. o O Februar tanker 2025 O o

Jeg har set hvide egern med cremefarvede haler (albino?) i den skov, som jeg bor ved (Egeskoven i Langå, Midtjylland), men jeg har aldrig set sorte egern. De lyder ellers flotte.

4 Synes om

Det er de også - meget smukke.

5 Synes om

De sorte egern er desværre ved at forsvinde. De parter sig med de røde og så bliver ungerne også røde. Begge forældre skal være sorte for at du får et sort egern.

4 Synes om

Så kom vi endelig i biografen: “A Complete Unknown”. Der var ikke just overrendt. 4 stk publikum i den lille sal. Folk ved nok heller ikke, hvem ham Dylan er.

Men fed film og fed musik. Og historisk tilbageblik. Der skete godt nok noget i tresserne: Borgerretsbevægelsen, Vietnam, Cuba. Og musikken fulgte med. Det var i høj grad en kulturel revolution. - Det fik mig til at tænke på, hvornår unge mennesker i dag gør oprør mod folk som Trump og Putin?

8 Synes om

Det gør de i høj grad på sociale medier.

5 Synes om

Og det er nok en væsentlig forskel på dengang og nu. Dengang havde man ikke sociale medier. Dengang måtte man handle ude i virkeligheden :slight_smile:

6 Synes om

Europæiske alternativer :ukraine: :eu: :denmark:

Støttemuligheder

3 Synes om

Og kunne gøre det uden nødvendigvis at frygte for sit liv. :see_no_evil:

3 Synes om

Det vil jeg nu ikke nødvendigvis sige. Jo, måske nok i Danmark, men jeg tror ikke, man som sort kunne gå i demonstration i borgerrettighedsbevægelsen med samme vished i USA.

6 Synes om

Nej deres liv har altid været i fare.

4 Synes om

Larry, 10 Downing Street :heart: Han har været der siden 2011 :muscle:

8 Synes om