.o(Majs tanker)

Aslan hader fremmede mennesker og gemmer sig så snart der ringes på døren…

Hvilke lyde min mobil kommer med, kunne han ikke være mere ligeglad med, der kommer jo ikke mennesker ud af den :grin:

2 Synes om

Min gav lyd, men det forskrækkede sgudde nogen. Troede først det var en blodsukker alarm, højere var det ikke. Jans gav ikke et pip :joy:

1 Synes om

Ift. deres generelle reaktionsmønster på lyde i huset så er det stadigvæk virkelig mærkeligt at de var helt ligeglade med den. Men det er jo godt nok :wink:

1 Synes om

Vi havde også glemt det ude på arbejdet og skulle lige bruge et øjeblik til at finde ud af, hvad der skete. Det var dog ikke alle telefoner, der gik i gang, men det har der jo været skrevet meget om. Det er lidt kikset, at det kun fungerer på de allernyeste, helt opdaterede telefoner.

6 Synes om

At dømme efter det jeg kunne se folk skrive på facebook, så ramte det problem rigtig mange telefoner, også de nye og opdateret. Man må da håbe at det blot er begyndervanskeligheder og hurtig bliver fixet, for ellers ryger ideen jo.

Man kan udfylde et skema om hvad man oplevede, hvis det ikke virkede rigtig på ens telefon, men jeg kunne forstå på en der havde udfyldt det, at det ikke var brugbart.

2 Synes om

Jeg har en iphone 12, der er 1,5 år gammel. Fik hverken sms eller lyd etc., så tjaeh…. :huh:

1 Synes om

Her gav både Knuds og min mobil lyd fra sig, blev lidt overrasket, men syntes nu ikke lyden var specielt høj eller irriterende, bare anderledes.
Vores tablet var gået død for strøm så den sagde af naturlige årsager ikke en lyd

2 Synes om

Ja jeg havde også forventet en højere lyd, tænker man let ville kunne overhøre den hvis den ligger i en taske eller et andet rum i boligen.

2 Synes om

Jeg var midt i at vaske hest da sirenerne gik igang. Heldigvis tog hesten det helt roligt at der pludselig var en hylen af den anden verden. Jeg hørte ikke min telefon bimle, men kunne efterfølgende se at den havde en besked om det på skærmen. Min arbejdstelefon viste tilgengæld ingen tegn på at have været igang med noget da jeg kiggede på den senere på dagen :person_shrugging: Så det må være lidt tilfældigt hvilke telefoner der blev “ramt”.

3 Synes om

Jeg tænker hvis det rigtig gælder er lyden højere :slight_smile:

1 Synes om

Så vidt jeg ved og har oplevet, så lyder sirenerne som de ville lyde når det ikke er en test, og det giver da også mest mening, tænker jeg. At testen lyder som det rigtig ville lyde, så man ved hvad det er man skal lytte efter. Så jeg ville tænke at lyden var præcis som hvis det var alvor, men jeg kan ikke mindes at have set informationer om lige præcis den del.

3 Synes om

Enig - de oprindelige sirener kører jo heller ikke med forskellig lyd ved hhv. afprøvning og i en skarp situation.

3 Synes om

Og den er opdateret til den rigtige version af iOS? Ikke at jeg ved noget om iPhones - det var bare, hvad de skrev. Men den slags skulle de måske nok have gjort lidt kraftigere opmærksom på.

1 Synes om

Asani har lige ædt en hveps :uha: Heldigvis var den allerede død, for jeg havde trådt på den. Den sad PÅ INDERSIDEN af min havedør, da jeg kom hjem i dag. En stor krabat - velsagtens en dronning. Er det ikke kun dem, der er vågne på denne tid af året? Men hvordan den er kommet ind, ved jeg godt nok ikke. Med mindre den simpelthen har overvintret herinde et sted. Det kan godt give mig lidt myrekryb - hvepsekryb at tænke på :uha: :besvimer:

3 Synes om

Det er jo netop en test, min var ikke har oplevet at få alarm før der var højere…

Det er ikke hvert år jeg kan hører sirenerne… Og de bliver jo testet oftere uden lyd

Men det var jo netop et nyt element i den årlige test med lyd - som vil indgå i det fremtidige varslingssystem - så det var med alt overvejende sandsynlighed en realistisk test…

2 Synes om

Så vidt jeg husker, bliver de testet hver nat uden lyd. Men den ene gang om året med lyd, er for at vi husker hvordan det skal lyde når det er alvor. Derfor ville det give mest mening at det er det samme med lyden på mobilen. :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har før fået varslinger på mobilen, men det holdte op, nu er de så begyndt med det til alle…

Dengang var lyden meget højere…

Men anyways… NOGEN nød ikke at få et bad idag :pouting_cat:

1 Synes om

Min tlf er gammel og sagde ikke en lyd. Skide også være med det, for jeg kan sagtens blive forskrækket, når jeg igen har glemt de prøver sirenerne :smile:
Til gengæld glemmer jeg ikke lysene i vinduerne i aften… vi skal fejre vi ikke har høre de sirener for alvor i mange år :wink:

7 Synes om

Jeg husker altid lysene, jeg er sønderjyde og opdraget med at sådan gør man… Var også tit med i fakkeloptog :slight_smile:

3 Synes om