skyder du/i nytåret ind med lidt krudt.
iår har vi valgt at gøre det, dels fordi vi får danmarks absolutte bedste fyrværkeri(ålborg fyrværkerifabrik) til møj billige penge og så fordi sidste års nytårsaften var rigtig dum og trist, for der rendte både fru tonya og jeg rundt og flæbede hele aftenen og vi var i rigtig trist humør, vi måtte jo sige farvel til vores daffy 30 dec og det tog meget meget hårdt på os.
så iår fejre vi nytåret med manér med lækker mad og et festfyrværkeri uden lige.
Jeg køber aldrig fyrværkeri - højst en bordbombe, og så helst en af dem der fyres af med luft.
Som mange nok har kunne læse i en anden tråd, så er min ældste søn fuldstændig skudt ( :høhø: ) i fyrværkeri og har også sparet en hel del penge op til det. Han har faktisk lidt over 1000 kr. som han vil bruge på det.
Jeg har sagt jeg synes han er idiot at skyde SÅ mange penge af på det, men han mener ikke det er spild fordi han elsker det så meget.
Thomas talte for nylig med en tidligere kollega som åbenbart står i “krudt telt” hvert år, så hvis de kører op til ham og shopper giver han dem noget rabat, så der kører de op i dag når Thomas har fri fra arbejde.
Thomas køber lidt til ham og Joey. Det er som regel en børnepose og så lidt ekstra hundepropper for dem er Joey glad for ![]()
Ja - jeg har købt skyts… Altså i form af knaldperler…
det er dem jeg kan styre…
- jeg drikker aldrig alkohol(har ikke gjort det i omkring 5år) så jeg føler altid at jeg skal holde øje med de spetakler som render sprit stive rundt med krudt og kugler…
jeg bor i en ghetto… og fremmede bruger 3-4000 kr hver år hver på det… jeg ved ikke hvilken planet de er fra, men det er et fantastisk show
og når andre nu er så vilde med det - så får jeg showet gratis… jeg er ligeglad om det er mig der sætter ild til det - bare jeg kan få lov at nyde det ![]()
Jeg køber aldrig fyrværkeri, hvorfor købe det, når man bare kan kigge på himlen, og se på alt det fyrværkeri de andre har købt ![]()
Desuden tør jeg heller ikke tænde ild til det
Jeg bruger ikke en krone på stadset - og levede såmænd også helt fint uden…
jeg bryder mig ikke om fyreværkeri, kan slet ikke holde dem ud med store slag i. Drengene her hjemme er dog 15 år og de elsker det. De har hver købt for ca. 125 kr og Linea har fået 3 pakker heksehyl. Så er de heldigvis godt tilfredse, jeg kan se med indefra når folk i byen skyder af, men det bliver uden min deltagelse
MVH
Gitte
Jeg er simpelthen for nærig til at se mine penge flyve til himmels ![]()
Vi køber altid lidt, men vi køber aldrig helt vildt meget. Drenene får heksehyl, røgbomber, og hvad det ellers alt hedder, men de går også rundt i morgen formiddag og skyder nytåret ind ved en lang række huse og får slik til gengæld, så de plejer ikke at spise så meget aftensmad ![]()
Ja! Jeg bliver som regel lidt forarget, når jeg hører, hvor mange millioner der bliver brugt på det :S
Jeg kigger på det de andre skyder af! Kattene er ikke vilde med det, så vi gør ikke noget selv.
Lidt til bordet bliver det dog - men bare sådan nogle flaske-poppere.
nu læser jeg så at der stort set ikke er nogle der køber fyrværkeri herinde, ihvertfald ikke af dem der har svaret og dem der har svaret har alle været af hunkøn, mon det er sådan at det med fyrværkeri er en mandeting???
nej tror du gg ![]()
hvor mange kvinder kender du der bruger penge på noget der kun giver fornøjelser i få minutter ??
[QUOTE=Battlestar;761526]nej tror du gg ![]()
hvor mange kvinder kender du der bruger penge på noget der kun giver fornøjelser i få minutter ??[/QUOTE]
skal jeg virkelig svare på detLOL
ja!!
vi bruger penge på smykker (holder evigt) tøj, køkkenredskaber, sko, hårde hvidevarer (holder i årevis) make up (holder i månedsvis) gourmet madvarer, (holder i ugevis) dagligvarer - selv økologiske (holder i dagevis) biografbilletter og restaurantbesøg (holder i timevis)
men vi bruger ikke penge på ting der kun varer få sekunder !!!
[QUOTE=Battlestar;761533]ja!!
vi bruger penge på smykker (holder evigt) tøj, køkkenredskaber, sko, hårde hvidevarer (holder i årevis) make up (holder i månedsvis) gourmet madvarer, (holder i ugevis) dagligvarer - selv økologiske (holder i dagevis) biografbilletter og restaurantbesøg (holder i timevis)
men vi bruger ikke penge på ting der kun varer få sekunder !!![/QUOTE]
Årh, det ved jeg da ikke… Hvad med chokolade? Det holder da kun i få sekunder ![]()
Vi køber ikke fyrværkeri. Folk er blevet så bindegale, synes jeg, og jeg bryder mig ikke om at være på gaden når klokken slår tolv.
Jeg har det bedst med at kigge fra 2. sal ![]()
[QUOTE=Blabl;761535]Årh, det ved jeg da ikke… Hvad med chokolade? Det holder da kun i få sekunder ![]()
Vi køber ikke fyrværkeri. Folk er blevet så bindegale, synes jeg, og jeg bryder mig ikke om at være på gaden når klokken slår tolv.
Jeg har det bedst med at kigge fra 2. sal :)[/QUOTE]
![]()
jeg vil nok sige at hvis du bruger 1000 kr på chokolade - så holder det liiiiiiiiiiiidt længere end 5 min ![]()
Førhen købte jeg gerne for 1000-1500 kr. Det var dengang jeg fejrede nytår med mine forældre - min far og jeg konkurerede om hvem der nu fik købt den/det flotteste/største raket/batteri.
Men efter jeg har fået Nuka som ikke bryder sig om alt fyrværkeri ståhejet og jeg derfor også er alene nytårsaften så er jeg stoppet med at bruge penge på krudt. Hold op hvor jeg savnede det de første år men nu nyder jeg bare det de andre fyre af og glæder mig over at min bankdame i det mindste er glad for at der ikke bliver brugt penge på krudt.
tak da for dages første griner af en udvikling i den her tråd ![]()
Men men men jeg køber heller ikke krudt ![]()