. o O aprils tanker

Sangskjuler :smiley:

1 Synes om

Oliefyret skulle serviceres ml. klokken 10 og 12 i dag … der er ingen dukket op og jeg har heller ikke hørt noget fra firmaet :venter:
Sådan noget er altid irriterende, men jeg er helt smadret i dag, efter medicinsk behandling i går, og min krop var absolut ikke indstillet på at skulle stå op da alarmen lød … :flushed:
Edit: Han har været her nu …

6 Synes om

Og det slår nærmest aldrig fejl. Står man tidlig op for at være klar når de kommer, kommer de sent. Vælger man at sove længe fordi de kommer jo nok sent, kommer de tidlig. :rolleyes:

7 Synes om

Hold da op, jeg bestilte et enkelt fed garn på 100g, på tilbud, fra en lille garnbutik i Århus, og selv den lille ordre blev leveret med en håndskrevet hilsen med tak for ordren og en maskemarkør, det må siges at være virkelig fin service! :smiley:

9 Synes om

Sådan butikker er lige mig, og når det sker kommer jeg gerne til og købe mere :blush:, ved ikke om du må skrivet navnet på den butik, for kunne være man kunne blive fristet

Med venlig hilsen

1 Synes om

Og 5 min efter jeg burde være gået ud af døren, her fra morgen af, ville jeg ligge sætte glas på plads, også sprang den ene i mange mange stykker, det var også lige det jeg havde tid til, og samle glas op, finde støvsuger og vaske køkkenbord 4 gange.
Med venlig hilsen

1 Synes om

De hedder garnkisten :blush:

Jeg kunne virkelig også godt finde på, at handle der igen, jeg besøgte butikken i påskeferien og blev så vild med garnet jeg købte der, at jeg benyttede deres tilbud i helligdagene :ups:

2 Synes om

Tak vil se om jeg ikke kunne støtte den med en lille køb :blush:

Med venlig hilsen

Så er jeg et skridt længere…

Jeg regner med der skal 2 lag gavepapir på, hvor det nederste sættes fast med gaffa og det øverste med alm. tape :smiley:

4 Synes om

Garnkisten er også en lækker butik.

Du må til Århus første weekend i juni, der er garnstafet, som de fleste butikker samarbejder om. Der er events, og specialtilbud.

Hvilket mærke er det garn du købte?

2 Synes om

Åh jeg er vild med det papir :blush:, det er “glad i låget papir”

Med venlig hilsen

Jeg kan desværre ikke huske hvor det er købt, da det er en ordenlig rulle, der har til MANGE gaver i sig :smiley:

1 Synes om

Til gengæld er det ret tyndt, så kræver oftes 2 lag :grin:

1 Synes om

Det er et skønt sted. Min mor er stamkunde. Der er også strikke café og lignende

1 Synes om

Uhh tak for info, det skal skrives i kalenderen som et rigtig godt bud på, hvad jeg skal opleve i Århus :grinning:

Jeg blev fanget af deres håndfarvet glimmer sock garn (mener jeg det hedder) fra sysleriget, og havde heldigvis en med, der kunne overbevise mig om, at mine fødder har fortjent nogle ekstra lækre sokker, ellers var det ikke kommet med hjem :ups:

3 Synes om

Syslerigets garn er lækkert.
Hun har sin egen butik overfor Vericenteret, det er let at komme til når man kommer fra Randers.

1 Synes om

Mine katte har været syge i længere tid, men når der her til morgen ligger en forrevet mus i entréen, og der er flere plamager med blod på gulvet, må det vel være tegn på, at de er i bedring :uha:

12 Synes om

Din nye brændeovn (svarer til EPA certificeret) forurener meget mere:

Kan anbefale at læse “Brænderøg og Helbred” - den er her gratis som ebog:

Udover partikler er der også andre organiske og sundhedskadelige stoffer i røg - det er godt beskrevet i “Brænderøg og Helbred”.

Hvis man fyrer op ny miljømærket brændeovn 8 dage om året udleder man lige så meget partikelforurening som:
fjernvarme i 1,1 år
gasfyr 45,8 år
varmepumpe 1,7 år

3 Synes om

Fastbrændsel stiller større krav til skorstenen end oliefyret - fastbrændsel kræver bedre aftræk, og der er en markant større risiko for løbesod og/eller skorstensbrand, så det giver faktisk god mening, at skorstenen muligvis ikke er egnet til brændeovnen, selv om den har fungeret med oliefyret…

6 Synes om

Støt ham der holder sig til reglerne :slight_smile: - de er minimale som de er…og er grund til at brændeovne er største udleder af partikelforurening her i DK (ca. 60% vs ca. 16% for trafik)

Der er ingen sikker nedre grænse for partikelforening - selv små stigninger kan kædes sammen med eks øget risiko for demens, hjertekar sygdomme, lav fødsels-vægt, overvægt, knogleskørhed etc etc.

3 Synes om