Sikke en fin egern
Med venlig hilsen
Sikke en fin egern
Med venlig hilsen
Min niece som har været næsten lige så bange for edderkopper som jeg, har virkelig kæmpet for at blive bedre, for ikke at give hendes angst videre til sine egne børn. Det er noget vi har snakket meget om. Og det har heldigvis hjulpet på hendes angst, så den nu er mindre, og hun kan styre det nok til ikke at virke bange foran sine børn.
Selv min bror lod sin kone tage de store, hvis hun var hjemme. Han kan dog slå dem ihjel, for mit problem er, at er de større end min lillefingernegl, begynder jeg at have problemer med at komme tæt nok på til at kunne slå dem ihjel. Og strengt taget ønsker jeg dem ikke døde, bare langt væk fra mig!
Hvilken gift er det, og kan katte tåle man bruger det?
Jeg bruger trinol 810, de får en enkelt sprøjt. vi har aldriig haft peoblemer med syge katte, men de får jo heller ikke et sprøjt af den.
Skulle de have vand eller mad i umidelbar nærhed, så der kunne være kommet noget deri, ja så skiifter jeg det.
Der er Permethrin og Pyrethrin i Trinol 810, så det kan de som udgangspunkt ikke…
EDIT: De skriver godt nok: Hvis du døjer med katte- og hundelopper, er Trinol 810 et godt redskab til bekæmpelse af dette. Denne insektspray bruges i dyrenes omgivelser, hvorefter både larver og lopper dør omgående.
Trinol 810 bruges overalt, hvor din hund eller kat opholder sig. - ved så ikke hvor tolerancegrænsen ligger…
Ja jeg googlede det, og at dømme ud fra det de skriver kan man godt bruge det i boligen, også med hund og kat. Jeg ville så ikke turde bruge det i hele boligen som de skriver, men jeg er også fint tilfreds med noget jeg kan nøjes med a bruge når en af de meget farlige edderkopper krydser min vej.
Men fik faktisk for en del år siden, sprøjtet hele min bolig mod edderkopper, og det var alle vægge, rundt i alle kanter, og det fik jeg gjort to gange og ingen af gangene kunne jeg mærke det, og jeg det virkede hellere ikke til at min kat var påvirket af det. Det var selvfølgelig noget der var godkendt til netop hjem med husdyr.
Me niether…
For
hvor gårdejerens halmfyr stinker lige nu
Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at en enkelt husejer kan få lov til at forpeste en hel by (selv om den ikke er stor) med røggener …
Jeg bor i et landbrugsområde, så lugten af gylle følger li’som med … men det er nogle få dage om året, det forbandede fyr kører hver dag året rundt!
Halmfyr kan “desværre” æde alt andet end halm også…
Er du på god talefod med landmanden, så nævn det, det har højeste sandsynligvis noget og gøre med vind styrken og vejret, med stor sandsynlighed ved han ikke røgen slår ned hos dig,
Med venlig hilsen
Folk har klaget over det fyr i al den tid jeg har boet her (snart 11 år), så jo, han ved det godt
Men så længe han ikke får påbud fra myndighederne om, at afskaffe det, fortsætter han … han dyrker jo (i hvert fald delvist) selv halmen, så det er dejlig billig opvarmningskilde for ham
Han er blevet taget i at kyle alt muligt andet ind i fyret, af andre naboer, og havde vist lovet at lade være …
Undskyld åh ja så kan jeg godt se, det er håbløst
“Fløjte” ( hvor er den smiley) husker jeg rigtig har du brændeovn, sådan en skal tjekkes nogle gange om året af skorstensfejeren, er ham skorstensfejeren dygtig kan han se det i hans skorsten og nævner han det, falder der brænde ned , du kunne jo komme til og sige en pip
Med venlig hilsen
Man har også prøvet at snakke med skorstensfejeren, men om han gør noget ved det, er der ingen der ved … han nægter at udtale sig om forholdene hos andre kunder
Det lyder sandsynligt. Sådan er det ræddi mange steder
Skorstensfejere kan både være med stor elastik og ekstremt rigide.
Hos os kender vi begge dele.
Desværre er ham vi har nu regelrytter af format
Vi har skiftet et 25 år gammelt oliefyr ud med en ny brændeovn, godkendt i hoved og røv, ude i det ene værksted.
Den kan ikke godkendes, fordi skorstenen ikke har nok mm isolering
Jamen hold dog op!
Mit simple bud, er at oliefyret er væsentligt mere miljøbelastende end en ny brændeovn…… ja jeg gætter bare, men jeg gætter alligevel på, at det ikke er isoleringen på skorstenen, der er det største problem i den ligning
Vi har valgt at fyre et par gange i ugen alligevel og så se efter en skorstensfejer med elastik
Det værste ved at lave en overraskelse til Katja, er at jeg ikke kan dele forløbet med det… Er flere gange været lige ved at sige det til hende
Nøj hvor er jeg gal på mig selv
Tabte flasken, og slog hul på begge ender, om så jeg prøvede 100 gange i træk, kunne jeg ikke gøre det igen, ja ja det var godt gået på en måde og gulvet var ny vasket 10 min før, ja ja jeg finder bare gulv spanden igen, og om 15 min er gulvene igen ny vasket
Med venlig hilsen
Hvad har du gang i af overraskelser
Med venlig hilsen