.o(Majs tanker)

Birk fik sit ‘nye’ regnbue regntøj i morges. Jeg fik ikke taget et billede, men han så cirka sådan her ud:

Screenshot_20230501-104634

Igen, tak @solveig :heart:

15 Synes om

Det var virkelig så lidt. Glad for Birk fik sit fine regnbue regntøj :hjerte:

3 Synes om

Lidt syret at have modtaget en invitation til gallafest på Kronborg i anledning af kroningen af den engelske konge :smiley:

Det kunne da helt klart komme ind under “Once in a lifetime-oplevelse”, hvis jeg gjorde det, men jeg tror nu nok, at mig og mine nyopererede øjne bliver hjemme foran fjernsynet i stedet.

12 Synes om

Kirsebærtræerne er sprunget ud, så er der snart lyserødt “sne”

6 Synes om

Idag er det 4 år siden jeg blev førtidspensionist :smiley:

4 Synes om

Wow lyder ellers som en kæmpe oplevelse

2 Synes om

Ja, det er også min tanke - også selvom det faktisk er et event, man selv skal betale for.

Men 1.250 pr. person, alt inkl.) for gallamiddag på Kronborg, hvor forretten bæres ind til tonerne af de sækkepiber, Margrethe og Henrik fik i bryllupsgave (jeg er ikke fan af sækkepiber, men de bruges øjensynligt stort set aldrig, så det er meget specielt), synes jeg helt seriøst ikke er dyrt.

En af partnerne på kontoret er involveret i British Chamber of Commerce og det er den vej igennem, invitationen er kommet til alle på kontoret.

10 Synes om

Så er sangskjuleren færdig.

Sangene er i vin-holderen og regner med Simba kommer i kassen når vi er derhenne :smiley:

4 Synes om

OK - skal katten indgå i sangskjuleren…? :smirk_cat: :thinking:

1 Synes om

Jeps, han kan sidde og se gæsterne ankomme til festlokalet.

Han er i sangen utilfreds med at HAN ikke er inviteret, nu Katja har været inviteret til alle hans “fester” (fødselsdage)…

Så han skal derfor “crashe” festen :smiley:

Jeg bor lige ved siden af, så han kommer hjem igen lige bagefter :smiley:

5 Synes om

Tjek - har jo før kunne konstatere, at han er en f*cking cool cat, så hvorfor ikke… :sunglasses:

4 Synes om

Virkelig billigt og lyder storslået

Kan hun også komme ud igen selv? Hvis hun kan, kan dine vel også (lære det)?

Hun ser ud til at mene, at hun hører til - og det gør hun vel ret beset også. Det er jo hendes territorium, hvis hun er en af dem, der er blevet efterladt. Og de andre accepterer hende?

3 Synes om

Selvfølgelig gør de det - #blackcatsmatter

5 Synes om

Husk det er imorgen

6 Synes om

Det kan blive ret spændende ude på arbejdet, når alle folks telefoner sætter i gang :uha: Eller et undervisningslokale med 30+ studerende :hoho: Især hvis man ikke lige er opmærksom på det på forhånd :muhaha:

7 Synes om

Havde jeg haft overskud, var jeg smuttet hen i vores lokale indkøbscenter, bare for at opleve en masse menneskers mobiler gå amok og opleve hvordan folk reagere. Jeg er jo også en af de underlige der altid ser frem til når sirenerne lyder, jeg forbinder det med sikkerhed, sommerdage og barndom.

Personlig synes jeg at det er rigtig smart at man fremover også vil høre det på ens mobil, for der er jo mange steder man ikke kan høre sirenerne.

3 Synes om

Maj mdr får altid fingrene til at klø efter for alvor at komme igang i min lille køkkenhave ( der er så ment kun plads til ialt 6 højbede af pallerammer samt et lille hjørne med vandhul og blomsterhav …

  • drivhusteltene er sat op ( det er sgu lidt af et sats som det blæser i dette land ligenu…) planterne er bestilt majs - sommer og vinterporre - peber - agurk - tomat - vandmeloner - ærter og kartoflerne er forlængst sat så 1.hold kan komme inden sct.hans … og de næste hold er lagt til spiring - jeg er som altid spændt på at se hvad mit arbejde munder ud i - og forhåbentlig kan høste afgrøder hele sommeren ja helt til den 1. Nattefrost dukker op …
    God maj til jer alle
5 Synes om

apropo de der sirener på mobilen, jeg fik i hvert fald et chok da den gik igang.

Første tanke "hvad f***** er der nu galt med den :thinking:
Anden tanke "bliver jeg hacket eller hvad sker der :huh:

… tredje tanke “din store klaphat, det er jo bare sirenen” :hoho:

Kattene var helt og aldeles ligeglade og sov videre uden nogen reaktioner. Vildt mærkeligt, for dørhammeren går de fx helt i coma over = man skal gemme sig og knurre af den larm. Forstår ikke helt deres reaktionsmønster :gruble:

6 Synes om

Dørhammeren associerer de jo med noget - gæster, f. eks - sirenelyden har de (endnu… :sunglasses:) ingen oplevelser med…

2 Synes om