. o O Aprils tanketråd

Trolderiks Julekalender :smiley:

1 Synes om

@Skattekat @Enki hvor køber i de syltede rødløg der er gode, hvordan syltet i den, nu har jeg købt 3 forskellige glas og syltede efter 4 eller 5 opskrifter, det halve af dem kunne da spiset, men ikke en nydelse, de andre smagt som syltede, gæret , det som @Skattekat syndes de lugter af, jeg blev halv om halv enig med mig selv om, det var nok en “mode” inden for mad, så har lidt opgivet det

Med venlig hilsen

Jeg køber hos nemlig (nemlig.com), men hvor gode de er i sammenligning med andre, ved jeg ikke, da jeg kun har købt der fra. :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har brugt denne opskrift: Syltede rødløg - nem og lækker opskrift – uundværligt tilbehør … og er gået efter denne metode:
Æblecidereddike kan varieres med klar lagereddike, eller med en blanding af eddike og kogende vand. Det er der nogen der foretrækker, fx 2 dl eddike, 2 dl kogende vand og 1 dl sukker. Så bliver det også mindre syrligt uden der skal bruges mere sukker.

Jeg har lige prøvesmagt mine og de er fine :ok:

2 Synes om

Stod op i går kl 4, Kom ikke i seng før kvart i 12, sov ikke før halv 1, klokken 3 havde jeg været vågen, med sådan en sæt 2 gange sat begge gange op, med drømme, kl 4 vågnede jeg med krampe, i både ben lår fod og drøm, så gik jeg op, har stor opvask, men har ladet lyset været slukket, så den kunne jeg ikke se :see_no_evil:, har bare sat og kigget på nettet, og fået lidt Anders and læst, stående kigget på rådyr, og egern, og lyttet til fugle kvinder
og spist 3 påskæg :slem: :slem:
Jeg tro dagen I dag bliver rigtigt spændende og komme igemmen :crazy_face: eller nowet, hmmm

Med venlig hilsen

1 Synes om

Syltede rødløg er for mig så billigt og let at lave selv, at købe dem har jeg aldrig overvejet :see_no_evil:

Jeg bruger ren æbleeddike, sukker er lidt på slump og afhængig af, hvad jeg vil bruge dem til, ift hvor søde eller sure de skal være. og så på rene glas. Jeg laver hellere små portioner, så de bliver spist rimeligt hurtigt - inden for 14 dages tid højest. Har dem stående i køleskabet.

2 Synes om

Har kun købt dem for at få fornemmelse af hvad jeg gør galt. Heller ikke noget jeg gør ofte, sylter meget, men asier har slået fejl for os de sidst år. Så de bliver købt
Tak for fif til opskrift @PiaB

Nå lige kommet ind efter 11/2 times gå tur, nu føler jeg mere frisk igen.
Men gåturen blev lige forlænget med 30 min mere, da jeg rundet hus hjørnet, sad genbo’s kat og ville med ind( dem der har lidt indhegningen og fået den steriliseret). Under armen med ham og over marken, nå han kom lige til morgenmad tid, om weekenden får han bager posen og lege med, vi kom til og snakke lidt mere indhegningen, de vil ikke have det hele indhegnet, men som nu lidt.
Nu er det også over 3 - 4 måneder siden jeg har set ham, men de vil have siden med ud mod marken foran huset. De var åben for ideer, de var kørt lidt fast
Så nu vil jeg nyde morgen maden imens jeg leder og søger efter indhegningen her på siden, imens jeg har været her og læst, er jeg jo løbende stødt på jeg fif og ideer og råd til muligheder.
Manden i huset sagde imens han havde travlt med og spise hans rundstykke med smør, inden katten havde slikket det af :laughing:
At havde jeg sagt til ham for 8 år siden, at han ville tænke på og få 3 kattelem i garagen. Havde han sagt aldrig i livet, at han skulle lave lidt indhegningen for kattenes skyld, havde han sagde, hvad havde jeg fået af sjove ting siden jeg kunne sige det, jeg måtte da havde drukket noget jeg ikke kunne tåle :tihi:
Og nu ber de lige frem mig om gode ideer, da jeg jo altid har gået lige så meget op i katte som andre dyr, og behandlet katte med værdighed ( det blev jeg meget ydmyg over at få at vide) Ja jeg måtte love ikke og fortælle om det, for hvad ville folk ikke tænke :wink: det sidste sagt med glimt i øjet.
Så nu vil prøve og hjælpe dem.
Med venlig hilsen

7 Synes om

Du kan jo altid vise naboen ind på katteindhegning.dk - oprindeligt startet af @FinnFrode men nu overtaget af @HolmeInc.

6 Synes om

Tak @galath havde også fundet fif her på siden allerede via søgning :smil:, og har begyndt og skrive/tegne idéer på papir, ja siden du linker til skal helt klar ses meget på :ok:
Sikke dog et stort stykker arbejde du har gjort der @FinnFrode :smil:, men dejligt det er samlet :ok:.
Med venlig hilsen

3 Synes om

Om 1½ time har jeg endelig ferie resten af ugen, hvis vi da ellers ser bort fra den ekstra nattevagt, der har sneget sig ind på lørdag :rolleyes: Jeg rammer med lidt held hjemadressen kl. 7,20 - 5 minutter efter tømreren er dukket op for at rode, regere, larme og støve i min stue resten af dagen! Håber jeg kan sove fra det… :zzz:

6 Synes om

Chili er enekat for øjeblikket. Asani er sendt til dyrlæge for at få fjernet den sidste hjørnetand i overmunden. Jeg tror virkelig ikke, hun savner ham det mindste :roll_eyes:

4 Synes om

:kryds: de bedste ønsker for Asani, og han er ovenpå ned det samme. Trives de da ikke sammen

Med venlig hilsen

1 Synes om

Kom tidligt ud og gå i dag, denne her udsigt mødte mig da jeg næsten var hjemme


At så da jeg var hjemme, vendt jeg rundt på trappen og tog en tur mere, ja … men naturen, var så dejligt i dag, at det var det jeg havde lyst til,
så må jeg jo bare lave mit arbejde hurtigere

Med venlig hilsen

8 Synes om

Asani er hjemme igen - og komplet groggy. Han kan hverken finde ud af at spise eller drikke. Alligevel tror han åbenbart, at han kan springe op på skrivebordet, så han kan komme op til kattelemmen og ud i haven :doh:

Det er så ubehageligt, når han har det sådan, og tiden til i morgen kan ikke gå hurtigt nok :s:

6 Synes om

Overskriften var ikke en opfordring … :venter:Uge 15 og 16 - Lad være .. Gør det nu!

3 Synes om

Stakkels Asani - håber han snart er sig selv igen :kryds:

2 Synes om

:kryds: kom nu over på Asani. Det er hårdt og være dig nu :uha: :kram:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Asani var næsten sig selv igen engang midt i nat … Man kan jo ikke rigtig tillade sig at blive irriteret over, at han udviser putte- og nusseadfærd oven på den omgang, men tidspunkt var ikke det mest velvalgte i forhold til min nattesøvn :godmorgen:

Her til morgen har han voldædt. I går var det for svært for ham at spise sit sædvanlige vådfoder, men heldigvis havde vi så en dåse a/d, som kunne røres op med lidt vand. Her til morgen æder han hvad som helst :rock:

Han har dog stadig store pupiller, så helt frisk er han vel ikke. Men han opfører sig, som om han er :slight_smile: Så nu kan jeg slappe af igen - indtil i eftermiddag, hvor Chili skal til opfølgning på sit stofskifte. I det mindste skal hun ikke i narkose. Hvad de 2 dyr ikke koster mig lige nu. Jeg burde jo spare op til min alderdom :olding:

7 Synes om

Chilis aftale blev udsat til næste uge på grund af flere akuttilfælde på klinikken.

1 Synes om

Er der egentlig andre herinde der spiller adventurespil? Jeg er ved at spille det fedeste spil, med en ret fantastisk og dyb historie. Desværre er det nok snart slut, synes jeg at kunne fornemme.

2 Synes om