Så blev det 1. Februar
Valdemars opdrætter har skrevet de kommer med ham lørdag d. 12. Februar.
Og tirsdag i næste uge kommer min nye seng
Så blev det 1. Februar
Valdemars opdrætter har skrevet de kommer med ham lørdag d. 12. Februar.
Og tirsdag i næste uge kommer min nye seng
Jeg har brugt eftermiddagen på at rydde lidt op og gøre rent i køkkenet …
Sluttede af (i dag) med at tømme køleskabet, gøre det rent indvendig og smide ud, det der ikke skulle ind igen … jeg ved godt at madspild er fy-fy, men nogen må sørge for at holde produktionen af naturgas kørende
I den anledning vil jeg dele en brugervenlig opskrift på surkål … indebærer meget lidt arbejde, men ok, man skal vente nogle uger på resultatet:
Køb en bakke/lufttæt pose snittet kål - det er ligegyldigt hvad, du kommer ikke til at se forskel i det færdige resultat - promise - og stil den bagerst i køleskabet. Glem alt om den i et par måneder og så voila! … du har surkål
Det skal nok vække glæde en dag, man simpelthen ikke aner, hvad der skal være i maden …
Prøv lige at smage på det, og fortæl os om det var en succes!?
Man kan eventuelt supplere med bløde løg og smeltede peber efter samme fremstillingsmønster
Jeg er på en meget streng diet, der desværre ikke tillader surkål … men det var den lækreste surkål jeg har set i mit køkken
Sikke dog en fantastisk billede du satte ind i tråden øjenfarve
Med venlig hilsen beimis ejer
Mangler lige lidt hjælp fra en te drikker.
Når jeg får gæster til te, plejer jeg købe te i løs vægt ved en special butik og lave en kande te.
Nu jeg har jeg gang i lidt omflytning af ting i køkkenet, bliver tingene vasket af inden de ryger på plads igen. Tekanden jeg har, har stor affektionsværdi for mig, men kan se glasuren er krakeleret indvendig nu også, dur den stadig,
Hvis du som tedrikker kom, ville du have te af kanden, eller heller en brev blandet fra supermarkedet ?
er den bedst tjent med og ryge i skraldespanden?
Har været på Google men den svare begge dele
Det handler om din gæst…
Men nu ved jeg ikke hvilken glasur din kande er lavet i men ler i sig selv er ikke farlig, der kan dog noget i glasuren som ikke er så hensigstmæssig at drikke af, men igen den er bagt ved over 1000 grader og der burde vel ikke blive frigivet noget som gladuren ellers ikke frigiver.
Hvis jeg var din gæst, så ville jeg nyde en kop te fra den kande, da pose te ofte også er en træls oplevelse iforhold til en løsvægts te
(hilsen en te drikker, som hver dag nyder sin kvæde med appelsin te)
Men ellers så spørg og hav ellers nogle ekstra tefiltre til den løse te liggende (der kan også købes en lille filter hvor der følger en pind med så den den passer perfekt til en tekop, hvor pinden sættes hen over koppen
Det er virkeligt smag og behag
Jeg drikker gladeligt begge dele.
Har selv både breve og løsvægt. Nogle gange smager det ene af luft, andre gange de andet (ja, jeg har købt i dyre domme the hos en tehandler, og så smagte det intet af )
Jeg er glad og tilpas hvis folk har købt thebreve med en anstændig Earl Grey the, og så stiller et ordentligt krus og noget kogende vand, evt. i en thermokande. Thekander er fine, men de er ikke altafgørende for om man får en god kop the
VH
Susanne
Og jeg er glad hvis jeg kan få alt andet end Earl Grey
Smag og behag i the er forskelligt
Og så er vi nogen som drikker TE
Jamen, det er jo rigtigt: “The” står ikke i retskrivningsordbogen. Så det hedder “te”.
Det rystede mig så meget, at jeg måtte lave mig et krus Darjeeling FOP. Brygget med teæg direkte ned i kruset - så sparer man både kanden og filterposen.
Diskussionen om tesorter og -former minder mig i øvrigt om, når folk snakker om katte med og uden stamtavler.
The irriterer mig mindst lige så meget som når folk siger advocado
Næh - men det hedder THE på fransk, og nogle af os er jo lidt forfinede Vi drikker også vin og champagne og spiser brie og flutes… Kald mig bare en blæremås, men der er “h” i min tHe
VH
Susanne
Jeg læser tit te som “man skal te sig”
Tak for alle de gode råd, det gav mig noget over tænker over nu,
Går lige i tænke boksen
Det er nemt at komme om ved… kaffe
helt rigtig. Men en dag kom jeg til og tænke på, at kaffe drikker er meget, hmm skal jeg sige knurrende når de kun får serveret te, hvordan har te drikker det så når de får kun serveret kaffe.
Jeg er desværre sådan en Der vil gøre alt for gæsterne føler sig godt til pas, og vil gøre det så godt som muligt
Godt nok forvirre det nogle folk på arbejdet, når vi har møder, men jeg er egentlig glad for, at jeg kan drikke både te og kaffe, det er meget nemmere når man er ude
Og har jeg gæster hjemme, kan største delen heldigvis klare sig på instant kaffe, også kan jeg vælge hvad jeg er mest i humør til