. o O Aprils tanketråd

Om 1½ time har jeg endelig ferie resten af ugen, hvis vi da ellers ser bort fra den ekstra nattevagt, der har sneget sig ind på lørdag :rolleyes: Jeg rammer med lidt held hjemadressen kl. 7,20 - 5 minutter efter tømreren er dukket op for at rode, regere, larme og støve i min stue resten af dagen! Håber jeg kan sove fra det… :zzz:

6 Synes om

Chili er enekat for øjeblikket. Asani er sendt til dyrlæge for at få fjernet den sidste hjørnetand i overmunden. Jeg tror virkelig ikke, hun savner ham det mindste :roll_eyes:

4 Synes om

:kryds: de bedste ønsker for Asani, og han er ovenpå ned det samme. Trives de da ikke sammen

Med venlig hilsen

1 Synes om

Kom tidligt ud og gå i dag, denne her udsigt mødte mig da jeg næsten var hjemme


At så da jeg var hjemme, vendt jeg rundt på trappen og tog en tur mere, ja … men naturen, var så dejligt i dag, at det var det jeg havde lyst til,
så må jeg jo bare lave mit arbejde hurtigere

Med venlig hilsen

8 Synes om

Asani er hjemme igen - og komplet groggy. Han kan hverken finde ud af at spise eller drikke. Alligevel tror han åbenbart, at han kan springe op på skrivebordet, så han kan komme op til kattelemmen og ud i haven :doh:

Det er så ubehageligt, når han har det sådan, og tiden til i morgen kan ikke gå hurtigt nok :s:

6 Synes om

Overskriften var ikke en opfordring … :venter:Uge 15 og 16 - Lad være .. Gør det nu!

3 Synes om

Stakkels Asani - håber han snart er sig selv igen :kryds:

2 Synes om

:kryds: kom nu over på Asani. Det er hårdt og være dig nu :uha: :kram:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Asani var næsten sig selv igen engang midt i nat … Man kan jo ikke rigtig tillade sig at blive irriteret over, at han udviser putte- og nusseadfærd oven på den omgang, men tidspunkt var ikke det mest velvalgte i forhold til min nattesøvn :godmorgen:

Her til morgen har han voldædt. I går var det for svært for ham at spise sit sædvanlige vådfoder, men heldigvis havde vi så en dåse a/d, som kunne røres op med lidt vand. Her til morgen æder han hvad som helst :rock:

Han har dog stadig store pupiller, så helt frisk er han vel ikke. Men han opfører sig, som om han er :slight_smile: Så nu kan jeg slappe af igen - indtil i eftermiddag, hvor Chili skal til opfølgning på sit stofskifte. I det mindste skal hun ikke i narkose. Hvad de 2 dyr ikke koster mig lige nu. Jeg burde jo spare op til min alderdom :olding:

7 Synes om

Chilis aftale blev udsat til næste uge på grund af flere akuttilfælde på klinikken.

1 Synes om

Er der egentlig andre herinde der spiller adventurespil? Jeg er ved at spille det fedeste spil, med en ret fantastisk og dyb historie. Desværre er det nok snart slut, synes jeg at kunne fornemme.

2 Synes om

Nogle gange, hvad hedder spillet?

Syberia - The world before.

Øv den er ikke til x boks endnu… Kan det passe at den er helt ny…

Elsker den slags spil

Ja det er et nyt spil og det skulle komme til X-boks senere. I mellemtiden kan du jo altid spille de første tre Syberia spil :smil: Jeg elsker at spille adventurespil og har spillet rigtig mange. Det allerbedste - efter min mening - er stadig Longest Journey, men det her er en stærk 2’er. Efterfulgt af The Dig, Monkey Island og Day of the Tentacle. Hvis du er til de mere mørke og uhygsomme spil, så kan jeg anbefale Black Mirror og det ret nye Saint Kotar.

Uhh tusind tak… Er løbet lidt tør… Har installeret syberia 3, for den virker spændende

Du bør faktisk spille dem fra en ende af, for at få det meste ud af det. Og efter min mening er 3’eren absolut ikke den bedste af dem

Den kender jeg ikke lige :slight_smile:

Nå opfølgningen på Xarabi …
Påske og kattekvaler er simpelthen en konstant mit liv :see_no_evil:
Hvert år omkring påske, så er der “et eller andet” med en af mine katte :dohdoh:

Men i år slap vi vist nådigt.
Hvad end der var efter Xarabi, så er hun sig selv igen.
Hen over weekenden havde jeg fat i min gamle Aalborg dyrlæge et par gange og også den lidt nærmere dyrlæge i området. Men det blev ved telefonopkaldene, ekstra væske og ekstra forkælelse.
Tirsdag var hun egentligt tæt på sig selv mentalt igen, men stadig tydeligt træt. I går og i dag har hun været sit vante “jeg” igen.
hun har dog smidt 150g i muskler hen over ryggen og bagbenene … hun har simpelthen tabt sig og det har taget af muskelmassen. Og det var så de få gram hun havde tilbage at tabe. Øj jeg synes hun er tynd :s: det beviser bare hvor meget på “kanten” hun hele tiden er mellem at være “ok” i vægt og undervægtig!

Det betyder nu, at hun hopper betydeligt mere besværet/kravler hellere op på ting og løber ikke så stærkt som hun plejer.

Skæbnen vil også at nu går vi mod varmere sæson og her er hun i forvejen et helvede at holde vægten oppe på! :s: om sommeren plejer hun lige at blive lidt smallere om taljen - der er bare ikke noget at blive smallere af nu! :confused:
Så jeg har simpelthen valgt at nu fodres der med ren killingefoder i tørfoder døgnet rundt og masser af vådfoder også i håb om, at hun kan nødes til at spise mere end hun ellers plejer.

Men jeg er bange for hun først indhenter vægten igen til vinter, hvis hun gør. Tabt muskelmasse er svært at genopbygge, når hun i forvejen ikke er en grovæder og derfor jo er lidt bævlet at få til at tage på. Det “plejer” at være til vinter, når stofskiftet sænker sig lidt, at hun henter 50-70g på plussiden.

Men vi giver ikke op - hun jagter insekter i haven igen og nyder varmen i haven. Så hun er jo aktiv og gør sit for at få gang i benene igen :slight_smile:
Hun har vundet hævd på at sove i arm i sengen nu, i hvert fald til jeg er HELT sikker på, at hun er på vej den rette vej. Hun nyder det utroligt meget og finder noget ro.
De to drenge har opgivet at være med, for jeg skubber dem simpelthen ned først på aftenen og så er det som om de opgiver og bare sover sammen i stuen i stedet :slight_smile:
Så det er nu Xarabis frirum at sove inde ved mig.
Jeg har hende ikke “alene” for lukket dør derinde mere, da jeg ikke kan med bakke på soveværelset :ups: = døren står på klem, så hun kan gå ud til bakken om nødvendigt.
Nu må vi se - så snart jeg har ro i maven til det og jeg ved hun kan magte de to drenge alene, så tager jeg altså soveværelset tilbage (jeg sover bare bedre uden kat på værelset :ups: )

Hendes pels ligner også næsten sig selv igen efter to-tre dages strit fra lørdag til mandag. Så der har været “noget” i hendes krop som drillede, men alt i alt er husets dronning nu faktisk så fit for fight, at hun kan løbe lidt efter Ralf og Laffe, når de løber om kap i haven :slight_smile:
Så hun skal nok blive god igen - det har nu nok “bare” været indflytningsstress over at Laffe er flyttet ind, og det var mere end hendes småsarte krop og system lige var klar på at håndtere.

12 Synes om

Nå med stod op kl 4, er det vil ok og få benene op og dynen fundet, selv om dagens opgaver ikke blev løst/ nået alle i dag
Med venlig hilsen

4 Synes om