[QUOTE=PiaB;760256]Det er også bare vildt hyggelige mennesker - hendes bror og far
havde fornøjelsen af dem i Flensborg i år - det gør jeg gerne igen :D[/QUOTE]
Jah, Tina og familie er altid rigtig godt og morsomt selskab!
Jeg tror i øvrigt det var Asti vi drak på hotelværelset… Og det var altså nogle gode historier der kom for dagen
[QUOTE=solveig;760305]Ja det bliver I ved med at påstå, men hvordan godt? Er det ikke for sødt:?
Hmm… bliver nok nødt til at købe en flaske Asti, så jeg selv kan smage det. Men jeg skal altså også have en flaske af min sædvanlige Freixenet Brut. Den ved jeg da at jeg kan li’. Den er nemlig mums [/QUOTE]
Ja, som du selv har konkluderet så skal du nok spare pengene hvis du normalt er til en brut. Så er en Asti nok alt for sød og klæbende til din smag
Jeg selv er også vild med Asti, og absolut ikke til en brut, men kan da sagtens drikke en semi-seco eller en dulce Seco går lige an, men mere tørt end det, så bliver det også for tørt til mig
Især hvis jeg får det sammen med noget sødt… For kan godt være det ellers drukner hinanden, og vil nok også foretrækket noget sødt til noget mindre sødt spiseligt, men absolut ikke at drikke noget tørt til noget sødt spiseligt :høhø: Om det så er dårlig smag eller ej…
Har jeg forresten nævnt at jeg er voldsomt glad for portvin!
Itzy - Ja, jeg ville have forslået en gang tangsalat Men kan så læse at der allerede er forret med
til dronningen står den på kryddermandler samt boblevand med frisk brombær snask
forret er tapas i forklædning
melon + skinke haps
asparges i skinke svøb
svesker i bacon
hvidløgsrejer i tomat
hjemmelavet pesto
butterdejs snack m skinke
lakse friskost ting på agurk haps
feta på cherrytomat haps
hovedretten er ikke min afdeling - men ved vi er ude i noget dyrekølle med enebær og sovs med blå ost
desserten står på orange brownies med hvid chokolade, brombær coulis, is og nougat mousse. og så vil jeg prøve ad med champagne gele.
[QUOTE=Eife;760577]Jah, Tina og familie er altid rigtig godt og morsomt selskab!
Jeg tror i øvrigt det var Asti vi drak på hotelværelset… Og det var altså nogle gode historier der kom for dagen
Ja, som du selv har konkluderet så skal du nok spare pengene hvis du normalt er til en brut. Så er en Asti nok alt for sød og klæbende til din smag
Jeg selv er også vild med Asti, og absolut ikke til en brut, men kan da sagtens drikke en semi-seco eller en dulce Seco går lige an, men mere tørt end det, så bliver det også for tørt til mig
Især hvis jeg får det sammen med noget sødt… For kan godt være det ellers drukner hinanden, og vil nok også foretrækket noget sødt til noget mindre sødt spiseligt, men absolut ikke at drikke noget tørt til noget sødt spiseligt :høhø: Om det så er dårlig smag eller ej…
Har jeg forresten nævnt at jeg er voldsomt glad for portvin!
Itzy - Ja, jeg ville have forslået en gang tangsalat Men kan så læse at der allerede er forret med :)[/QUOTE]
Asti - ja den er også min farvorit. Du skulle prøve den der hedder Le Fronde ( købes i Kvikly) det er også en Asti bare uden boble.
Jeg har lige fundet ud af hvad jeg vil spise… Jeg skal være alene og havde tænkt på om det bare skulle ende med “what ever” - men jeg har fundet ud af jeg vil have melon med skinke og så lidt italiensk- og spansk pølse fidus og noget oste fis. Og tazaziki og flutes. Til dessert blir det enten pandekager med is eller brownie med is. Og så skal jeg have Asti - selvfølgelig skal jeg det…
Og så skal jeg bare finde på et eller mums til kattene så jeg kan få lov at sidde med en stort hyggelig træbakke i fred og ro…(som om:tihi:)
[QUOTE=kira v;760631]
hovedretten er ikke min afdeling - men ved vi er ude i noget dyrekølle med enebær og sovs med blå ost
desserten står på orange brownies med hvid chokolade, brombær coulis, is og nougat mousse. og så vil jeg prøve ad med champagne gele.
glæder mig !!![/QUOTE]
Okay, jeg er lidt misundelig på den dessert der! Det lyder bare viiiildt godt Og jeg kan i øvrigt fortælle at hovedretten er virkelig god Casper og jeg adopterede den promte efter vi fik den serveret første gang (det var dengang vi byggede katteindhegningen)… Det minder mig om at, jeg snart vil fiske den svinemørbrad vi har i fryseren ud og lade som om den er vildt :høhø:
Den må jeg lige prøve, har desværre ikke lige en Kvickly i nærheden, men må da lige huske det næste gang jeg er der
Så er min champagne i hus
Isen som jeg skal have med ind til naboen, lavede jeg før jul. Nu er jeg ved at bage kransekagestykker, som jeg også tager med, og jeg har købt nogle vafler til isen.
Det varhelt underligt at jeg ikke skulle købe ind til en masse mad. Jeg plejer at have en indkøbsliste så lang, her dagen før nytårsaften. I dag var der kun 5 ting
Vi skal hodle nytårsaften dette år og vi skal have japansk tema i år (vi varierer - vi spiser aldrig det samme nytårsaften). Nu er sushi næsten hverdagsmad, da vi spiser det ret ofte når vi ikke gider at lave mad så køber vi takeaway sushi…
MENUEN:
Forret: Lidt sashimi (næsten sushi, blot uden ris)
Hovedret: Sukiyaki: tyndt oksekød og forskellige grøntsager (simremad) , der har simret i sojasovs. Med ris. Og ved siden lidt let grønt salat.
Dessert: grønt te is (vores ven har lavet)
Jeg har jo købt ind til Missisippi Mud Pie til dessert…jeg overvejer, at lave den i dag, så jeg ikke skal tænke på den i morgen.
Kan man det? Jeg har ikke plads til den i køleskabet, så den kommer til at stå ude på køkkenbordet med en skål over. Måske kunne jeg bare bage selve kagen i dag og så vente med at putte icing på til i morgen.
Jeg kan ikke huske, om jeg allerede har skrevet - men nu er menuen endelig fastlagt.
Vi bliver kun 3: Min mand, jeg selv og vores 14-årige. Den 18-årige skal til fest med veninderne.
Forret: Små vandbakkelser med fyld af creme fraiche, hakket rødløg og kaviar/rejer/ørredrogn. [I]Fast forret hvert år, det kan der ikke fraviges fra
[/I]Hovedret: Jeg er syg, så det bliver såmænd bare den aftensmad, vi skulle have haft i dag:
Vannamei-rejer i karry-kokossovs med chili, porrer og gulerødder. Serveret med ægnudler. Jeg havde egentlig regnet med bøf, men knægten bryder sig ikke meget om den slags. Hans forslag om stegt kylling nedstemte jeg til gengæld.
Dessert: Farin-is med fyld af mandelbiskuits og chokolade. [I]Har afprøvet den en gang tidligere, og den smager sindssyg godt. Opskrift her: Farin-is
[/I]Og så har jeg planer om noget hvid gløgg til min stakkels hals og hoste, og sønnen er blevet lovet Pernod og rød sodavand (med smart sukkerkant på glassene). Lidt chips er der også, men vi kan garanteret ikke spise ret meget alligevel.
Vi skal ud til nogle af vores venner, så ved ikke helt hvad menuen bliver…
Husker ikke forretten
Hovedretten er lammekølle, med flødestuvede kartofler, rødkålssalat og broccolisalat (har tilbudt at lave broccolisalaten)
Dessert er Bailey is - som jeg foreslog da de var lidt tom for idéer til hvilken slags is de ville lave…
Vi skal til forret have avokado med rejer…Malthe snupper en toast med hvidløgsost i stedet:)
Til hovedret skal vi have en oksesteg med hasselbagte kartofler, bønner med bacon og nogle store svampe med hvidløgsost i og måske et par stegte grøntsager af en art…og i stedet for oksesteg snupper Malthe sig et par nuggets
Til dessert skal vi have is med frugt.
Og natmaden bliver aspargessuppe.
Og så skal vi skåle i Asti, var så heldig at få nogle flasker i værtindegave 2 juledag