Nytårsmenu

Det er din egen opskrift på Bailey-is Solveig linker til :wink:

Okay der kan man bare se … ja den er rigtig god især hvis man bruger økologisk af det hele især Thise’s fløde den gør noget ved isen MUMS tro jeg ville gå i fryseren nu har en sjat der ude

Jeg er - traditionen tro efterhånden - alene med de firbenede både Jul og Nytår.
Juleaften står på hverdagsmad. Andesteg venter jeg med til januar, for så er ænderne på tilbud :smiley:
Nytårsaften bliver måske med en bakke snegle i hvidløgssmør + flute.

Middagen har jeg ikke bestemt mig for endnu, men satser på jeg ikke bliver uenig med mig selv :smiley: Da katten min først flyttede ind i August i år, ved jeg ikke hvordan hun håndtere nytårsaften, så jeg bliver hjemme & holder hende med selskab. Hendes middag er på plads, men hun er også rigtig let, bare det er noget der kan spises :smiley:

Jeg ender nok med at være hjemme nytårsaften, og bare hygge med Buster.
Hvad jeg skal have at spise ved jeg endnu ikke - men finder nok på noget lækkert.
Og så noget is eller kage til senere.
Og har lidt Asti - det skal bare lige på køl :wink:

[QUOTE=KartoffelChips;750465]Ej!.. Det lyder squ da …!.. altså… pizza… på en herlig aften hvor året vender?.. Hmm…
Må jeg spørge - er det fordi du ikke vil ud - og lade kattene alene?.. - måske rager det ikke mig, men altså - ellers kommer jeg squ på besøg og laver mad til dig! :D[/QUOTE]

hvor er du sød… det er et meget dejligt tilbud :slight_smile:

jeg ville gerne ud, men de sidste 2 år har der været nogle afsindig grimme indbrud i kvarteret nytårsaften med hærværk og afbrænding af lejlighederne, så jeg tør ikke forlade misserne i år

det er derfor jeg er alene hjemme… kattene kunne sagens være alene hvis det var det … der er total coon-serenety over flokken gg

jeg har fejret nytår hjemme de sidste 5 år - men det er første gang jeg ikke har nogen at lave noget til … jeg er er vant til at have nogen at lave at muligt festligt for og til :slight_smile: - jeg kan bare ikke rigtig få mig selv til at gøre det bare for mig…det virker på sin vis lidt fjollet med al den opvask bare for min skyld :høhø:

Vi skal have den klassiske rødvinsfondue i år. Det bliver bare os 2 og så misserne, så der skal kræses og hygges, og det er fonduen formidabel til, synes jeg.

Jeg overvejer, om man skulle finde noget lam og vildt til den i stedet for noget kedelig kylling og svin? :gruble: Så skal der selvfølgelig salat og brød til, og så med noget dressing, noget bearnaise og noget hjemmegjort aioli, tror jeg :slight_smile: Dessert bliver der nok ikke plads til, men Flemming kan da få et stykke kransekage, det siger alligevel ikke mig noget.

[QUOTE=Battlestar;750803] …nogle afsindig grimme indbrud i kvarteret nytårsaften med hærværk og afbrænding af lejlighederne, så jeg tør ikke forlade misserne i år

det er derfor jeg er alene hjemme… kattene kunne sagens være alene hvis det var det … [/QUOTE]

Samme her - det der med smadrede ruder og fyrværkeri der ender steder det ikke skal være, er også grunden til jeg “bare” er hjemme… FØJ at komme hjem til en omgang af ovenstående… Ville ALDRIG tilgive mig selv. Skide være med møbler og alt det materielle - men at kattene skulle udsættes for fare pga det - nej tak:S:S:S

Kræene har været alene før og jeg tror de tager det lige som når jeg er hjemme. Gucci kigger på farverne og Balloo er sådan lidt over det hele-agtig…

Så er nytårsmenuen sat 100 pct. på plads. Jeg skal være selv med misserne, og vi har bestilt en nytårs-sushi menu fra den lokale sushi-biks (http://www.sushimanga.dk/Files/Billeder/Forsidebannere/Nytårsmenu_2011.jpg). Mums, det bliver godt.

Vi har også fået styr på årets sidste festmenu :slight_smile:

Til Dronningen skal vi have 6 forskellige slags tapas.

Forret er hummer
(og tunmousse til dem der ikke kan lide hummer)

Hovedretten bliver kalvemørbrad med honning og frisk timian.
Dertil små bagte kartofler, rødløgskompot, rødvinssauce og chili turds.

Og til dessert skal vi have Mississippi Mud Pie med friske bær.

Ja vi har jo de sidste fem år fejret nytår med Sejr´s bror Samson.
Og vi plejer hver at vælge en ret . I år er det så min tur til at vælge hovedretten .Så forretten bliver valgt fra , da hovedretten er tung .
For jeg har valgt sønderjysk grønlangkål med kartofler, hvid sovs , hamburgerryg , kogt flæsk og kålpølser og menu chips.
Sejr har valgt desserten banana split.
Samson har så fået lov til at vælge natmad , ret klassisk ,franskbrød af en slags med røget laks og rejer og pynt .
Drikke var står på pepsi og andre sodavand.
Ellers bliver der hygget med lidt chips og slik.

Ja vi har jo de sidste fem år fejret nytår med Sejr´s bror Samson.
Og vi plejer hver at vælge en ret . I år er det så min tur til at vælge hovedretten .Så forretten bliver valgt fra , da hovedretten er tung .
For jeg har valgt sønderjysk grønlangkål med kartofler, hvid sovs , hamburgerryg , kogt flæsk og kålpølser og menu chips.
Sejr har valgt desserten banana split.
Samson har så fået lov til at vælge natmad , ret klassisk ,franskbrød af en slags med røget laks og rejer og pynt .
Drikkevare står på pepsi og andre sodavand.
Ellers bliver der hygget med lidt chips og slik.

Vi skal nok sidde alene, som vi plejer, selvom børnene synes, at det er rigtig kedeligt.

Menuen er ikke helt fastlagt, men jeg tror ikke, at det bliver den sædvanlige med kålpølser, hamburgerryg, stegte kartofler, alm. kartofler, grønlangkål, stuvet hvidkål og hvad der ellers hører til. (Det er lidt for meget at lave kun til os).

Men rejemaden skal vi helt sikkert have til natmad :slight_smile:

Forret: Røget dyrefilet, ristet brød m. tilbehør
hovedret: Kartofler , sovs og dyreryg
Dessert: en stor fed chokoladekage med chokoladecreme og frugt :slight_smile:

Er der nogen der har gode idéer til forreter?

Helst ikke noget med fisk :slight_smile:

Forret: Bruschetta
Hovedret: Beef Wellington
Dessert: Chokoladefondue

Det skal nok blive spændende :smiley:

Vores menu er også fastsat… Forretten blev lidt besværlig, da det skulle være uden fisk og ikke suppe… grrr

Forret: Blandede tapas, med 6 forskellige pølser, hjemmelavede mozarella sticks, oste-indbagte jalapeños samt brød og en god olivenolie.

Hovedret: Oksemørbrad med Pommes Anna, rødvins-sauce og karameliserede rødløg og grønne bønner

Dessert: Hindbærmousse med hvid-chokolade-creme og chokolade marengs

Midnat. Champagnekage

Jeg er lost med hensyn til forretten og Hovedretten bliver enten oksemørbrad der bliver brunet af på panden og bagt i trylledej, med nogle sjove kartofler til eller den klassiske skinke menu med grønlangkål og hvide og brune kartofler. Desserten er der to slags af for vi kan ikke blive enige, så jeg skal lave citronfromage og panna cotta med hvid chokolade og noget kompot af en art og chokolade og sorbet :slight_smile:

Jeg forventer at blive inspireret når jeg står nede og handler:) min veninde medbringer kransekage og asti til klokken midnat :slight_smile:

Vi skal have fyldt oksemørbrad til hovedret. Den bliver proppet til randen med hakket persille, hvidløg og chili :savle: Dertil skal vi have hasselbach kartofler og bearnaise. Jeg laver nok også bruchetta med skiver af tomat og smeltet ost som tilbehør.

Til dessert tror jeg vi skal have frugtsalat. Ikke med råcreme men med flødeskum :slight_smile:

Til midnat skal vi have kransekage og asti :slight_smile:

Jeg mangler stadig en forret…

Det bliver noget fra fryseren - det står på frysermad hele januar - men der er nok at tage af. Økononien har lidt nederlag i december