Nytårsmenu

Jeg regner med, at vi i år skal have:

  1. forret: tørrede abrikoser fyldt med gedeost og frisk rosmarin, omviklet med bacon og stegt i ovnen.

  2. forret: her tror jeg vi tager den klassiske rejsecocktail - det er længe siden :slight_smile:

Hovedret: Beef Wellington med hjemmegjort bearnaise, tilbehøret er ikke besluttet endnu

Dessert: Missisippi Mud Pie

Til midnat: boblevin og hjemmegjort panforte

Åhhh kære Gitze…:knuser:

Jeg sidder også alene - men pizza vil jeg alligevel ikke have… Ved bare ikke hvad og hvor meget jeg gider lave af lækker mad til mig selv… Hmm…
:gruble:
HOOOOOOLD nu op, hvor lyder det bare som læker lækker mad I skal have rundt omkring. Ja - lige bortset fra menneske barf’en…:tihi::tihi::tihi:

Uhmmm - mud pie, det var da et ualmindelig genialt forslag til dessert!

Vi skal have små ristede brød med forskellige lækre spanske pølser og skinker, mens dronningen snakker.

Så skal vi have helstegte oksemørbrad med hasselback kartofler, lækker hjemmelavet rødvins sovs, smør vendte gulerødder og perleløg og måske broccoli eller blomkål.

Til dessert skal vi have en hjemmelavet vanille parfait med hindbær collies (staves) .

Det hele skyllet ned med en god årgangs Coca cola :wink:

Jeg overvejer sådan en menu med sushi, hvad der ellers kommer på bordet ved jeg ikke helt endnu men mon ikke der kommer lidt chips.

Og kan se at vi er en del der skal være hjemme ved vores dyr :høhø:

Jeg er også hjemme nytårsaften, og mangler en status på om min kæreste takker ja til den nytårsinvitation, vi har fået eller ej. Skal jeg være selv bliver det ikke den store middag. I værste fald håber jeg, at den lokale sushi-biks har åben d. 31.

De har sikkert åbent, men gør dig selv en tjeneste og check på forhånd, om der skal forudbestilles :slight_smile: Det ville være så surt at gå forgæves, hvis du har sat dig op til sushi :wink:

Altså…hvis nogen skal sidde alene med katte der ellers er ligeglade med nytårsaften, så er I hjerteligt velkomne her. Vi bliver kun undertegnede, min far og min bror i år og det bliver en hyggenytårsaften med guf, Trivial Pursuit eller Matador, 90-års fødselsdagen, hjemmemiksede kulørte drinks og et brag eller to til midnat. Og jeg har en sofa med plads til i hvert fald en overnattende gæst :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;750524]De har sikkert åbent, men gør dig selv en tjeneste og check på forhånd, om der skal forudbestilles :slight_smile: Det ville være så surt at gå forgæves, hvis du har sat dig op til sushi ;)[/QUOTE]Tak for tippet. :ok: Jeg kan se at en af de lokale bikse er ved at klargøre deres nytårsmenu, så jeg bare været hurtig ved havelågen.

Altså…hvis nogen skal sidde alene med katte der ellers er ligeglade med nytårsaften, så er I hjerteligt velkomne her. Vi bliver kun undertegnede, min far og min bror i år og det bliver en hyggenytårsaften med guf, Trivial Pursuit eller Matador, 90-års fødselsdagen, hjemmemiksede kulørte drinks og et brag eller to til midnat. Og jeg har en sofa med plads til i hvert fald en overnattende gæst :slight_smile:
Mange tak for tilbuddet. Desværre har jeg en lille missepige, der bare ikke kan lide alt det bulder og brag, så det er bedst, at jeg bliver hjemme hos hende. :slight_smile:

Jeg er også alene nytårs aften, det er selvvalgt, på grund af mine dyr…
Muligvis tager jeg op til nogen der bor 3oo meter væk og spiser, men smutter hjem ved 21 tiden

hvis jeg spiser alene tror jeg også jeg vil have Sushi

Vi er blevet inviteret ind til naboen, og de skal have det de plejer at få hver nytårsaften: Glaseret hamburgryg med grønlangkål. Jeg har så lovet at komme med desserten, og det bliver verdens bedste is, som jeg har fundet herinde. Det bliver en version med choklade og gran manier, og en alm. vanilleis. Jeg har også lovet at tage matadorspil med derind, og jeg tager sikkert også det sidste af min hjemmelavede marcipan med. Det halve af byen plejer at kigge ind i løbet af aftenen, og efter kl 24, bliver der serveret lun leverpostej, pølse og ostebord.

Missedyrene er ret ligeglade med fyrværkeriet, så jeg kan sagtens lade dem være alene. Desuden er vi ikke længere væk, end at jeg sagtens kan kigge ind til dem i løbet af aftenen

Jeg tror vores Nytårs menu bliver Arabisk inspireret da vi holder Nytår i Toronto sammen med venner vi kender fra vores tid i Egypten

Jeg ved endnu ikke hvad vi skal i år, men sidste år var vi hos mine svigerforældre og der fik vi dette:

Forret: Muslinger, Rejer, Krebs, Tunousse, Kaviar med
Brød og diverse tilbehør.
Hovedret: Rådyrmørbrad, Lammemørbrad og Svinemørbrad, Flødekartofler, Kartoffelbåde, Pomfritter, Bearnaise sovs, 2 brune sovse, 2 slags salater.
Dessert: Hjemmelavet flødeis og Sorbet, Hjemmelavde Nøddekurve og Tiramisu
Snacks: Slik, Chips og Kransekage
Drikkelse: Asti i laaaange baner, Diverse øl, diverse rødvin og hvidvine, diverse sodavand, champagne kl. 12.

Jeg har nok glemt noget,
og hvordan de forskellige ting blev lavet kan jeg ærlig talt ikke huske,
men nøøøj det var godt :savle:

solvei hvad is er det ?

Det bliver chateaubriand - den ligger pt. i fryseren og har det godt. Tilbehøret ligger lidt hen i det uvisse endnu.
Regitze: Pizza er da en fremragende idé! Jeg er som sædvanligt alene juleaften, da gemalen er på job, der kan man desværre ikke rigtigt finde en åben pizza-biks, så den står - også som sædvanligt - på noget pasta med købe-tomat-sovs. Den slags aftener er jo hvad man gør dem til, hverken mere eller mindre…
VH
Susanne

Den her! Den er simpelthen fantastisk god :savle:

[QUOTE=Susanne W;750694]Det bliver chateaubriand - den ligger pt. i fryseren og har det godt. Tilbehøret ligger lidt hen i det uvisse endnu.
Regitze: Pizza er da en fremragende idé! Jeg er som sædvanligt alene juleaften, da gemalen er på job, der kan man desværre ikke rigtigt finde en åben pizza-biks, så den står - også som sædvanligt - på noget pasta med købe-tomat-sovs. Den slags aftener er jo hvad man gør dem til, hverken mere eller mindre…
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg ville til at foreslå Jensens Bøfhus, for jeg ved at den i Tilst har åbent juleaften… men jeg kan se at det samme ikke gælder den i Horsens :frowning:

Men det er nu OK, for jeg eeeelsker pasta - og det gør gemalen ikke i helt samme omfang :slight_smile:
VH
Susanne

Ellers hopper du altså bare i bilen og futter til Randers til and og flæskesteg :høhø:

Ja, jeg ved godt det lyder som om jeg fisker efter gæster i hvert andet indlæg, men især juleaften er altså bare lidt mere…julet…når der er gæster med til bords og ikke “bare” de sædvanlige to familiemedlemmer man altid er sammen med. Så du er meget velkommen :tihi:

Solvei kan ikke se det ???