig nu - men før i tiden, har jeg været til de vildeste, sjoveste og dejligste fester.

Det var dengang, hvor det ikke tog en uge - før man landede i sin krop igen :tihi:

De sidste par år har jeg enten været alene - eller hos Nabo - som altid har gæster.

Jeg synes, at jeg er blevet lidt mere eftertænksom med alderen - så i stedet for udelukkende at glæde mig til det nye år - tager jeg pænt afsked med det gamle først. :slight_smile:

Her hos mig er det en helt sikker tradition at høre :

‘Vær Velkommen, Herrens år’ - for FULD udblæsning - jeg får kuldegys bare af at tænke på det…

:kor::kor:

Godt Nytår til jer alle

Jeg kan vist slet ikke huske, hvornår jeg sidst IKKE har været alene nytårsaften, og det er helt og aldeles selvvalgt. (Når det så er sagt, så har jeg vist et par gange fejret nytår i Stormwind, og det var ganske hyggeligt :høhø: - øv, hvorfor kan WoW ikke køre på den her computer :venter:).

Det har ikke noget med dyrene at gøre, for dem havde jeg slet ikke, da den “tradition” blev indledt. Men nu er jeg selvfølgelig glad for at være her sammen med dem, hvis de nu skulle blive skræmt. Hvilket jeg i øvrigt ikke tror, de bliver. Kun lidt overgearede.

Jeg vil egentlig også bare gerne have aftenen overstået, og tænk hvis man donerede alle de penge, der bliver brugt på krudt, til nødhjælpsarbejde. Man kunne brødføde en mindre afrikansk nation i et år - eller fem :S

[QUOTE=Tante Tut;1142528]Her hos mig er det en helt sikker tradition at høre :

‘Vær Velkommen, Herrens år’ - for FULD udblæsning - jeg får kuldegys bare af at tænke på det…

:kor::kor:[/QUOTE]

Lige præcis den tradition er vist også den eneste, jeg har nytårsaften. OG jeg synger med :høhø: Både på den og på nationalsangen og på kongesangen!

Nytårsaften betyder ikke noget særligt for mig, og jeg er altid dødtræt fra morgenstunden, alene af den grund at det forventes, at jeg holder mig vågen til midnat :høhø:

Vi har været hjemme de sidste mange nytårsaftener og har haft Simons tante og farbror og fætter og dennes kone på besøg. Stille og roligt.

Tak for at I deler jeres måde at fejre nytår på. Jeg kan se at jeg langt fra er den eneste som vælger at ‘fejre’ nytåret stille og rolig …Og alene sammen med misserne. Os som sidder alene, kan jo fejre nytåret sammen her på kattegale. Så hvis vi holder os vågne kunne vi jo hæve vores glas og skåle med hinanden når klokken slår 24 :slight_smile:

Kan ikke lade være med at tænke på noget når jeg læser denne tråd og sådan set glad ved at det ikke kun er mig som er en kryster med det fyrværkeri . Sådan har det været siden barns ben , mine forælder sagde jeg var som en sirene nytårs aften kunne ikke lide det bang hele tiden .

Så jeg fik en gang mad tidlig også tidlig i seng.