. o O Februars tanketråd

Simba har lige været med ovre med (meget) pap og alligevel sidder han og piver i vinduet for at komme ud :roll_eyes: #krævendekatalligevel

Vi bor i sådan et, jeg eeeeelsker det! :hoho:

1 Synes om

:joy:
Måske hvis jeg en dag bliver nudist, så kan jeg nyde det. Men ellers nej tak. :sweat_smile:

1 Synes om

I kan nå det endnu, tråden kunne godt bruge flere katte. :smiley:

I dont like you anymore

4 Synes om

Det er altså ikke nemt, jeg forsøger virkelig at få brugt noget af mit garn lager, jeg har alt for meget :ups:
Men så ringer min mor, og fortæller, at hun har købt 1,3 kg uldgarn og har besluttet at jeg skal have 400 g og følgetråd til at kunne lave en trøje til mig selv, hvilket mængde mæssigt ca nulstiller mit forbrug til andet end mit kæmpe tæppe :joy:

5 Synes om

https://kattegale.dk/t/uge-6-i-dont-like-you-anymore/239850
Stemmelighed :slightly_smiling_face: der må flere på banen :clap:t2:

Selvom jeg hader væg-til-væg-tæppet her i lejligheden, så tror jeg kattene nyder at kunne komme op i max fart og tage hjørner, uden at skride ud. Nøøøj, hvor er der krudt i dem her til morgen. :grimacing:

3 Synes om

Det ene af mine vandrende pindes mange mange æg er klækket, min veninde opdagede det, og siden at den stadig havde ægget siddende på det ene ben, tror jeg det er sket idag :smiley:

Min veninde fik lov at navngive den, det blev så Bailey

7 Synes om

kunne godt bruge en sikker “erstatning” for mine tidligere billige ebay køb fra Kina.
Jeg kan simpelthen finde det fornuftige i, at danske firmaer nu kan det præcis samme produkt hjem - og i stedet for 12,- direkte til hr kineser, så koster det nu et sted mellem 100-200,- at købe af en dansker… :s:

Men at betale pestnord de ågergebyrer for håndtering af varer udenfor EU - det orker jeg godt nok heller ikke :s:

er der dukket nogle fornuftige løsninger op med tiden mon? :thinking:

Jeg har faktisk fået ting hjem fra Kina siden regelændringerne UDEN at blive bon’et. Heller ikke selvom jeg i et af tilfældene kunne følge, at pakken var gennem toldbehandling ved indførsel i EU (Amsterdam).

1 Synes om

Jeg er ikke sikker med ebay, men på wish og aliexpress er told om moms ordnet, så det er nemt nu og pakkerne ankommer langt hurtigere end tidligere.
Jeg har selv købt på wisk uden problemer

1 Synes om

Det lyder jo overraskende rart :slight_smile:

1 Synes om

Jeg blev vækket af at cyklen væltede, så nu har jeg været ude og pille kalechen af, så håber jeg det hjælper på den ikke vælter igen, gider ikke til at surre fast igen.

Nu er jeg så vildt træt og kan ikke falde i søvn :roll_eyes:

1 Synes om

2 pinde mere er klækket, nu går det stærkt :smiley:

3 Synes om

Det var da altid noget, du ikke kørte på den, da det skete :uha: Det var jeg lige ved at tro. Så kunne det jo godt have været en brutal vækning.

3 Synes om

Nu er jeg alligevel lidt rystet. Jeg var ved at hælde havregryn op, da jeg undrede mig over, at papirsposen var så glat på overfladen på et område. Da jeg så nærmere efter, viste det sig, at posen er revnet hele vejen på tværs, og så er der sat et stort stykke tape over - og så har de solgt pakken i forretningen, som om ingenting var sket.

Det kan man da ikke?? Sælge fødevarer, hvor emballagen ikke er intakt og indholdet har været eksponeret??

Jeg tænker ikke, det er noget, jeg dør af. Så var det nok sket, da jeg allerede har spist af det, før jeg opdagede det. Men jeg er da lidt rystet over den brugsuddelers forretningsmoral.

2 Synes om

Har noget baggrunds viden. Kan også være sket fra producenten, er det så ny ung arbejder der har pakket ud og ikke tænkt over det.
Hvis det har været en pose kartofler må man i følge vertinær kontrollens regler og love gerne gøre det, det kan være flere ting i det, men helt enig det her er ikke ok, henvend dig i butikke med det

Med venlig hilsen

Som @Beimis skriver, det afhænger nok af hvilke fødevarer der er tale om, men i dette tilfælde ville jeg også påtale det - og er der tale om en fejl fra en medarbejders side, skal den jo påpeges for at kunne rettes…

2 Synes om

At kalde det en fejl, hvis det ikke er i orden, vil nok være venligt - det er ikke noget, man sådan lige kan komme til :slight_smile:

Jeg kan forstå det med kartofler. Dem kan man jo også få i løs vægt. Det kunne man selvfølgelig også med havregryn i gamle dage, da købmanden havde dem i en skuffe. Det er tørvarer, så måske er det i orden. Men jeg synes jo, man som minimum bør gøre opmærksom på det. Altså at Brugsen som minimum bør gøre opmærksom på, at der er manipuleret med pakken.

4 Synes om

Nej, nej - jeg mente nu også “fejl” som i: Medarbejderen var ikke klar over, at det ikke må forekomme og har gort det i god tro… :wink:

4 Synes om