. o O (Hvad tænker du lige nu?) - Volume II

[QUOTE=Mega;593958]Min lillesøster skrev for fire år siden:

[/QUOTE]

Hvor aldelses fantastisk at have skildpadder i den alder.
Jeg ville elske at have sådan en gammel padde.
Men gad vide om det er muligt, at finde en makker??

Dem jeg har nu er kun 1½ år :høhø:

[

Ja dem kan jeg også godt lide :smiley:

Ja det er de …

men han elsker ALT hvad der kan krible og kravle …

han var overbevist om at vi bare kunne have regnorme i det :høhø:

.oO(MANNER! … den var stor den frø :uha:)
.oO(mon det er Kong Frø, som jeg kun så en enkelt gang hele sidste sommer … :?)
.oO(hvor gamle mon frø’er bliver i det hele taget :?)

oO ( Mon vi skal lave en krybdyrstråd? )

.oO Mosier virker friskere. Han er stadig trææææææt, men virker ikke helt så mat. :kryds:

.oO Slaggy er til gengæld rigtig i hopla :høhø:

.oO Så send dog de kradsetræer :bebe:

Ja det er den film. Og jeg har hørt om det.
Optagelserne blev nøje overvåget af dyreværnsforeninger, ligesom man sikrede sig at skuespillerne alle var kendt som store dyreelskere, der aldrig ville dyrene andet end godt. :slight_smile: Alle, også dyreaktivisterne, siger, at under optagelserne havde dyrene det fremragende :slight_smile:
Det er i øvrigt så vidt jeg ved ikke bevist, at det overhovedet er samme elefant på de gamle optagelser; men det ER bevist at optagelserne er 6 år gamle. Man kan jo undre sig over hvorfor dyreaktivister “sidder på” viden om mishandling i så mange år; for denne elefant (Thai) har været med i mange film, bare ingen så store og succesfulde som denne her :gruble: Jeg ved ikke - det lyder bare - underligt. Jeg ville synes at et dyreværn ville skride ind, ikke vente i 6 år :gruble: PETA og Co. har nok gjort mig mistænksom.
Jeg gætter indtil videre på at der kunne være samme hold i denne historie som i IAMS sagen. Men jeg følger sagen. Indtil videre er det hele ikke helt til at gennemskue :øhmm:
Filmen er i øvrigt bl.a. en kritik af den måde man behandlede dyr på før i tiden, men også et billede på, hvor hårdt livet var for både mennesker og dyr. (den foregår i -30’erne.)
http://www.americanhumanefilmtv.org/water-for-elephants/

. o O (Så går turen til Kbh. på lørdag med Ochta og derefter til Sverige - det bliver spændende :thumbup:)

Så blev turen til London bestilt :thumbup:

.oO ØV, Mosier har rigtig dårlig mave også :frowning:

stakkels lille “kisku-bolli” :trøste: nus ham fra mig, og ønsk ham god bedring (snart :kryds:)

Efter at have tænkt længe over det, så fandt jeg endelig noget at bruge mine feriepenge på - en tur til dyrlægen med banden :lys-ide: hvis nu kæresten kan få fri så kan man jo næsten kalde det en familieudflugt :smiley:

Lillebror er altså græker - men har du mulighed for at sætte ham på græs?

[QUOTE=Skattekat;593986].oO(MANNER! … den var stor den frø :uha:)
.oO(mon det er Kong Frø, som jeg kun så en enkelt gang hele sidste sommer … :?)
.oO(hvor gamle mon frø’er bliver i det hele taget :?)[/QUOTE]

Du prøvede ikke at kysse den? Tænk, hvis nu… :olding:

.oO(Aaarj… Hvorfor skrive en kontaktperson på, når vedkommende ikke er til stede :venter:)

.oO SÅ er kradsetræerne sendt :juhu:

.oO Jesper har købt kyllingefilet til Mosier. Så må han på skånekost igen. Til os har han købt kylletter…:gruble: Mosiers mad er bedre end vores. Kattene har også flere penge på kontoen end vi har. :cool:

[QUOTE=Mega;593958]Min lillesøster skrev for fire år siden:

"

Hej Hanne
Jeg har 3 ”padder”. Paddefar (vejer 1,9kg) har jeg haft i 45 år og Paddemor i 44 år (vejer 1,4kg) – Bedste fik dem i Valdemarsgade og jeg arvede dem – tog dem med da jeg flyttede hjemme fra. Hvor gamle de to er?? Efter deres størrelse da Bedste fik dem har de vel været mellem 10 - 30 år, så det kan du jo selv lægge til den tid jeg har haft dem. Iflg. ”retningslinier” fra Vissenbjerg terrarium skulle de begge være over 60 år gamle.
”Lillebror” (vejer 1,1kg), ham arvede jeg her for 2 mdr. siden fra en gammel kollega fra min tid i Albertslund kommune. Han skulle være ca. 35 år.
Nej – mine padder har aldrig været lagt til at sove vintersøvn. De futter gladelig rundt på gulvet hele vinteren i fuldt vigør. De har en infrarød varmelampe (50Watt) som er tændt i vinter halvåret (den lampe har jeg dog kun brugt de sidste 2 år). Den kan de så kravle ind under hvis de har lyst. Deres aktivitetsniveau er IKKE nedsat i vinterperioden (suk!). Om sommeren – fra ca. maj til september, afh. af jordtemperaturen - over 10 grader om natten, ”futter” de rundt i min gårdhave hvor de så agerer ”vagtpadder”.
Deres kost er ens sommer og vinter, dog suppleret med mælkebøtter og årstidernes frugt og grønt. HUSK: Padder har brug for jordbakterier for at holde maven i orden – ligesom killinger. Mine padder spiser meget varieret. De får 1 gang om ugen franskbrød opblødt i lun mælk med sukker og vitaminer (dermed får de deres kalk) – jeg skulle lige hilse og sige at de ELSKER dette måltid. Desuden er de atypiske for de kan sagtens tåle banan, kogte grønsager og kød (fersk hakket okse eller kattemad) - og elsker også dette. Som sagt får de alle slags frugter og grønsager dog altid flere ting i en fodring. Jeg blander 4 -5 forskellige slags frugt og grønt, som enten skæres i ”mundrette bidder” eller rives – broccoli, gulerødder får de i stykker for at bruge deres næb og slide lidt på det. I vinterperioden supplerer jeg med ”Skildpaddepellets” fra ZOO City, for at være sikker på at de år hvad de behøver. ALDRIG Avokado – mine bliver i hvert fald syge – tynd mave. Måske er det toksisk for dem ligesom det er for fugle ( papegøjer).
De bliver badet 2 – 3 gange om ugen (under badet forretter de deres ”nødtørft”) og har fri adgang til deres drikkeskål.
Jeg vejer dem et par gange om året for at se at de ikke taber i vægt – om sommeren er Paddefar en meget ihærdig kvindebedårer (Paddemor) – derfor kaldes han også for ”Lidderpadden” - ak ja - han prøver da også at kurtisere Lillebror.
Det kan lyde som en ”opgave” at have padder men rutinen indfinder dig hurtigt og de er derfor efter min mening nemme husdyr ( når man ser bort fra deres plasken rundt i maden, skiden på gulvtæpper (når de kommer ind til vinteren) og ikke mindst deres ihærdige trampen rundt på trægulvene især om natten).

Hvis du læser på sites om Skildpadder og hvordan de iflg. ” de kloge” skal behandles for at trives, skulle mine padder nok have været afgået ved døden for mange år siden men!!! – de trives og tager stadig på i vægt, så helt galt kan det nok ikke være. Jeg vil lige indskyde at de aldrig har været syge.
Som du kan læse er jeg en lykkelig ”paddeejer” – de giver mange glæder og sjove oplevelser, så tillykke til den der er blevet ”paddeejer”.

Knus og kærlige hilsner
Bitten"[/QUOTE]

:):):slight_smile:

. o 0 jamen, her er vi så uenige…

. o 0 lissom vi ville være det, hvis jeg skrev at min kat ikke var vaccineret, stod bundet til radiatoren i en sele hele natten, aldrig blev nusset og leget med og levede af leverpostejmadder og mælk :cool2:

.oO(har kysset masser af slibrige fyre, men ingen af dem har forvandlet sig til en prins … så har nok opgivet :surrender1:)
.oO(til gengæld har jeg oplevet, at tro jeg havde fundet en prins, men hvor vedkommende har vist sig at være et koldt og slibrigt kryb :cool:)

.o O( Jeg havde købt en flaske sæbebobler som jeg i dag gik ud i gården for at puste til misserne:) på vej derud kom jeg til at tænke på da børnene var små og havde fået sæbebobler, der gik ALDRIG mere end 2 min. så kom en af dem hylende ind fordi de havde væltet de dumme bobler…hvor længe tror I der gik før JEG havde væltet flasken :tihi: øv…nå men de bobler som der nåede at blive var alligevel også farlige :uha:)

. o O (Brixx har i dag valgt at blive på den rigtige side af hegnet, i hvert fald indtil videre :kryds:, og lad ham blive der :hjerte: I går blev det til to ture over hegnet, gud vide hvordan han kommer op på taget :confused:)

. o O ( Nøjnøjnøjnøøøøj! Det er jo helt umuligt at følge med, når man liige har holdt nogle måneders pause! )