. o O Februar-tanker

Jeg får pudset vinduer en gang om måneden og fik i går en regning. Det var helt forventet - indtil jeg kom til at se nærmere på den her til morgen. Jeg ville sætte den til betaling i banken med en forventning om en betalingsfrist på 8 dage eller lignende, men opdagede, at forfaldsdatoen også var i går. Fakturaen viser sig at være dateret den 20. januar, men arbejdet blev altså først udført den 25. Jeg har stadigvæk vinduespudserens lille kort. Der står også på fakturaen, at arbejdet er udført i uge 4 - men fakturadatoen er i uge 3.

Den går nok ikke rigtigt, vel? Nu har jeg godt nok betalt den, men også sendt dem en lille hilsen med besked om, hvad jeg synes om deres administrative praksis :roll_eyes:

6 Synes om

Og som svar på @galath spørgsmål i januar-tråden, der nåede at blive lukket, før jeg så det. Jo, Jørgen Koch er absolut kendt blandt opdrættere, især dem der HCM-scanner, da han mig bekendt er Danmarks førende på området og tilknyttet Landbohøjskolen :slight_smile:

5 Synes om

Nogle her der har gode erfaringer med internet, der ikke er yousee, tele nord, ligende. men billigere mærker,

Med venlig hilsen

1 Synes om

Ja den går altså ikke. Det er sikkert fordi han gerne ville have pengene ind i januar.

1 Synes om

Jeg er lige skiftet fra Fibia til Kviknet (fibernet) og det virker fint … men har kun haft det en måneds tid :wink:

2 Synes om

Det får han så ikke :slight_smile: Det er nu ikke vinduespudseren selv, der står for faktureringen. Det er et større firma (som har overtaget den lille lokale vinduespudsers firma, som jeg begyndte med). De beklager meget og siger, det er en fejl. Det kan jo ske for alle, så forhåbentlig sker det ikke igen. Det er bare sådan noget, der får mig til at reagere rent principielt. Om jeg betaler regningen i dag eller om 8 dage er sådan set lige meget.

5 Synes om

Tak, Mette :slight_smile: Det var mig selv, der lukkede tråden, så jeg havde selv været ude om det, hvis jeg ikke havde fået svar. Men jeg mente jo nok, jeg kendte navnet.

4 Synes om

Vedrørende internetadgangJ eg skiftede fra Yousee til CBB da min mand døde og jeg pludselig blev alene om alle regningerne. Dem har jeg været meget glad for. Jeg startede med at bede om 15 MB pr måned, men der var så meget, jeg havde brug for at finde ud af, så jeg nærmede mig grænsen. Det fik jeg så besked om og tilbud om 30 MB til samme pris. Det er man jo ikke vant til. Jeg giver 100 kr om månede for trådløst bredbånd! Du må ikke spørge om hastighed, for så længe jeg ikke skal vente, så det generer mig, så er jeg ligeglad.

2 Synes om

CBB dækker desværre ikke alle steder … jeg har haft mit mobilabonnement hos dem i maaaange år efterhånden og havde også skiftet mit internet til dem hvis de dækkede mit område, men der kunne de ikke tilbyde mig stabil dækning :flushed:

3 Synes om

Enig. Vi har også været godt rundt. Det eneste der giver stabil og ordentligt dækning hos os er TDC.

2 Synes om

Hader at skulle flere ting samme dag…

Var nede ved tandteknikeren og få lavet aftryk i morges, og her til eftermiddag kunne jeg så hente protesen igen, hvor der er sat en ny tand på :smiley:

Skal måske i biffen i aften… Julius har inviteret :smiley:

3 Synes om

Biffen bliver (heldigvis) flyttet til næste onsdag, så har vi en uge til at blive enige om hvad vi skal se :grin:

3 Synes om

Vi bruger CBB, og giver 179 kr pr md.
Ved ikke om det er billigt, men vi er tilfredse.

2 Synes om

Tak :tak: @Skattekat , @SusanneB , @_DK_Sugieh og @Milles_mor.

Begynder og hælde til de kendte mærker, nogle af de ikke kendte mærker, kan ikke levere her, samt der er meget med man selv skal have styr på forbindelsen om det dur, gidder helt ærligt ikke det som , f eks telia have af en forbindelse her, skulle man ringe op, skulle man gå på loftet åbne vinduet i enden mod vest, når man ville ringe og skulle man snakke i telefon, skulle man stå i vest vendt vinduer. :crazy_face:
Som du skrive helt rigtigt @Milles_mor

Man skal være tilfreds, mest internet bliver brugt på loftet og gidder helt ærligt ikke, det der. Nu er der net, nu er der ikk, nu er der net, nu er derikke, nu er der, hvis det ligger på gulvet. I ti minutter.

Men vil tage de billiger og læse alt med småt.
Der er også det i det, jeg er ikke god til og være teknisk, med det her, andre ting er jeg efter, min egen mening, god til og finde ud af og sætte mig ind i.
og selv slås med det, og ikke kan finde ud af dur ikke. For så komme til og give penge for det som er ens egen fejl, en par gang, så er det billiger og betale lidt mere. Og det bare virker, og kan få vejledning, for det kan snart blive dyr, med time pris på vejledning

Med venlig hilsen

2 Synes om

På gården kørte vi i mange år på mobilt internet fra Callme og det fungerede super, så fik vi tilbud om at få gratis fibernet lagt ind, var bundet til abonnement i et halvt år, og aldring har jeg oplevet så ringe internet.
For et par år siden blev vi så kontaktet igen af Altiboks anf fibernet, vi takkede nej og fortalte vores tidligere oplevelse, men declovede de kunne levere varen og må sige deres tekniker brugte meget tid hos os, og de fik det til at virke.

PT venter vi på fibernet i vores nye hus og køre igen på mobilt internet fra Callme, det koster mener jeg ca 100 kr ekstra til vores mobil abonnement, de 49 kr er til det ekstra datakort, som sidder i routeret

2 Synes om

Vi sprang også på fiberbølgen med lovning om guld og grønne skove :smile:
Samme oplevelse… intet kørte optimalt. Vi brokkede os og fik at vide at vi kunne leje en ekstra router/forstærker til 69,- md. Men med fiber burde det jo være overflødigt (iflg. deres egen salgstale) Så vi takkede pænt nej og opsagde abonnementet. :sunglasses:

3 Synes om

Jo, opdrætter du racekatte og deltager aktivt i kattespoeten, så ved du hvem han er - men Dorthe gør jo så altså ingen af de to dele :hoho:

7 Synes om

Men nu er jeg heldigvis oplyst - så når næste fejlsendte mail om emnet dumper ind, ved jeg lige hvem jeg skal henvise til… :sunglasses:

7 Synes om

Så blev køkkenet rengjort i dag, selv om det overhovedet ikke var planen, det var den skab jeg gjorde rent for 14 dage siden, liste ved gulvet og ovn skuffen og gulvet. Jeg havde åbnet ovnen, da jeg havde gjort rist rent og den skulle ind igen, da jeg satte den ind, lod jeg lige ovnen stå helt åben, åbnede den høje skab, satte kulør flasken på næst øverste hylde, tog en stor flaske olie, der var bagerste og nederst i skabet og ville hælde, lidt over i en mindre flaske, da jeg tager denne og næsten fyldt, tipper kulør flasken og på vej ned af.

Tager den lille flaske med olie og sætter ind i ovnen, syndes åbenbart det var en god ide der :face_with_peeking_eye:, når ikke kulør flasken inden den rammer gulvet, skabet har nu fået farvet, og det er gulvet også ved :ok:.
Nu når jeg så og registrere af flasken med olie uden prop, manglede 5 cm i, den kunne stå på risten ret op, den ligger halv inden i ovnen griber den, og får fat i en skål, og ville sætte den, der i, tænker lige, må heller sætte den på skære brættet også så er det nemmere og gøre rent. Igen en fantastisk idé :sunglasses:i øjeblikket, . Fjerne det der står på brættet.

Det var en dåse med olie i fra fiske konsekvens, den stod på skære brættet fra en meget sent frokost, den sættes ind i ovnen, for der kan den ikke skade :stuck_out_tongue_closed_eyes:, ja men jeg bliver klogere
.
Nu opdager jeg så olie drypper ved ovn på gulvet. Ovn risten er nu en hak ude.
Lukker ovnen, det vil den af gode grunde ikke, sjov nok :stuck_out_tongue_closed_eyes:, jeg give den ekstra klem ind ovn døren, og nu er ovnen lukket, få lagt klude på gulvet ved olien, fundet klude til kuløren. Efter lidt tid syndes jeg ovnen lugter meget af fisk. Åbnen ovnen, og de steder der ikke var kommet olie på første gang, fik her anden gang, det fiske olie dåse, kunne ikke klare den lille hop. Den ligger på hovedet på risten. Ja virkelig flot klaret af mig :dokdok:. Jeg har tørret og vasket og tørret og vasket, tændte for ovnen, hold op det stank og det oser, og den var kun 8 min så opgav jeg og slukkede, der bliver ikke bagt boller i aften.
Lad være med og tjekke om det er feddet og oser, jeg har gjort det for jer alle :rolleyes2:

Med venlig hilsen

4 Synes om

Tak :pray: … det var ellers min plan for i aften!

2 Synes om