Mine penge går absolut heller ikke til fyrværkeri - så ville jeg sq hellere skylle dem ud i toilettet :høhø:
Al den knalden og bragen - gid det var forbudt før selve nytårsaften ![]()
Mine penge går absolut heller ikke til fyrværkeri - så ville jeg sq hellere skylle dem ud i toilettet :høhø:
Al den knalden og bragen - gid det var forbudt før selve nytårsaften ![]()
[QUOTE=Eva;761991]Mine penge går absolut heller ikke til fyrværkeri - så ville jeg sq hellere skylle dem ud i toilettet :høhø:
Al den knalden og bragen - gid det var forbudt før selve nytårsaften :D[/QUOTE]
ja det burde være forbudt at skyde det af andet end den 31 dec efter mørkets frembrud og så indtil kl 2 om natten
Helt enig! ![]()
[QUOTE=Eva;761991]Mine penge går absolut heller ikke til fyrværkeri - så ville jeg sq hellere skylle dem ud i toilettet :høhø:
Al den knalden og bragen - gid det var forbudt før selve nytårsaften :D[/QUOTE]
Faktisk så håber jeg altid på at folk går og skyder af i ugerne op til, for de der småknald gør at dyrene herhjemme får lov at vænne sig til det inden det for alvor går løs… Jeg tror jeg ville have betydeligt mere bange katte, hvis det kom lige pludselig i stor stil, fremfor at der kommer lidt knald hist og pist i ugerne op til…
[QUOTE=Eife;762047]Helt enig! ![]()
Faktisk så håber jeg altid på at folk går og skyder af i ugerne op til, for de der småknald gør at dyrene herhjemme får lov at vænne sig til det inden det for alvor går løs… Jeg tror jeg ville have betydeligt mere bange katte, hvis det kom lige pludselig i stor stil, fremfor at der kommer lidt knald hist og pist i ugerne op til…[/QUOTE]
Ja…enig ![]()
kommer det ikke an på hvor meget der skydes af der hvor man bor, hos os er der egentlig meget fredeligt udover de 10000 vis af heksehyl der bliver fyret af hver dag.
men eks der hvor min mor bor, der bliver der fyret kæmpe kanonslag af døgnet rundt og hendes kat er efterhånden skræmt fra vid og sans, så hvordan mon det bliver imorgen når det rigtig går løs.
vi skal så op til hende i morgen formiddag og lave et “sikkert” rum til cæsar, hvor han kan putte sig godt og grundigt uden at han kan se alle de glimt og vi tænder for en radio og skruer godt op, så han ikke kan hører bragene så tydeligt
Hm…
Jeg køber intet fyrværkeri og det har jeg ikke gjort siden jeg var en knægt. Og det er ikke for at være ‘grumpy old man’ - jeg gad bare godt prøve at opleve et absolut fyrværkeri-frit år! - altså ingen som helst fyrværkeri - overhovedet!..
Jeg er bestemt ikke u-romantisk - fyrværkeri er bare slet ikke sjovt/pænt - det siger mig intet. Jeg tænker hvert år på alle de vilde dyrs skrækkelige nat - og også dagene op til den 31. - heldigvis er det efterhånden blevet voldsomt begrænset, hvor meget der skydes af henover december.
Når det gælder at betale for noget der blot varer/holder i meget kort tid - så er der mange andre MEGET sjovere ting at bruge pengene på, end fyrværkeri… - store knald og sprudlende stjerner kan man se på andre meget bedre måder! ![]()
Der er lovet plask regnvejr i morgen aften ![]()
Jeg er vild med fyrværkeri. Jo større, jo vildere jo bedre!
Men jeg gider IKKE divserse latterlige former for knaldfyrværkeri.
Det skal være batterier, store batterier.
Og store raketter.
Det er dyrt og dejligt.
Og jeg bliver som et barn i en BR når vi køber fyrværkeri.
Den gang vi var rigere end vi er nu, brugte vi omkring 2.500 kr på topkvalitetsfyrværkeri til en aften.
(som jeg fyrede af - åh fryd åh fryd. Spændingen, skønheden - duften af krudt…)
Nu har vi ikke så mange penge mere, så i år har vi brugt lige omkring 500 på nogle fine raketter og to batterier.
Her i huset bliver der ikke brugt så meget som en krone på fyrværkeri - der er ingen af os, der gider bruge penge på den slags! Heldigvis kan man jo kigge gratis på alle naboernes raketter, mens man står sikkert inde i varmen
Jeg synes dog, der plejer at være langt imellem de rigtigt flotte raketter, så det gør mig bare endnu mere glad for, at vi ikke har behov for at bruge penge på det.
I år har det heldigvis været rimelig stille med at fyre tidligt af, synes jeg. Faktisk er det først i dag, at jeg har bemærket noget, og kattene tager det nu meget pænt, selvom det da et par gange er sket, at en eller anden er kommet drønende ind af kattelemmen efter et brag udenfor. Men så længe vi ikke lader os mærke med noget, så falder de nu hurtigt ned igen.
Mine katte reagerer ikke på det fyrværkeri, der skydes af nu . det er mig :høhø:
Derimod er de meget bange der lige efter midnat nytårsaften, når det rigtigt går løs - så de bliver altså ikke vænnet langsomt til det ![]()
Vi skal lægge hus til min fætters 40 års fødselsdag i år, så han har købt lidt at fyre af - og måske tager nogle af gæsterne også noget med … vi har ikke købt noget. Jeg vil vældig gerne kigge på det, men jeg føler ikke den store trang til at være den, der sætter fut i det. Jeg er dog MEGET træt af knaldfyrværkeri - det er jo ikke sjovt med ting, der bare sig bang!
I år har jeg kun købt et enkelt bomberør og et 10-skuds batteri (sådan et til 100 kr)
Jeg har ALDRIG haft så lidt fyrværkeri og jeg har det ikke spor godt med det. Men Manden gider det ikke (til gengæld går han altid helt amok i tonsvis af bordbomber - og han støvsuger selv bagefter
) og Andrea er kun hjemme noget af aftenen - og det er normalt hende og mig der morer os med at skyde ting af.
Det ender nu nok med jeg køber en lille smule mere i morgen… men vejret skulle på den anden side blive ret elendigt, med regn… og så er der nu ikke meget ved det…
Så er jeg glad for vi har en altan hvor vi forhåbentligt kan stå i tørvejr og kigge på fyrværkeriet ![]()
Det er da bare det aller bedste ved nytårsaften
At tænde en raket, og så en af de der rigtig store sataner (undskyld) som bare giver sådan et brag og er mega flot…
Undskyld, men denne ene dag om året er jeg vidst en dreng. Jeg plejer, sammen med min far, hver år, og gå ud og bruge en helt masse penge på det, vi kan slet ikke lade være.
Men ikke i år, Jannik og jeg er blevet enige om at tage en rigtig hyggelig aften herhjemme - og HAN synes det er spild af penge at købe fyrværkeri…
Så I år må jeg nøjes med at kigge ![]()