. o O Februars tanketråd

Når man har boet i GBR i mere end 5 år, skal man være meget standhaftig for ikke at blive tedrikker. Men tedrikning - i hvert fald blandt de lavere klasser, som jeg så mest til - var en noget anden oplevelse end i DK.

Man købte en stor kasse tebreve med 500 stk i Tesco. Det var ikke nærmere defineret - det var bare te. Der var ingen snor i brevene, der blev bare smidt et brev i koppen sammen med varmt vand, mælk og i de fleste tilfælde også sukker. Når man syntes, teen var stærk nok, fiskede man tebrevet op og pressede væsken af med teskeen og lagde det på sin tallerken.

Jeg prøvede at introducere svigerfamilien til Earl Grey. De syntes, det var forfærdeligt. Det smagte jo af parfume :hoho: Eks-manden vænnede sig dog til det. Men så vidt jeg husker ikke uden mælk og sukker.

Det er rigtigt, at det er en nation af tedrikkere, men ikke alle steder så sofistikerede, som man måske forestiller sig ud fra vores egen omgang med te i DK.

10 Synes om

Min svoger kalder mælk og 2 sukker for standard :joy: Han er bosiddende og gift i England.

Hans svigermor er bare billedet på en rigtig englænder. Hver gang der lige er 2 min uden aktivitet eller man parkerer et nyt sted, så leder hun efter te. Hun er herlig :heart:

Det kan godt være, det er unavngiven te, men den er god :see_no_evil: Altså god på den måde, at den bare er så… :gruble: … jævn i smagen. Den smager ikke af noget specifikt, men er bare god som varm drik.
Jeg mangler, at man kan få den i Danmark, og har bedt svoger tage en lille kasse med :ups:

Det tog mig lidt for længe at gennemskue, at det ikke var en eller anden forkortelse for et sted på Fyn :ups:

7 Synes om

Jeg drikker hverken te eller kaffe, kan ikke lide nogen af delene. Men jeg har så godt som altid både pulverkaffe og tebreve i huset, til trods for at jeg sjældent får gæster. Jeg er også typen der grundlæggende laver for meget mad, når jeg laver mad til gæster. Kan slet ikke have hvis der ikke er nok. :ups:

3 Synes om

Jeg kunne ikke falde i søvn i nat (selv om jeg slet ikke sov natten til i går :roll_eyes:) og på tidspunkt hører jeg Bambina annoncere, at hun har fanget noget stort og jeg hører at hun kommer slæbende på noget op ad trappen … jeg måtte tænde lyset for at se hvad det var, men hun havde selvfølgelig fundet en af mine plastiksandaler (som jeg ellers prøver at gemme for hende, så ikke hun gnasker dem i stykker) op slæbt den op i soveværelset … skøre kat :smiling_face_with_three_hearts:

13 Synes om

Jeg kan altid klare mig med et glas koldt vand - hellere det end kaffe, og jeg er på det rene med at langt fra alle har the i huset. Og idet jeg allerhelst drikke Coke Light, så har jeg såmænd tit et par dåser med “i baglommen” :wink: Så behøver jeg ikke være til besvær - kaffe kan jeg kun få ned, hvis der er whiskey, puddersukker og flødeskum i, og det endda i rigelige mængder - eller Starbucks efterårsudgave Pumpkin Spice Latte, der sandt for dyden ikke indeholder ret meget kaffe :slem:
VH
Susanne

2 Synes om

Jeg har lige fået sådan en her hjem

… og de er 100% ligeglade med den. Uanset hvor meget jeg prøver at gøre den interessant. Argh, så typisk! :confused:

4 Synes om

Jeg havde sådan en til killinger, de tog nogle ture med den engang imellem, men ellers var den bare en fælde for mig, da jeg blev ved med at skvatte over den :grin:

2 Synes om

Sådan en har mine også haft, den blev foræret væk til sidst.

2 Synes om

Jeg kunne ellers have svoret at Einstein nok ville finde den sjov. Men næh. :woman_shrugging:

1 Synes om

Jeg havde håbet den kunne underholde især Alvin, men havde ikke de store forventninger, mine katte gider sjældent legetøj, af nogen som helst slags.

2 Synes om

Jeg kan anbefale babylegetøj :tihi:

Vores gider heller ikke legetøj, men Lego eller trækugler kan godt få et dask eller to :hoho:

4 Synes om

Jeg havde en dengang jeg havde hittekillinger
:roll_eyes:
Passende imponeret

6 Synes om

Yes Valdemar kommer allerede søndag formiddag istedet for næste weekend :heart::confetti_ball::tada:

5 Synes om

Nemligt, men en eller anden sted godt, jeg ikke er alene om det.
Og kaffe bønner og en pakke blandet te breve er der altid i huset, selv om jeg ikke selv røre det

Sådan har jeg det også, og en eller anden sted, har man det kan man altid byde noget.

:joy: Åh det var så lige sådan jeg blev vendt af med og drikke kaffe. Uha kan smage den endnu :uha: bare ved og tænke på det

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Einstein har masser af ting han gider lege med - bolde, mus, pelsstykker osv. Men der skal leges apport med dem alle sammen. Og jeg giiider ikke bruge flere timer på det hver dag. :joy:
Så havde håbet at finde noget legetøj han selv kunne bruge, uden min deltagelse. :sweat_smile:

Hahaha! Ja, det er da mere interesse end nogle af mine har vist for den. Selvom jeg har skubbet til bolden og forsøgte at gøre dem opmærksom på at det er da sjovt - så ignorerer de den 100%. :expressionless: :joy:

3 Synes om

Begejstringen vil ingen ende tage :lol:

Jeg tror det er første gang jeg ser en video af Lucky :heart:

1 Synes om

Weekenden bliver ikke som planlagt, men skidt, selvom jeg havde glædet mig til at få besøg af min storesøster og børnene, så er en weekend med en ekstra fridag i dag, helt uden de store planer ærlig talt også noget tiltrængt :slight_smile:

2 Synes om

Det vil jeg tro du kan i mange invandrer butikker, for indere drikker det også i baljevis.
Den i den gule kasse tror jeg det er.

Min kuglebane blev foræret til en ragdoll opdrætter - selv mine killinger synes den er for langsom og kedelig .
Der er altså forskel på racer :slight_smile:

1 Synes om

Jeg bor i en lille bitte landsby udenfor en lille bitte større by, så det er begrænset, hvad der er af butikker :sweat_smile: Eller for den sags skyld, hvor meget jeg render rundt ude i kulden med ammebarn :uha: