. o O Februar-tanker

Er der noget bedre end rent sengetøj. Ih hvor bliver det dejligt at komme i seng i aften

4 Synes om

Nej det er så lækkert og dejligt, sov godt :smil: mår du kommer der til

Med venlig hilsen

1 Synes om

Racekatten holder udstilling i weekenden. Hvordan har udstillingsfolket det med, hvis folk gerne vil hilse på kattene? Er det udelukket? Jeg kender en meget sød, handicappet pige (rolig og mild ved alle dyr), som ville elske at få lov at se nogle racekatte. Jeg tror dog, hun ville blive lidt skuffet, hvis hun ikke måtte hilse på et par stykker. Så hvis det generelt er lidt ildeset at spørge om, så vil jeg ikke tage hende med

4 Synes om

Nu ved jeg ikke ved andre, men dengang jeg udstillede, der plejede folk at være flinke til at sige ja eller nej…

Jeg oplevede mest at få ja ved de korthårede, tænker det måske have noget med pelsplejen at gøre :grin:

6 Synes om

Min erfaring er som MorTilKatja, og hvis man spørg først, er min oplevelse at de fleste siger ja. Men en langhåret kat på vej til dommer, skal man ikke forvente det med. :slight_smile:

6 Synes om

Spørg løs :slightly_smiling_face: De fleste vil gerne fortælle og vise frem, men som Enki siger, så er der nogle der har fået sat frisuren, så et nej må ikke opfattes som noget negativt :wink:

6 Synes om

Langt de fleste siger som regel ja, og skulle det være et nej ind i mellem, så siger folk som regel, at det er fordi de er på vej til bedømmelse. Det er det eneste tidspunkt folk er sådan lidt “tilbageholdende”.

Så tag endelig af sted - der skal nok være nogle søde katte at røre ved :slight_smile:

6 Synes om

Ja det er mega træls, i første omgang havde vi tekniker ude flere gange og den ene ødelagde ovnikøbet min computer, ved at brække skærmen forlangt tilbage :argh:

I anden omgang fik vi den anden ruter med i prisen på det almindelige abbonoment, så der holdt de aftalen med deres salgstale.

Det er så skønt at kravle uden dynen i nyvasket engetøj :sovende:

Tag hende endelig med og spørg inden hun rører.
Vi kommer godt nok ikke, men hos os er det altid tilladt, med mindre vi står og skal op til bedømmelse, men så siger vi altid, I er velkommen til at komme med op og kigge til bedømmelsen, så kan du/I bag efter får lov til at krammme alt det i vil. eller kom tilbage lidt senere. og syntes faktisk det er den svar de fleste giver.
Når vi har kuld med, har vi flere gange benyttet os af besøgende til at hjælpe med killingerne til bedømmelse og et par gange til seneshow, jeg husker specielt i 12, hvor en lille pige fik lov til at gå med en killing, da de blev BIS og hun klarede det til UG

5 Synes om

Ingen racekat (Somali) denne gang, men vi kommer med huskatten Bastian, som plejer at være selskabelig. Vi har altid været glade for at vise vore katte frem til besøgende på udstillingerne - dog kan vi stresse lidt, når vi er ved at gøre klar til bedømmelse, men kik alligevel forbi. :slight_smile:

5 Synes om

Jer der skal til Racekatten udstilling, kan i have en dejlig weekend, katte, udstiller, publikum, de der får udstillingen til og køre :smil:

Med venlig hilsen

4 Synes om

Tak :blush: Vi kommer forbi. Hun har et usynligt handicap, men jeg sørger for solsikkesnor. Hun siger måske ingenting, men indeni vil hun være ved at briste af begejstring. (Og måske overrasker hun og snakker 200km/t)

13 Synes om

Chili var forbi dyrlægen i torsdags til opfølgende blodprøve for at se, om det hele så fint ud efter problemerne med tarme og bugspytkirtel i julen. Og det gjorde det. Både stofskifte og langtidsblodsukker. De testede ikke for inflammation af bugspytkirtlen - hvis der stadig var problemer, ville der have været symptomer, sagde dyrlægen.

“Så I har været heldige. Sådan noget med bugspytkirtlen kan godt udvikle sig rigtig alvorligt,” sagde hun. Og ja, det havde den anden dyrlæge, der testede hende sidst, også sagt. “Hunde bliver sløje og dårlige, men overlever som regel. Katte har det med at dø af det.” Det er citeret fra hukommelsen, som notorisk ikke er så god, men essensen var i hvert fald klar - at katte kunne dø af det. Så det har siddet som en lille orm, der har gnavet i baghovedet. Men hun er en lille tough bitch, er Chili :heart:

20 Synes om

Sikke dejligt opdatering og læse med Chili :blush:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Hvor er det skønt at høre hun er kommet godt over det!
Og ja, det har jeg også hørt fra min dyrlæge. Frederik var under mistanke for det på et tidspunkt. Der fik vi at vide at det var både svært at diagnosticere og behandle og at ja, de tit stod af pga. det. Jeg har ikke sat mig så meget ind i det, da jeg ikke har haft behov for det. Men som sagt, SKØNT hun er i bedring :hjerte:

2 Synes om

Hvem var på udstilling i dag herindefra og hvem kommer i morgen?

1 Synes om

Vi måtte sige farvel til Gårdkatten for knapt 2 uger siden. Det kom lidt som et chok, da hun kun var ca 9 år og indtil for nyligt havde det rigtig godt. Alle de “normale” ting man tester for var bare med så flotte værdier, at hun lignede en på halvandet (nyrer, lever, insulin, stofskifte) Men der var stærk mistanke om leukæmi og da hendes tilstand gik fra slemt til værre, var der kun en vej. Hun er nu kommet hjem i en urne og bliver begravet til foråret, når magnoliaen står i fuld flor

10 Synes om

Det gør mig ondt :kram:
:lys:

1 Synes om

Jeg besluttede i torsdags - efter at have brugt laaaaang tid på at lave løgsuppe - at NU skulle jeg begynde at spise nogle af mine rester og ikke bare lave mere mad, der gav flere rester (ekstraportioner).

Så i aften har jeg planer om at smide en 500 grams steg i ovnen… Det giver jo slet ikke nogen rester :stuck_out_tongue:

Jeg burde anskaffe mig en “spise-med” ven, så jeg kunne komme i bund med min fryser engang imellem :wink:

10 Synes om

:lys:

:kram: til dig

1 Synes om

:kram:

1 Synes om