. o O (Hvad tænker du lige nu?) - Volume II

:tonguenanananana::tonguenanananana::tonguenanananana::tonguenanananana::tonguenanananana::tonguenanananana::tonguenanananana:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;593876]Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke gider ha’ lort på gulvet i mit hjem - sorry.
Men nu skulle den jo være hos deres far om vinteren, så det må være hans afgørelse.
Meningen er den skal have en indhegning af en slags i vores have.

Kan man ikke have sådan en padde i et terrarie og så lukke den ud nogle timer om dagen? Det var i hvert fald, hvad jeg havde forestillet mig, at man gør.[/QUOTE]

Måske du kan bruge denne tråd til inspiration??
http://landskildpadder.dk/krybdyrforum/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=4956&p=27469&hilit=udeanlæg#p27469

. o 0 ditto…

. o 0 nu har den jyllænder oz lokket mig på projektet og jeg kan godt se den…

. o 0 hun har sikkert ikke betalt sin licens, du !! :høhø:[/QUOTE]

Hvad om du så fortalte mig hvordan hylden bliver lavet, din frækkert!!

Hold da magle hun blev godt nok sur :S

Men de kan altså ikke købe killing her, når de kun har planer om én kat.

.oO(Skal have syet ny ‘‘tunge’’ til vores markise imorgen - det skal nok blive fint)

.oO Repetition i spansk er vigtigt!!!

.oO Meget vigtigt!!!

.oO Du vil vel gerne bestå din eksamen med et godt resultat, nu hvor du har brugt et helt år på at lære sproget, ikk’?

.oO Så du skal altså afsted til repestitionstimerne…

.oO Så se at komme bad… NU!!! så du kan komme i skole om en time…

.oO Solen skinner også, når du kommer hjem i eftermiddag!

. o O ( Skal altså finde en måde at træne mine benmuskler her hjemme. Nytter ikke jeg sidder der og klasker med mine ben når jeg rider. - Skidt jeg ikke har kræfter nok i dem mere til 1 time. :frowning: )

[QUOTE=Tante Tut;593863]:):):slight_smile:

. o 0 hvis Luna ikke bider på, er jeg næsten sikker på gevinst her :

www.krybdyrforum.dk :love2:[/QUOTE]

ggg eller lige her hos mig og jeg overtager gerne hans vaner osse, har tidligere haft en russer

.oO Øv øv, stod op til Mosier der kastede op flere gange. Nu ligger han og sover. Ser tiden an til middag, så må han gerne være mere på dupperne :kryds:

.oO Jeg ved det godt… det bad havde mere karakter af en overbrusning…

.oO men når der afholdes jagtedderkopkongres i vores brusekabine, så er jeg IKKE deltager!!!

.Oo Brian er sat på sagen, men han skal altså lige kunne nå kræene…

.oO Og ellers ligger der en seddel til Jan, s han kan gøre noget ved det, når han kommer hjem…

.oO Og så vil jeg have lov at være lidt stolt… jeg skreg kun en gang… faldt ikke da jeg pladdervåd spænede ud af badeværelset… havde sans nok til at smide Brian derud med det samme - og lade være med at knalde døren i bag ham :wink: :thumbup:

.oO At jeg så NU sidder gysende i stuen… hvor jeg også fik tørret mig og klædt mig på… det er en helt anden sag :smiley:

. o O (Bella har gang i tortur af noget der ligner en… bi?? Jeg kan ikke helt se det, men tror hun synes det er sjovt…)

. o O (Stakkels bevingede væsen! Men så kunne du bare havde blevet udenfor!! :muhaha:)

. o O (Det var den der opvask - så en times på-langs-ligning efter :))

oO ( Slange eller skægagamer ? )
oO ( Valget er svært … )

. o O ( 100.000 for en ny beton trappe! :besvimer: Og over 50.000 hvis det kun er toppen der skal laves på ny! - Hvorfor er man ikke murer? :S - Må se om en jerntrappe er billigere… :kryds: )

[QUOTE=Lykke86;593949]oO ( Slange eller skægagamer ? )
oO ( Valget er svært … )[/QUOTE]

Slange :wink:

[QUOTE=Lykke86;593949]oO ( Slange eller skægagamer ? )
oO ( Valget er svært … )[/QUOTE]

Hvis slange=snog, så siger jeg slange.
Hvis slange=kvælerslange, så siger jeg skægagame :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;593878]:):):slight_smile:

. o 0 lissom du er proff med katte…

. o 0 så ville enhver proff paddeejer GYSE ved tanken om at have sine padder gående frit om på gulvet…

. o 0 de er ret sarte overfor kulde og træk…

. o 0 så jo !! giv den et terrarie med lys og varme :hjerte:

. o 0 og den har ikke behov for at være ude et par timer om dagen…

. o 0 de kan ikke lide forandringer, og bliver hurtigt stressede…

. o 0 skildpadder er hobbydyr - ikke kæledyr… :)[/QUOTE]
Min lillesøster skrev for fire år siden:

"

Hej Hanne
Jeg har 3 ”padder”. Paddefar (vejer 1,9kg) har jeg haft i 45 år og Paddemor i 44 år (vejer 1,4kg) – Bedste fik dem i Valdemarsgade og jeg arvede dem – tog dem med da jeg flyttede hjemme fra. Hvor gamle de to er?? Efter deres størrelse da Bedste fik dem har de vel været mellem 10 - 30 år, så det kan du jo selv lægge til den tid jeg har haft dem. Iflg. ”retningslinier” fra Vissenbjerg terrarium skulle de begge være over 60 år gamle.
”Lillebror” (vejer 1,1kg), ham arvede jeg her for 2 mdr. siden fra en gammel kollega fra min tid i Albertslund kommune. Han skulle være ca. 35 år.
Nej – mine padder har aldrig været lagt til at sove vintersøvn. De futter gladelig rundt på gulvet hele vinteren i fuldt vigør. De har en infrarød varmelampe (50Watt) som er tændt i vinter halvåret (den lampe har jeg dog kun brugt de sidste 2 år). Den kan de så kravle ind under hvis de har lyst. Deres aktivitetsniveau er IKKE nedsat i vinterperioden (suk!). Om sommeren – fra ca. maj til september, afh. af jordtemperaturen - over 10 grader om natten, ”futter” de rundt i min gårdhave hvor de så agerer ”vagtpadder”.
Deres kost er ens sommer og vinter, dog suppleret med mælkebøtter og årstidernes frugt og grønt. HUSK: Padder har brug for jordbakterier for at holde maven i orden – ligesom killinger. Mine padder spiser meget varieret. De får 1 gang om ugen franskbrød opblødt i lun mælk med sukker og vitaminer (dermed får de deres kalk) – jeg skulle lige hilse og sige at de ELSKER dette måltid. Desuden er de atypiske for de kan sagtens tåle banan, kogte grønsager og kød (fersk hakket okse eller kattemad) - og elsker også dette. Som sagt får de alle slags frugter og grønsager dog altid flere ting i en fodring. Jeg blander 4 -5 forskellige slags frugt og grønt, som enten skæres i ”mundrette bidder” eller rives – broccoli, gulerødder får de i stykker for at bruge deres næb og slide lidt på det. I vinterperioden supplerer jeg med ”Skildpaddepellets” fra ZOO City, for at være sikker på at de år hvad de behøver. ALDRIG Avokado – mine bliver i hvert fald syge – tynd mave. Måske er det toksisk for dem ligesom det er for fugle ( papegøjer).
De bliver badet 2 – 3 gange om ugen (under badet forretter de deres ”nødtørft”) og har fri adgang til deres drikkeskål.
Jeg vejer dem et par gange om året for at se at de ikke taber i vægt – om sommeren er Paddefar en meget ihærdig kvindebedårer (Paddemor) – derfor kaldes han også for ”Lidderpadden” - ak ja - han prøver da også at kurtisere Lillebror.
Det kan lyde som en ”opgave” at have padder men rutinen indfinder dig hurtigt og de er derfor efter min mening nemme husdyr ( når man ser bort fra deres plasken rundt i maden, skiden på gulvtæpper (når de kommer ind til vinteren) og ikke mindst deres ihærdige trampen rundt på trægulvene især om natten).

Hvis du læser på sites om Skildpadder og hvordan de iflg. ” de kloge” skal behandles for at trives, skulle mine padder nok have været afgået ved døden for mange år siden men!!! – de trives og tager stadig på i vægt, så helt galt kan det nok ikke være. Jeg vil lige indskyde at de aldrig har været syge.
Som du kan læse er jeg en lykkelig ”paddeejer” – de giver mange glæder og sjove oplevelser, så tillykke til den der er blevet ”paddeejer”.

Knus og kærlige hilsner
Bitten"

[QUOTE=En forhenværende bruger;593956]Hvis slange=snog, så siger jeg slange.
Hvis slange=kvælerslange, så siger jeg skægagame :-)[/QUOTE]

Slange = Kongepython :slight_smile:

Jeg hælder også mest til Skægagamerne, da de nok er lidt mere spændene at kigge på for min søn, når han er hjemme :slight_smile:

(de skal nemlig bo på hans værelse)

Har fået et kæmpe terraie, men hvad der skal proppes i det, ved jeg ikke …

Leopardgekkoer er også sjove at kigge på.

Jeg er vokset op med kongepythiner, det er meget smukke :slight_smile:

Kom så videre fr. Engermann :venter:
Du mangler at skifte et par kattebakker, male loft for sidste gang, ordne pels på to katte, vaske gulve, klippe roser for slet ikke at tale om resten af haven.
Ukrudtet når dig til knæene :yikes: