. o 0 januars tanker

Det må blive Rødovre af de 3 steder du nævner der. :slight_smile:

Det var også lige i Rødovre at jeg syntes at jeg kunne dufte Drømmekage og Candy flos :høhø:…og lidt chili :tihi:

Ja se selv, I var ikke langt væk. G 10-15 min. i bil. :stuck_out_tongue:

Helene…den nederste linie i det indlæg du quoter henfører til den sidste linie, nemlig at det er ulovligt og strafbart at tage danske pindsvineunger ind.

Pindsvin.dk anfører INTET sted, at det er ulovligt at have små afrkanske opdrættede pindsvin i fangenskab.

[QUOTE=Sim-Sim;1151198]Helene…den nederste linie i det indlæg du quoter henfører til den sidste linie, nemlig at det er ulovligt og strafbart at tage danske pindsvineunger ind.

Pindsvin.dk anfører INTET sted, at det er ulovligt at have små afrkanske opdrættede pindsvin i fangenskab.[/QUOTE]

Men det var jo netop de afrikanske pindsvin samtalen handlede om - ikke de danske fritlevende, fredede pindsvin.

Helene, jeg kopierer en tilføjelse jeg lavede til et indlæg højere oppe…:

Men mit indlæg gik mere på, at det ikke er rimeligt at holde pindsvin i fangenskab, ej heller de små afrikanske… :slight_smile:
Det burde, efter min mening forbydes at holde de små opdrættede pindsvin i fangenskab…her er jeg enig med pindsvin.dk !

Jeg kan se, at det havde været lettere for jeres forståelse af teksten, hvis pindsvin.dk havde lavet linieskift, så det havde set sådan ud i stedet:

Der har været tilfælde, hvor børn har oplevet at nogle af deres venner har små afrikanske pindsvin som kæledyr, hvilket burde forbydes, da også det afrikanske pindsvin trives dårligt i fangenskab, og problemerne med dem er mange. Disse små stakler går under dårlige forhold hos dyrehandlere, hvor de kan købes for ca. 1000 kr.

Så er det desværre sket, at nogle børn – og endda uvidende voksne – har taget de små pindsvin, som lever i Danmark, ind og holdt dem i fangenskab som kæledyr.
Det er ulovligt og strafbart!

[QUOTE=Sim-Sim;1151191]Jeg har intet sted skrevet at de pindsvin Gitte skal se, skal sættes fri i DK…men jeg mener ikke, at pindsvin skal holdes i fangenskab, uanset hvor de komme fra.

Så jeg sætter lige det ind, du behændigt har klippet fra, (sakset fra pindsvin.dk)

Der har været tilfælde, hvor børn har oplevet at nogle af deres venner har små afrikanske pindsvin som kæledyr, hvilket burde forbydes, da også det afrikanske pindsvin trives dårligt i fangenskab, og problemerne med dem er mange. Disse små stakler går under dårlige forhold hos dyrehandlere, hvor de kan købes for ca. 1000 kr. Så er det desværre sket, at nogle børn – og endda uvidende voksne – har taget de små pindsvin, som lever i Danmark, ind og holdt dem i fangenskab som kæledyr.
Det er ulovligt og strafbart![/QUOTE]

Hvis du ikke mente de pindsvin som Gitte talte om, så forstår jeg virkelig ikke dit behov for at fremhæve det ulovlige og strafbare i at holde europæiske pindsvin i fangeskab, der var jo ingen som bragte den art på bane, udover dig selv. Det ene kommer vel ikke det andet ved?

[QUOTE=Sim-Sim;1151201]Helene, jeg kopierer en tilføjelse jeg lavede til et indlæg højere oppe…:

Men mit indlæg gik mere på, at det ikke er rimeligt at holde pindsvin i fangenskab, ej heller de små afrikanske… :slight_smile:
Det burde, efter min mening forbydes at holde de små opdrættede pindsvin i fangenskab…her er jeg enig med pindsvin.dk !

Jeg kan se, at det havde været lettere for jeres forståelse af teksten, hvis pindsvin.dk havde lavet linieskift, så det havde set sådan ud i stedet:

Der har været tilfælde, hvor børn har oplevet at nogle af deres venner har små afrikanske pindsvin som kæledyr, hvilket burde forbydes, da også det afrikanske pindsvin trives dårligt i fangenskab, og problemerne med dem er mange. Disse små stakler går under dårlige forhold hos dyrehandlere, hvor de kan købes for ca. 1000 kr.

Så er det desværre sket, at nogle børn – og endda uvidende voksne – har taget de små pindsvin, som lever i Danmark, ind og holdt dem i fangenskab som kæledyr.
Det er ulovligt og strafbart!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/QUOTE]

Og derfor er det så åbenbart ensbetydende med at ALLE afrikanske pindsvin lever under dårlige forhold? Det er netop sådan teksten fortolkes hvis man spørger mig. For ellers så er vi jo ude i det scenarie hvor man skal udrydde en hel race, for de afrikanske pindsvin er jo slet ikke skabt til at leve i vildskab.

Jow…men for forståelsens skyld kopierede jeg flere linier fra pindsvin.dk…men jeg kan så se, at det kun har bragt forvirring hos nogle herinde.

Jeg opremser lige:

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt eller skrevet, at det er ulovligt at holde de små afrikanske pindsvin.

Jeg ved godt, at der er forskel på afrikanske pindsvin og de danske, der er fredede, men jeg fandt, at det nederste afsnit hørte hjemme i kontekst…fordi nogle har taget danske pindsvineunger ind…(jeg ved ikke hvem, det er heller ingen fra kattegale formentlig)…og hvad samtalen handler om, bestemmes af de der skriver…:slight_smile:

.oO Tough love…
Nu kan jeg glykolysen og glyconeogenesens trin, nettoligning, reguleringer og energiækvivalenter + enzymkinetik
Og nu er der ikke mere plads i knolden :surrender:
Det var sgu ærgerligt - især fordi det kun er ca. 15 % af pensum suk

suk

[QUOTE=ThildeL;1151206].oO Tough love…
Nu kan jeg glykolysen og glyconeogenesens trin, nettoligning, reguleringer og energiækvivalenter + enzymkinetik
Og nu er der ikke mere plads i knolden :surrender:
Det var sgu ærgerligt - især fordi det kun er ca. 15 % af pensum suk[/QUOTE]

Ehmm… que? :smiley: :smiley:

[QUOTE=Sim-Sim;1151204]Jow…men for forståelsens skyld kopierede jeg flere linier fra pindsvin.dk…men jeg kan så se, at det kun har bragt forvirring hos nogle herinde.

Jeg opremser lige:

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt eller skrevet, at det er ulovligt at holde de små afrikanske pindsvin.

Jeg ved godt, at der er forskel på afrikanske pindsvin og de danske, der er fredede, men jeg fandt, at det nederste afsnit hørte hjemme i kontekst…fordi nogle har taget danske pindsvineunger ind…(jeg ved ikke hvem, det er heller ingen fra kattegale formentlig)…og hvad samtalen handler om, bestemmes af de der skriver…:-)[/QUOTE]

Men hvorfor overhovedet få hele samtalen til at handle om noget den slet ikke handlede om til at begynde med??
Det lagde ud med at handle om glæden ved at skulle besøge de her afrikanske pindsvin og er endt ud i at det er ulovligt og strafbart at holde de danske fredede pindsvin… Det giver jo slet ikke mening!

Det er jo ikke altid kattegale forstår andre kattegales behov for at skrive som de gør…sådan har jeg det selv, ret ofte, men jeg opretter da ikke et indlæg om det. :surrender1:
Dette er en tanketråd…

Barky, det sidste om at inddrage det danske pindsvin i samme indlæg, var fordi nogen, ikke kattegale eller nogen vi kender, måske synes en lille pindsvineunge er såååå nuttet, så fremfor at give 1000 kr for et afrikanske ét af slagsen, så tager man en unge i haven…jeg synes nemlig et er vigtigt at pindsvinevennerne www.pindsvin.dk gør opmærksom på det. :slight_smile:

Det ved jeg sørme ikke om det er…scenarierne bevæger jeg mig så ikke ud i…jeg er alt for træt. :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1151204]Jow…men for forståelsens skyld kopierede jeg flere linier fra pindsvin.dk…men jeg kan så se, at det kun har bragt forvirring hos nogle herinde.

Jeg opremser lige:

Jeg ved godt, at der er forskel på afrikanske pindsvin og de danske, der er fredede, men jeg fandt, at det nederste afsnit hørte hjemme i kontekst…fordi nogle har taget danske pindsvineunger ind…(jeg ved ikke hvem, det er heller ingen fra kattegale formentlig)…og hvad samtalen handler om, bestemmes af de der skriver…:-)[/QUOTE]

Så vil jeg gerne, for forståelsens skyld, forklare at årsagen til mit indlæg gik på at jeg forstod dit indlæg som at du advarede Gitte om at de pindsvin hun skulle møde var ulovlige. Derfor følte jeg at det var nødvendigt at forklare at der er tale om 2 forskellige arter. :slight_smile:
Det kunne nemlig give et helt forkert indtryk hvis nogen fik den opfattelse at de afrikanske pindsvin var ulovlige, man ville måske ligefrem komme til fejlagtigt at anmelde venner og bekendt som ejer disse. :slight_smile:

[QUOTE=Helene C;1151210]Men hvorfor overhovedet få hele samtalen til at handle om noget den slet ikke handlede om til at begynde med??
Det lagde ud med at handle om glæden ved at skulle besøge de her afrikanske pindsvin og er endt ud i at det er ulovligt og strafbart at holde de danske fredede pindsvin… Det giver jo slet ikke mening![/QUOTE]

Helene…du ved godt fra du kom her tidligere, at en tråd kan tage en drejning, nye ting tilføjes, og denne tråd er en tanketråd.

Nu opgiver jeg, du får ret og jeg får fred , som man siger :surrender1:

[QUOTE=Barky;1151213]Så vil jeg gerne, for forståelsens skyld, forklare at årsagen til mit indlæg gik på at jeg forstod dit indlæg som at du advarede Gitte om at de pindsvin hun skulle møde var ulovlige. Derfor følte jeg at det var nødvendigt at forklare at der er tale om 2 forskellige arter. :slight_smile:
Det kunne nemlig give et helt forkert indtryk hvis nogen fik den opfattelse at de afrikanske pindsvin var ulovlige, man ville måske ligefrem komme til fejlagtigt at anmelde venner og bekendt som ejer disse. :)[/QUOTE]

Det er i orden Barky, men det var så ikke tilfældet. :slight_smile:

Jeg kopierede bare som det stod på pindsvin.dk, men i et andet indlæg her på siden, lavede jeg nyt afsnit i deres tekst, så det afrikanske pindsvin blev adskilt fra det danske…sætningen “det er ulovligt og strafbart” vedrører KUN det danske pindsvin.

[QUOTE=Sim-Sim;1151215]Helene…du ved godt fra du kom her tidligere, at en tråd kan tage en drejning, nye ting tilføjes, og denne tråd er en tanketråd.

Nu opgiver jeg, du får ret, eller nowet og jeg får fred :D[/QUOTE]

Ja, det ved jeg godt den kan, men det synes jeg ærlig talt ikke har noget med de afrikanske pindsvin at gøre. Og det er blot det Julia og jeg påpeger.
Jeg er enig med dig i at det danske pindsvin ikke skal holdes i fangeskab, men derfor har det stadig ikke noget med det afrikanske pindsvin at gøre. Det er to vidt forskellige arter, og bare fordi nogen siger ét er det ikke ensbetydende med at det gælder i alle situationer.

[QUOTE=Helene C;1151218]Ja, det ved jeg godt den kan, men det synes jeg ærlig talt ikke har noget med de afrikanske pindsvin at gøre. Og det er blot det Julia og jeg påpeger.
Jeg er enig med dig i at det danske pindsvin ikke skal holdes i fangeskab, men derfor har det stadig ikke noget med det afrikanske pindsvin at gøre. Det er to vidt forskellige arter, og bare fordi nogen siger ét er det ikke ensbetydende med at det gælder i alle situationer.[/QUOTE]

Jeg synes så, at Julia taler udmærket for sig selv…hende har jeg svaret…:slight_smile:

Jeg har også indtryk af, at Julia har forstået hvad jeg mente.

[QUOTE=Sim-Sim;1151220]Jeg synes så, at Julia taler udmærket for sig selv…hende har jeg svaret…:slight_smile:

Jeg har også indtryk af, at Julia har forstået hvad jeg mente.[/QUOTE]

Jeg har ganske udemærket forstået hvad det er du skriver og gerne ønsker at få videreformuleret - jeg er bare uenig med dig i at det skal blandes ind i snakken om det afrikanske pindsvin.