. o O Februars tanketråd

Nå nå, men så behøver vi da ikke tænke på mad mere i februar :rolleyes: Claus fik ordnet bremser på bilen i formiddags = 7015,-, og 2 gamle knejter får den store tur hos dyrlægen idag - den ene med bugspytkirtelbetændelse og den anden med bihulebetændelse = andre 7000. Og det var så den måned…! I det mindste er der begrundet håb om at de gamle knejter retter op igen, og det er vel det vigtigste… Og i det mindste med tydelige diagnoser, så de også må få det medicin de har brug for i disse tider :slem: Og knækbrød smager jo dejligt…
VH
Susanne

7 Synes om

Rune er da indimellem i nærheden af civilisation :slightly_smiling_face:

Endnu en klar benefit ved at ha’ dyr (og biler! :see_no_evil:) - man løber aldrig tør for noget at bruge penge på… :slem:

2 Synes om

I det mindste var det effektivt - begge knejter havde det markant bedre, da de kom hjem efter at have tilbragt dagen på dyrehospitalet. Gamle X-It på 15 har lidt bugspytkirtelbetændelse. Han er berygtet for som fertil at have bidt en af vet sygeplejerskerne, så hun var indlagt i 4 dage - bad ass :slem: Men nu er han en sød kastrat, og han spandt såmænd, mens han fik taget temperatur (!) og ingen bøvl med blodprøver og røntgen Go’ dreng. Søren Sko derimod er en anden type…! Kastrat, super sød udstillingskat, nem og glad at håndtere. Medmindre man er dyrlæge. Han har ikke en tand i munden whatsoever - men derfor kan man jo godt opføre sig som en irriteret klapperslange!! Han måtte i narkose, før der kunne trækkes blod, og det skulle han alligevel, da han skulle have “betydelige mængder” skyllet ud af sine bihuler. Øm i mundtøjet i “hængslet” hvor man gaber med sine kæber, rød og bløder ved berøring - men efter at have fået hovedet tømt for sejt snot, fået væske og smertestillende og baglommen fuld af antibiotika, så var han i et helt andet humør, da han kom hjem. Åd som en hest - yay :slight_smile: Han bryder sig virkelig ikke om dyrlæger og kan knap nok vaccineres, uden at vi skal slås med ham. Sidder bomstille på bordet og bliver undersøgt - men taber fuldstændigt sutten, når nålen kommer frem. Nå, men 7000 kroner fattighere må vi konstatere at begge er meget bedre nu, og de retter sikkert helt op igen begge to :slight_smile: Så må vi jo gå lidt mere på arbejde, indtil underskuddet er indhentet…
VH
Susanne

15 Synes om

@Beimis

Jeg kom lige til at overveje noget :sweat_smile: Er ‘Beimis’ en dialekts udtale af Bettemis? Når jeg siger det lyder det i hvert fald som min far eller bedstefar ville sige det.

Eller kommer navnet fra noget helt andet?

2 Synes om

Ja det kommer nok lidt der af, for han var gui noi ei bi skævel :grinning:

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Onde onde mor tvang næsten-teenageren til at hjælpe med at flytte rundt inde i soveværelset og bære kasser ned i kælderen, så det er klar til den nye seng…

Nu er der pause og senere skal Valdemars bur gøres klar :smiley:

2 Synes om

Jeg har brugt noget af eftermiddagen på at gennemse 680 videoer på min tlf. Det er altså sjovt :smiley: Hold op, hvor har jeg mange klip af killingerne gennem tiden :smiley: og naturligvis også af Brian :revolving_hearts: Jeg har virkelig moret mig, men nu er der altså kun 644 videoer tilbage :rolleyes:

7 Synes om

:slightly_smiling_face:Kunne jo være der var en enkel eller to katte der skulle afsted i år, ( regner da med katte fremvisning/udstillingen stadigvæk er der)

Med venlig hilsen beimis ejer

Jeg har ønsket sommerferie i år ud fra, at vi skal på landsskue med kattene :smiley:

Når man har været med fra 1. år, da det “bare” var fremvisning, så kan man slet ikke lade være med at komme igen og igen :ups:

3 Synes om

Jeg er tidligere kaffedrikker og har virkelig drukket i sandevis, men nu er jeg the drikker i spandevis. Jeg tager også hellere et glas vand end kaffe i dag.

tilføjelse: Flere er dog blevet gode til at have te på lager, men så er det gerne alle mulige fancy modeller, som de laver alt for stærk og den bliver besk :nauseated_face:

vi har også haft den og den blev brugt meget af vores første katte og kuld, men efterfølgende har den bare stået i vejen, tænker det er 3-4 år siden jeg valgte at sælge dem alle

Åh ja, det kan jeg skrive under på ikke mindst det der hænger i et legestativ til de små :tihi:
Men et legestativ beregnet til kattene, glem det, de ænser de ikke et blik :lol:

5 Synes om

En scene fra tidligere i dag … bemærk, vi skriver start-februar, og 7 grader udenfor.
Jeg sidder i min lænestol i hjørnet og broderer, og lægger mærke til at solen kommer rundt om hjørnet og rammer gennem mit store stuevindue.
Få minutter efter begynder jeg at sidde og svede - og må flytte mig væk fra solen. :open_mouth:

Alle de arkitekter og deslige som er så glade for vinduer, glaspartier og lysindfald, skulle altså selv prøve at bo i sådan et drivhus. :face_with_symbols_over_mouth:

4 Synes om

Sådan tro jeg der er flere der har det inden for de forskellige racer, første gang vi var der 92 og så der efter, på nær hmm 95 må det være. Jeg har fået “ordre” på at tage kager med til , når der skal hygges og snakkes. Især kagen som bare skal være der.

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Simba har lige været med ovre med (meget) pap og alligevel sidder han og piver i vinduet for at komme ud :roll_eyes: #krævendekatalligevel

Vi bor i sådan et, jeg eeeeelsker det! :hoho:

1 Synes om

:joy:
Måske hvis jeg en dag bliver nudist, så kan jeg nyde det. Men ellers nej tak. :sweat_smile:

1 Synes om

I kan nå det endnu, tråden kunne godt bruge flere katte. :smiley:

I dont like you anymore

4 Synes om

Det er altså ikke nemt, jeg forsøger virkelig at få brugt noget af mit garn lager, jeg har alt for meget :ups:
Men så ringer min mor, og fortæller, at hun har købt 1,3 kg uldgarn og har besluttet at jeg skal have 400 g og følgetråd til at kunne lave en trøje til mig selv, hvilket mængde mæssigt ca nulstiller mit forbrug til andet end mit kæmpe tæppe :joy:

5 Synes om

https://kattegale.dk/t/uge-6-i-dont-like-you-anymore/239850
Stemmelighed :slightly_smiling_face: der må flere på banen :clap:t2:

Selvom jeg hader væg-til-væg-tæppet her i lejligheden, så tror jeg kattene nyder at kunne komme op i max fart og tage hjørner, uden at skride ud. Nøøøj, hvor er der krudt i dem her til morgen. :grimacing:

3 Synes om