Håber alle kattegale kom godt ind i det nye år, og
Som havde en dejlig aften
Har trisser stille rundt, fået de nye kalender op og hænge, fået det pæne porcelæn sat ind i skabet
Nyder bare 1 januar morgen helt stille
Overvejer om det skal gang i lidt rengøring i dag, en er gået i gang
Masso i en nøddeskal…
Normalt trækker jeg kun rullegardinet ved vinduet jeg sover ved siden af 2/3 ned, så kattene kan sidde og kigge ud uden at larme med gardinet.
I går trak jeg helt for, for at de havde et mørkt sted at gå hen, hvis de ikke gad alle lysglimtene - kl. 4 i morges gjorde især Masso opmærksom på, at han altså ville kunne se ud, så jeg måtte jo trække lidt fra, for at kort efter kunne høre ham bakse med, at åbne vores tøjskab og lægge sig derind i mørket og sove ![]()
Er på sofaen og ser flådens friske fyre
Det er lang tid siden jeg sidst har set den
Og jeg synes det er en af de rigtige gode
Det er nu ikke så længe siden de viste den sidst.
Charlie har nogle danske film som de kører med igen og igen ![]()
Det er godt nok længe siden jeg sidst havde set den
Faktisk så længe siden jeg ikke helt kunne huske den,
Jeg har ikke, så jeg kan se Charlie
Det er en program jeg gerne ville have engang imellem ![]()
Så er jeg kommet hjem efter nogle helt fantastisk hyggelige dage på Sjælland.
De skyder af udenfor, og min lillesøster havde godt nok sagt, at Dumle var bange for fyrværkeri, men troede egentlig hun overdrev.
Han var ikke super glad for det sidste år, men han er jo generelt ikke en bange kat. Kan dog godt se at han nogle gange bliver meget forskrækket og løber sin vej lille stakkel
. Delle bliver knapt så skræmt, men ved de store brag går hun da væk fra vinduerne, men er ellers ret ligeglad. Og hvis hun ligger og sover, så ænser hun det dårligt nok.
MEN! De skyder F*#$@&@ godt nok også af MEGET tæt på bygningerne. Det plejer de slet ikke. Og lige nu blæser det godt til så noget af det blæser jo tættere på og springer inden det er kommet ret højt op og rammer tag og mure.
De er stoppet igen, men var tæt på at ringe efter politiet, for det var farligt, hvis nogen havde haft vinduet åbent kunne de have startet en brand.
I tirsdags aftes havde hende der menneske og kun hende besøg til aftensmad
Det var lidt godt, dem hun havde besøg af, de var lige glade med jeg gik i stuen
Men de snakke sådan
Nå ja først gemte jeg mig bag ved sofaen , så kiggede hende der menneske efter mig
Så fik jeg god bidder og kom ud
Så gik jeg rundt
Ingen sagde noget til mig og sagde jeg skulle gå i køkkenet
Så ville jeg lige vise se mig
Så da jeg begyndte og, om møblering på pynten på juletræet, for oven så lukkede hende der menneske mig ud
Nå ind igen og jeg måtte side på stolen ved bordet men de snakkede de 3 kvinder , hold da op
Ja de begyndte kl 17 30
Og stoppede igen kl 01 :25
Det kunne mit hus ikke holde til
Jeg skal have en ny
Så selv
Og hvem tro i der ikke endnu har købt en
Stakkels mig Staldkatten mis ![]()
Mis var lige ude her fra 14 45 til 15:30
Hold op jeg fik skæld ud da hun kom ind
Jeg er endnu ikke godtaget igen
Vejret…?
![]()
Her får jeg samme svada. Der var ikke noget da jeg tog på arbejde, da jeg kom hjem var det hvidt og fodkoldt.
Det kan ikke accepteres og bliver kommenteret med grimme gloser
Jeg fik ikke en nyt hus,
Hun der menneske var taget op til passer
Da jeg var på ferie i sommer
Havde hun jo købt hus og oste krasse bræt
Jeg fik nyt til og være der
Men den hus tog hun ikke med hjem
Nej
Passer’s nabo
En ungt par med små børn, vovse havde fået kat for knap 2 år siden
Når de tager i byen
Går den over over og over til passer går med ham rundt i have og dagligt kommer om morgenen og til middag og hjælper med og fodre fugle
Da de var på påske ferie
Kom den selv gik ind i garagen og satte dig i en kasse
Den kommer jævnligt og vil ind om aftenen den er kun i garagen
Men her nytårs aftenen kom den kl 13 og kaldte og kaldte vil ind i garagen og blev der til den 1 kl 14
Passer var jævnligt nede og åbne døre så den kunne gå ud, men nej ud for stod og lyttede ja der var bang lyde og børne lattet, gik i garagen igen
Nå så synes hende der menneske den kat skulle have min hus og være i
Hun siger
Jeg har andre gode ligge pladser samt min hus kan bruges endnu lidt
Jeg havde gæster den 30 til spisning se hvad den ene kom med som værtinde gave ![]()
Er det nogle af jeres foto modeller ?
Men ja det fik vi tid til og kikke på og snakke om de forskellige katte
Så kom jeg til og se det her
Hun lovede og hente mig i Skive (så jeg skal bare der til lørdag morgen) og så køre mig til Viborg og det bedste af det hele. hun sørger for overnatning imellem lørdag og søndag
, samt søndag igen får mig hjem af igen
Så skal jeg kigge katte en helt weekend
Grin bare jeg glæder mig så meget allerede nu, lige før jeg tælle dage
Da hun sagde det
Gav jeg mig til og vræle af glæde og taknemmelig hed
Jeg kan i hvert fald genkende et par katte. ![]()
Tilføjelse:
Jeg ville bare lige tilføje, Beimis, at det glæder mig helt enormt for dig, at du kommer til at kunne komme til udstilling og se katte. ![]()
Tak ![]()
Hvor er hun sød ![]()
Jeg er meget ked af at måtte spolere din glæde. Da kalenderen gik i tryk, var klubbens plan at tage til Viborg og arrangere udstilling der. Desværre har det vist sig, at det er umuligt at finde overnatning, der tillader katte, så der vil være plads til både arbejdsbierne og udstillerne. Uden overnatningsmuligheder kan udstillingen ikke gennemføres. Derfor ledes der nu efter en ny lokation ![]()
Jeps
Siameseren der sidder på enden og ser fjoget ud er Coffe ![]()
Synes nok det lignede ham, men var lidt i tvivl.
Siameseren til højre ved siden af december er Stormy ![]()
Ja hun er fantastisk ![]()
Og hun går nok lige så meget op i katte, som jeg
Åh det er jeg godt nok meget ked af og få og vide ![]()
Når du ved det nye sted, vil du så skrive det, det bliver nok ikke i nærheden men jeg har da lov og håbe og ønske så meget
Tak for beskeden
Det kan du tro ![]()