.o(Majs tanker)

Det var et andet koncept, der nu er udfaset: Mobilvarsling er udfaset
Det der blev testet i går, er dette: https://www.sirenen.dk/

4 Synes om

Stakkels Asani :crying_cat_face:

Tro de kan komme ind mange steder, jeg har i søndags og i dag, i stuen. Hvert gang jeg har lukket to humlebier ud, kravler der 3 rundt i stuen, man 1 minutter efter, de kommer ind i stuen, men hvor :flushed:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Der er ikke strøm på indhegningen endnu, kun indhæng udvalgte steder, så hun kan sagtens komme ud igen ved egen hjælp. Mine egne katte har endnu aldrig fattet, at man kan klatre over hegnet (eller også har de tidligere fået stød ved at gøre forsøget). Men jeg er klar over, at de kan få gode idéer ved at se på hende. Jeg er i gang med stadie to af indhegningen - og så kommer der strøm på. Hun vil dog stadig kunne vandre over tagene og komme ind ad den vej.
Hun er en harpe, så selvom mine katte ser ud til at acceptere hende, gør hun ind imellem udfald i mod dem, og det synes de ikke er sjovt. De skulle jo gerne være trygge i indhegningen.

5 Synes om

Hvis hun er en efterladt kat, som har boet i jeres hus, vil hun jo nok mene at dine katte er dem der er galt på den, har trængt sig ind på hendes område. Men det ændre jo ikke at det nu er jeres hjem, og ikke holder for jer. Kunne man bare forklare dem alle hvad og hvorfor, men den mulighed er der jo desværre ikke. Håber det løser sig. :hjerte:

3 Synes om

For en ordens skyld, så tager jeg mig selvfølgelig af hende. Hun får mad under et halvtag i forlængelse af udhuset, for hvem kan holde ud at se på dette her (Billederne er fra da hun begyndte at opholde sig i indhegningen):

Men så er problemet bare disse tre :rolleyes2:

og vindueskiggeren selvfølgelig

Jeg kan ikke komme til nogen af de tre, men jeg er ret overbevist om, at de er fertile hankatte, formentlig gårdkatte.

Hun hedder i øvrigt Ella nu - og ja, jeg er bevidst om det ansvar, jeg har påtaget mig ved at fodre :smil:

23 Synes om

Det havde jeg nu nok luret… :sunglasses: :+1:

7 Synes om

Så kunne mit hovede ikke mere fest, blev der til kagen var spist, og var ikke den første der tog hjem…

Jeg spurgte både min ex og vores datter om det er okay at jeg gik… Det var det…

Festen startede ca. Kl 12.00, hvor Simba kom og “crashede” festen…

Han hoppede ud lige om jeg håbede og så spankulerede han rundt blandt gæsterne mens der blev sunget, som om han altid gjorde sådan noget…

Han havde hans fine butterfly på, så han var klar…

Jeg tog ham hjem igen efter sangen, så vi ikke havde en kat i maden :smiley:

Maden var god og min søster (nyudlært bager) havde bagt en lækker kage.

Katja virkede glad, kun en gang blev hun lidt sur, for folk må åbenbart ikke vide hun godt kan lide at lave hendes dinomasker om :person_shrugging:

Hun blev hurtig god igen…

Hun fik mest penge, hvilket også er fint :smiley:

Jeg har sagt til min ex han må ringe hvis jeg skal komme og hjælpe med at rydde op, men at jeg nok ikke er meget værd :grin:

Nu er jeg træt med træt på :smiley:

Nå ja, jeg glemte at tage billeder, men havde sprugt min mor om hun ikke ville tage billeder, så dem får jeg senere :smiley:

Jeg fik tage hele 3 billeder :smiley:

Katja nåede at tage dem her af Simba (og sende til mig):

14 Synes om

Og gæt hvem der skvattede i hendes kjole… Jeps mig :grin:

Jeg er ikke vandt til at have kjole på…

I det mindste var det indenfor og imens jeg var ved at sige farvel :grin:

7 Synes om

Simba er Mr Cool :heart:

5 Synes om

Må indrømme at det tog jeg som en selvfølge, du slår mig ikke som en person der bare ville overlade sådan en kat til sig selv. Om det så var på den eller anden måde, så gik jeg ud fra at du fandt på en løsning, og tak for det. :smil:

5 Synes om

Han er sådan en god misser, men jeg har også haft ham med ovre i fælleslejligheden, hvor der godt nok ikke er mange mennesker, men dem der er kan finde på at råbe, tale meget højt eller kun kunne “tale” med underlige lyde… Det sværeste var at holde Simba i kassen helt ind til gavebordet, han er ikke en helt lille kat :stuck_out_tongue:

5 Synes om

Tillykke :flag: til Katja med konfirmation
Og tillykke til dig med din datter :flag:

Og Simba hvor er han bare så god en kat, helt specielt :blush:

3 Synes om

Så efter aftensmaden, tømte jeg lige fryseren, og fik den ene gjort rent, nu opdagede, jeg så lige jeg har igen nogle muskler, jeg havde glemt, jeg havde, og stå på en stol, og gør den rent, bliver så ubegavet, men og hænge på kanten, på maven, av det er ømt, længe efter :rolleyes:

Med venlig hilsen

5 Synes om

Savner min Aslan. Håber der engang kommer en lille misser, der kan stjæle mit hjerte sådan som han gjorde.

4 Synes om

Det gør der aldrig :heart: Men der kommer med garanti en der stjæler på en anden måde :slightly_smiling_face:
Alle misser der stjæler (og det gør de alle) gør det på hver deres måde.
Brian kan aldrig erstattes, men der er andre der fylder ligeså meget på en anden plads, end den han har :slightly_smiling_face:

10 Synes om

Så er næste spørgsmål - hvis den, der dumper ind hos jer, er en hunkat, og de tre er fertile hankatte (de ser ud til at være i god foderstand?), hvornår skal du så have killinger? Eller er hun mon neutraliseret, siden hun ikke allerede har haft et kuld?

5 Synes om

Ja det var egentlig lidt det jeg mente, jeg kunne bare ikke formulere det så det gav mening. Aslan kan ikke erstattes, og det skal han heller ikke. Men håber at finde en, der kan fylde lige så stor en plads som ham. Eller bare næsten. Næsten er også ok.

5 Synes om

Er jeg ikke heldig? :roll_eyes:

image

5 Synes om

Se det er nemlig et godt spørgsmål. Jeg har snakket med hende dagligt i nok snart tre måneder uden at se tegn på hverken løbetid eller drægtighed. Jeg har også fået lov at se maven med små alm. blege dievorter. Men de kan jo snyde. Hun har helt tydeligt gået med halsbånd tidligere (bånd omkring halsen med nedslidt pels), så man kan jo håbe, at en evt. ejer også har tænkt så langt. Uanset hvad kommer hun omkring dyrlægen på et tidspunkt - jeg skal også have tjekket, om hun er mærket og kunne være savnet et sted. Kan de mon ikke se, om hun har været åbnet op tidligere, uden at gøre det igen (ar)?

Anyways - jeg skal til dyrlægen med mine egne 4 i morgen og så tager jeg den derfra :smil:

13 Synes om

Det var jeg næsten ikke i tvivl om :heart:

5 Synes om