. o O Februar-tanker

:kram:

1 Synes om

:laughing: endelig en katte ejer der har fundet et af gemme stederne klip nummer 8 og 9 fik den gelt stor smil frem ved mig, nummer 1 har jeg linket til før
Video vare 40 sekunder i alt

https://youtube.com/shorts/_JW4ERCOIK0?feature=share

Med venlig hilsen

3 Synes om

En der kan hjælpe mig med navnet, jeg er helt tom for ideer.
I gamle dage, var det meget brugt til pænt brug. En lille bakke til og servere fløde og sukker på, mange gange var lille kant på, den hedder helt sikke en ord som jeg slet ikke har tænkt på.
Hverken mor, mormor, bedstermor, oldemor har haft en som jeg kan huske. Måske alligevel bedstermor, for min faster har haft en til og hænge til pynt, men hun blev gift med en landmand, og de fik slægsgården, så den kan også være der fra.
Mener som helt lille jeg fik forklaret hvad den hed, men der har jeg nok været mere interesseret i og huske hvad jeg ønskede mig af legetøj
Med venlig hilsen

Måske en ‘asiet’ ?

1 Synes om

:smil: Tak @FinnFrode det vil jeg prøve og søge lidt på

Med venlig hilsen

Heldigvis har Chili aldrig lignet en, der var tæt på at stå af, så jeg har ikke gået rundt i frygt i en måned. Men jeg har da tænkt lidt mere over, hvor lang tid vi har igen sammen :heart: Godt nok er hun kun 10 år gammel, men med hele to endokrine lidelser, så er hun jo lidt belastet, som dyrlægen også sagde.

2 Synes om

platmenage …olie, eddike, salt …

1 Synes om

Det er en lille glastallerken, husker den som den vi altid blev brugt hos min farmor, når vi fik risalamanda til jul

1 Synes om

Har søgt på det med forskellige søgeord og tror faktisk ikke det har et specielt navn på dansk, andet end en bakke til fløde og sukker (som jo af den vej indikere det er en lille bakke), de ord der dukker op er engelske og efter min fornemmelse fra nyere tid

1 Synes om

Tak @Jim prøver det :smil:

Tak @Jeanette hmm så noget helt lokal betegnes :smil: ja men rigtig bakke til fløde og sukker, så siger det jo sig selv
Tilføjes :

https://www.osted-antik.dk/stort.asp?selbinr=4897&selbinr=4897
Her er en i “sølv”
Og har lige kigget ved porcelæn butikker, ved kongelige og b&g kan jeg også se når jeg søger på bakke til fløde og sukker komme de frem, så det er nok bare mig der er helt fejl på den, og det er noget jeg har drømt om :woman_shrugging:
Med venlig hilsen

2 Synes om

Gad vide hvad Simba drømte…

Han hvæste mens han vågnede :flushed:

3 Synes om

Nå ja når man ikke kan sove, kan jeg jo gøre køleskabet rent, så har jeg da fred til og gøre det uden og blive forstyrret, det er en stort fordel :rock:

Med venlig hilsen

3 Synes om

Bare lige til almindelig oplysning, der er blevet hældt en tynd lag “glasur” ud over alt uden for, bestående af meget glat is, uden for her i det vest jyske :breakdance:, opdagede jeg da jeg gik ud, her kl 4 til skraldespanden, ja det står lige uden for nu, og der bliver det stående lidt endnu, ingen grund til at gå mere på trapper med is, end højst nødvendigt

Med venlig hilsen

4 Synes om

Nej, det skal man lade være med. Det har jeg prøvet flere gange - hvor jeg desværre ikke opdagede isen, før jeg lå og rodede rundt på jorden neden for trappen :s:

4 Synes om

radar billedet viser klart…meeeen det sner rimeligt kraftigt

edit: dr’s vejrudsigt siger sol og tørt med lidt morgendis…så det er nok duggen der falder tungt

4 Synes om

Temaet for ugens kattebillede er “Kedsommelighed” - skyd løs… :wink:

5 Synes om

@Skattekat

Men der var i november, du fik nyt stel, og du skrev om en anden du havde, som du fandt navnet på. Jeg var lige ved og kigge efter små bakker, se lige hvad jeg kom til :smiley:

En held jeg ikke bor i gå afstand til Nibe, for så var gået efter noget blomstrer noger :flushed:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Hvor er det flot :heart:

1 Synes om

Jeg har lige ødelagt min blender :roll_eyes: Skulle lige lave en smoothie til os og så knak den dimmer der bliver trukket rundt af motoren.
Nå, men efter jeg har bandet og svovlet og kylet hele lortet ud, kommer jeg til at regne efter… 17 år er måske egentligt ok :sunglasses::smile:

8 Synes om

Jeg er klar over, håndværkere starter dagen tidligt … men en motorsav i boligkvarter kl. 07:15??! :argh:
Havde satset på mere, end 2 timers søvn …

1 Synes om