Nytårsmenu

[QUOTE=DK Thomani;760160]
Jeg mangler stadig en forret…[/QUOTE]

Tapas er vejen frem Annie :slight_smile:

Vi skal have 6 forskellige små lækre retter til dronningen.
Bla noget med røget svinemørbrad, en med jordskoggesuppe, og nogle med fisk.

Man kan jo sagtens feste selvom man ikke har gæster. Det har vi gjort mange nytårsaftner. Før vi fik børn var vi kun os to alene, somme tider med min mor på besøg til spisning men hun plejede altid at ta’ hjem inden midnat. Så vi festede løs med serpentiner, bordbomber (TONSVIS af bordbomber), fyrværkeri og fuld knald på anlægget. Det kan faktisk være ret sjovt med et topersoners orgie hvis stemningen bare er til det :slight_smile:

Vi har godt nok gæster nytårsaften, men det er “bare” mine forældre og min lillebror. I år kommer min lillebrors kæreste dog også med.

Derudover har vi altid mindst 3 af Nickis venner med og Debbie har som regel også en veninde med.

Vi hygger os med noget sjovt i TV eller også står vi alle i stuen og skiftes til at skabe os åndssvage foran vores Wii :høhø:

Der bliver dog ALDRIG nogensinde mere fyret bordbomber af hos os. Vi havde en nytårsaften hvor vores hund havde spist nogle af de der farvede kugler som flyder ud af bomberne og han var SÅ skidt og kastede op hele aftenen. Jeg var frygtelig bekymret for ham, men han klarede den heldigvis, og siden da har bordbomber været totalt forbudt indenfor.

[QUOTE=PiaR;760197]Tapas er vejen frem Annie :slight_smile:

Vi skal have 6 forskellige små lækre retter til dronningen.
Bla noget med røget svinemørbrad, en med jordskoggesuppe, og nogle med fisk.[/QUOTE]

Det må googles :slight_smile:

hvor sandt - en fest er aldrig mere end man selv gør den til…

Jeg kan kaste vores ind her, når jeg kommer hjem?

Meget gerne, tak :slight_smile:

Ja i alle de år hvor jeg holdt nytårsaften alene med min drenge, havde vi det da mægtig hyggeligt og sjovt. Drengene kedede sig aldrig, og glædede sig næsten lige så meget til nytårsaften, som til juleaften. Vi spillede sjove spil, og når jeg havde råd, købte jeg en børnepose, med forskelligt de selv kunne skyde af. Når naboerne var ude at fyre raketter af, tog vi tøj på og gik ud og kiggede på. Sjove hatte var også et hit. Ungerne syntes det var vildt skægt, at deres mor så fjollet ud og ikke var bange for at lege.

Tricket er at lave aftenen på deres præmisser, så de netop ikke kommer til at kede sig. De synes sikkert det er kedeligt at sidde og glo på TV en hel nytårsaften, og så må man jo bruge sin fantasi, og lave andre ting. Lade dem være med i planlægningen og være med til at bestemme menuen. Man kan også lave et væld af sjove og spændende drinks uden alkohol. Uanset hvad man finder på, så synes de fleste unger, at det er herligt og morsomt, når forældrene gider at beskæftige sig med dem, på deres præmisser.

forretten er ikke bestemt… Måske sushi :tihi:
hovedretten bliver dyrefillet med kartoffel-rösti, rosenkålspure og vildtsovs til…
desserten har jeg heller ikke bestemt mig for - måske kage fra bageren :tihi:

Og selvom jeg troede, at jeg skulle sidde bare mig og kattene, så har jeg pludselig fået selskab :smiley: Det bliver tophyggeligt med en stille og rolig aften med god mad og masser af Asti i gode venners selskab :slight_smile:

Ih altså - nu bliver jeg nødt til at spørge. Hvad er der med det der Asti så mange af jer taler om? Så vidt jeg kan læse mig til, er det en forholdsvis sød mousserende vin. Det kan da umuligt smage særlig godt? En mousserende vin skal da være tør og frisk :savle:

Forret - Kold æblesuppe med perleløg og røget makrel (det lyder underligt men er sjovt - vi fik det på Adlon i Berlin, den underligste ret)

Mellemret - Østers

Hovedret - kød - vi ved endnu ikke helt hvad det skal være, det afhænger lidt af hvad vi kan få ved slagterens som er godt. med rodfrugter og peberrodsskum

Mellemret - Salat med rejer og kærnemælk

Dessert - Pannacotta med frugt og/eller bær

Det bliver så lækkert!

Asti er gåååååååååååååt!!! :savle: :savle: :savle: :savle: :savle: :savle: :savle:

Enig - og meget Asti er meget godt!

Nu er menuen også endeligt fastlagt her.

Vi springer forretten over.

Hovedret: Monsterstore hjemmelavede stjerneskud
Dessert: Tiramisu
Snacks: bl. chips og dip samt rester af juleslik og julesmåkager samt diverse hjemmelavede kulørte cocktails
Midnat: Asti og kransekage
Natmad: Ostebord

Vi bliver min far, min bror og mig selv…og kræene selvfølgelig og jeg regner med der skal hygges med lidt Trivial Pursuit i løbet af aftenen og selvfølgelig 90-års fødselsdagen. For en gangs skyld bliver der ikke brugt penge på fyrværkeri, mændene har besluttet sig for at “nøjes” med at komme til bunds i resterne og ellers nyde hvad andre har brugt penge på :wink:

Ih, det lyder altså altid så hyggeligt, når du beskriver Jeres fester, komsammener mm - du og din familie :slight_smile:

Det er også bare vildt hyggelige mennesker - hendes bror og far :slight_smile:
havde fornøjelsen af dem i Flensborg i år - det gør jeg gerne igen :smiley:

Vi skal have disse - sig til, hvis du vil have opskrifter på dem :slight_smile:

Ørredmousse med wakame tang

Kyllingeinderfilet på spyd - med peanutbutter dip

Jordskogsuppe

Kammuslinger på rosmatinspyd, med salat af sukkerærter

Kongerejer med ingefær og ærtemos (serveret i små glas)

Creme af stenbiderrogn på flute

Røget svinemørbrad med bagte hvidløg og basilikumcreme

Så har jeg fået fastsat min menu. Jeg vil gerne have noget lækkert mad, selvom jeg skal spise en alene.

Til aftensmad laver jeg en tapas-tallerken med to slags hjemmelavet hummus, artiskokpesto, langtidsbagt tomat og løg, noget med bgt aubergine og så hvad jeg evt ellers finder på. Dertil lidt grissini, godt brød og evt. noget kiks af en slags.

Da min appetit er noget nær ikke-eksisterende venter jeg et par timer med næste ret, som bliver en ostetallerken med 3 eller 4 slags ost med div. tilbehør. Dertil skal jeg også have kiks og godt brød.

Desuden har jeg planer om selv at bage lidt kransekage, samt at købe en bøtte is. Af drikkevarer bliver det sodavand og Asti, tror jeg.
Jeg skal desuden have min obligatoriske Irish Coffee, det er ikke nytårsaften uden…

Ja det bliver I ved med at påstå, men hvordan godt? Er det ikke for sødt:?

Hmm… bliver nok nødt til at købe en flaske Asti, så jeg selv kan smage det. Men jeg skal altså også have en flaske af min sædvanlige Freixenet Brut. Den ved jeg da at jeg kan li’. Den er nemlig mums :savle:

det er bare godt … intet mindre - på alle måder :savle: