. o O Februar-tanker

Det er da sindssygt, som det blæser! Da jeg vågnede, troede jeg, det var katten, der sprang omkring og lavede larm, men det er blæsten, der rykker i alting. Og vi får mere sne i løbet af ugen :unamused:

“Inderligt jeg længes efter vår, men vint’ren strenges …” :tired_face:

12 Synes om

Mine katte bliver forvirrede i blæsevejret og lader det gå ud over hinanden :confused:

7 Synes om

Jeg ser lidt det samme med Delle og Dumle i dag, havde ikke tænkt over at det kunne være pga vejret. Heldigvis er de ikke blevet alvorligt uvenner, men de har godt nok opført sig noget anderledes end de plejer. :thinking:

8 Synes om

Mine har en fest med at styrte rundt efter blade og andet i haven når det blæser - men de vil ikke være ude i mange minutter af gangen :hoho:

Vi har tilgengæld fornøjelsen af en havedør hvor lukkemekanismen er i stykker så den ikke kan lukkes. Det skete d. 11.1., dvs. for mere end 4 uger siden. Håndværker afventer at få en reservedel hjem, hvilket først kommer til at ske d. 11.2…
:blaafrossen:
Ej, vi har bundet den fast til et møbel indvendigt, men man kan godt mærke det lige trækker en smule mere derhenne, især i dette blæsevejr

9 Synes om

Det er lykkedes post nord at få en 30 kg pakke fra zoo plus til at forsvinde :thinking::face_with_peeking_eye: det kræver særlige skils

11 Synes om

Måske de har været nødt til at lappe kassen så meget sammen, at fragtseddelen er forsvundet under tape … :gruble:

11 Synes om

Samme her - ind imellem er der en af dem der siger “F*ck vejret” og tager en længere udflugt, men de er dæleme ikke imponerede… :pouting_cat: :pouting_cat:
De veksler generelt lidt mellem rendyrket bromance og søskende småskænderi - det er umiddelbart ikke ændret disse dage, selvom de helt sikkert er noget understimulerede.

9 Synes om

UPS… den her er da havnet i forkert måned: . o O januar tanker 2026 O o - #251 af DorteH - men opfordringen gælder stadig, selvom det har lange udsigter… :wink:

4 Synes om

Jeg sidder og venter på min bil hos mekanikeren.
Her sidder udover mig et ældre ægtepar og man siger kvinder snakker meget, men manden snakker uafbrudt og konen siger “Mmm” engang i mellem :rolleyes2:
Jeg ville blive sindssyg :cool:

14 Synes om

Jeg ved ikke helt hvad der sker på Zooplus’ lager for tiden…

Sådan så den ene pakke vådfoder ud, det ligner den er blevet bidt i :confused:

4 Synes om

Snestormen er på vej :sob:

7 Synes om

Her sner det også og blæser, jeg plejer at kalde det sneblæst, da det ikke er storm her endnu.

3 Synes om

Spændende lille dokumentar om projekt med at redde den Iberisk los.
Smukke billeder og fedt at se naturgenopretning prioriteret

9 Synes om

Jeg har lige været ude at skovle sne (så nu har jeg ondt i ryggen). En smuk og stille oplevelse, egentlig. Der var ingen mennesker ude, jeg synes heller ikke, det blæste så voldsomt, og sneen var helt hvid og ren og uberørt bortset fra et kattespor langs hækken :slight_smile:

Men nu er fortovet ryddet og saltet inden kl. 7. Reglerne er for en gangs skyld overholdt. Jeg plejer ikke at nå det, når jeg skal på arbejde, men i dag arbejder jeg hjemme. Det havde jeg trods alt regnet ud nok ville være en god idé.

8 Synes om

Det ligner stormen har forsøgt at skovle sne her :smiley:

Forsiden af huset:

Bagsiden: (og nej det er ikke spindelvæv, men sne der flyver forbi :smiley: )

9 Synes om

Jeg syntes ikke rengøringen skulle komme idag, men deres telefon var lukket…

Heldigvis skrev de selv om vi skulle aflyse eller ombooke. Jeg valgte at aflyse :smiley:

6 Synes om

Her klokken 7.45:

Min forhave, hvor der gemmer sig en havesti - adskilt ad et tværgående fortov mod genboerne. Den ene har forsøgt at skovle en sti.
Det sneer stadig lidt, så jeg venter optimistisk lige en time eller to, før jeg går i krig med havestien.

Jeg håber virkelig de når bebyggelsen i gennem inden 12, da jeg skal afsted til blodprøver. :crossed_fingers:

9 Synes om

Så er min telefon død igen, ved ikke om det kan skyldes vejret?

6 Synes om

Vi har ikke fortov, så ved ikke lige hvilke regler vi er omfattet af - men til gengæld var gårdspladsen føget så meget til, at jeg måtte grave stier mellem huset og staldbygningerne for at kunne morgenfodre, og opgav at køre hø ud på folden i trillebør, det måtte bæres.

Det sner stadig lystigt, så stierne holder nok ikke længe…

6 Synes om

Vi skal rydde vores fortov, men da jeg var ude at skovle sne, kom der en sneplov og skubbede mængder af sne ind på fortovene. Så folk må gå på vejen - som de alligevel altid gør!

8 Synes om