Jow…men nu bestemmer vi jo selv, sådan nogenlunde i hvertfald, hvad vi skriver…i en diskussion, her eller i det virkelige liv, handler det jo ikke om at få ret, men at høre andres synspunkter, ikke for at ændre deres meninger, men for at reflektere over det skrevne…det er på den måde, jeg deltager.
Jeg har forstået hvad du mener…sikken en masse indlæg vi har brugt på, at vi faktisk forstår hinanden…
[QUOTE=Sim-Sim;1151231]Helene…jeg er i en anden tråd, så du får bare lige en linie.
…men…du må forstå, at man kan have forskellige meninger om, hvad der er relevant…sådan er livet Helene. :-)[/QUOTE]
Og det er skam også helt fair, men som du også selv har pointeret op til flere gange før så er dette et åbent og frit forum hvor vi alle er i vores gode ret til at modargumentere og være uenige og poste vores uenige meninger.
Og så ville jeg forresten foretrække at du holdt op med at bruge mit navn på den måde - det er utrolig nedladende fra min side af skærmen.
[QUOTE=Helene C;1151233]Og det er skam også helt fair, men som du også selv har pointeret op til flere gange før så er dette et åbent og frit forum hvor vi alle er i vores gode ret til at modargumentere og være uenige og poste vores uenige meninger.
Og så ville jeg forresten foretrække at du holdt op med at bruge mit navn på den måde - det er utrolig nedladende fra min side af skærmen.[/QUOTE]
Jeg skriver da bare dit navn…hvordan kan det være nedladende…nå ja, jeg bestemmer jo ikke hvordan du opfatter ting, men det er ikke ment sådan. :surrender1:
Jeg skriver meget tit folks navn når jeg skriver til dem…jeg synes det er mere personligt på den måde.
Og nu har jeg ikke tid mere til dette punkt…jeg er i en anden tråd, skriver på pb med 2 forskellige, har en veninde i Kbh i telefonen, manden taler jeg også med, han sidder og arbejder på sin pc…
[QUOTE=Sim-Sim;1151235]Jeg skriver da bare dit navn…hvordan kan det være nedladende…nå ja, jeg bestemmer jo ikke hvordan du opfatter ting, men det er ikke ment sådan. :surrender1:
Jeg skriver meget tit folks navn når jeg skriver til dem…jeg synes det er mere personligt på den måde.
Og nu har jeg ikke tid mere til dette punkt…jeg er i en anden tråd, skriver på pb med 2 forskellige, har en veninde i Kbh i telefonen, manden taler jeg også med, han sidder og arbejder på sin pc…:)[/QUOTE]
Ja vi opfatter alle tingene forskelligt, men skulle vi fremtiden ende i en snak vil jeg frabede mig din brug af mit navn.
God aften.
[QUOTE=Helene C;1151237]Ja vi opfatter alle tingene forskelligt, men skulle vi fremtiden ende i en snak vil jeg frabede mig din brug af mit navn.
God aften.[/QUOTE]
Det er jeg lidt bange for at jeg glemmer…fordi jeg gør det så tit, bruger folks fornavn i skriverier herinde og når jeg taler med folk i det virkelige liv…og i telefonen.
Jeg tror det er bedre så, at jeg ikke kommenterer på dine indlæg fremover…det kan jeg nemlig huske.
Nu kom jeg til at tænke på hvordan jeg selv opfatter det, når folk bruger mit navn.
Er det en eller anden jeg ikke kender personligt fx. en telefonsælger, der ringer og siger “Heeeej Thilde” som om vi er bedste venner…
Så stejler jeg også lidt
Jeg synes det er så… respektløst faktisk på en måde.
Jeg ved godt, mange har fået at vide, at sådan skal de tale til “kunder”, men uhh det gyser i mig hver gang fniis
[QUOTE=ThildeL;1151243]Nu kom jeg til at tænke på hvordan jeg selv opfatter det, når folk bruger mit navn.
Er det en eller anden jeg ikke kender personligt fx. en telefonsælger, der ringer og siger “Heeeej Thilde” som om vi er bedste venner…
Så stejler jeg også lidt
Jeg synes det er så… respektløst faktisk på en måde.
Jeg ved godt, mange har fået at vide, at sådan skal de tale til “kunder”, men uhh det gyser i mig hver gang fniis[/QUOTE]
Jeg ville aldrig skrive fornavn til en helt ny herinde, måske er det forkert…måske føler folk sig mere velkomne hvis man siger deres fornavn, jeg ved det ikke.
Mange bruger mit fornavn herinde, når vi skriver sammen…og jeg bruger deres, på pb eller i trådene.
Jeg synes ikke at der er noget nedladende eller forkert i at bruge folks navn…Medmindre det ledsages af et “kære”, “søde” eller “lille”, navnlig i en sag hvor man er uenige.
Nogle gange kan det også være smart at andre ved hvem der svares…særligt i en tråd som tanketråden, da det noglegange går ret stærkt
.oO(Fandt lige denne skønne lyd…den bedste af alle…og nu sidder alle misserne og glor op i loftet…hvor er den fugl henne…jo…mine misser er meget kloge…de kan godt huske lyden…det er jo en fugl…hvor er den …:høhø: Garden birds,blackbird song - YouTube)
[QUOTE=Theomilou;1151252]Jeg synes ikke at der er noget nedladende eller forkert i at bruge folks navn…Medmindre det ledsages af et “kære”, “søde” eller “lille”, navnlig i en sag hvor man er uenige.
Nogle gange kan det også være smart at andre ved hvem der svares…særligt i en tråd som tanketråden, da det noglegange går ret stærkt :-)[/QUOTE]
Men når svaret hver gang ledsages af et citat fra den person, som svares, kan de fleste vel gennemskue det?
Og hvis mit navn bliver brugt for meget - selv uden “lille” eller “kære” eller andre i samme skuffe - er min første tanke “har du lige været på salgskursus?”. Det er simpelthen så poppet og sælgeragtigt
[QUOTE=Coon Danica;1151272].oO(Fandt lige denne skønne lyd…den bedste af alle…og nu sidder alle misserne og glor op i loften…hvor er den fugl henne…jo…mine misser er meget kloge…de kan godt huske lyden…det er jo en fugl…hvor er den …:høhø: Garden birds,blackbird song - YouTube)[/QUOTE]
hahaaaaaa…når Sim-Sim hører en solsort i TV…så løber han hen og kigger ud i haven, også sent om aftenen, hvor fuglene jo er fløjet hjem
Jeg hader når folk siger mit navn eller skriver det men det fordi jeg HADER mit navn. Folk fatter heller aldrig hvad jeg hedder selvom det står på skrift.