. o O januar tanker 24

Et nytår er i gang
Håber den bliver godt for alle
Er tidligt stille igang

Også bliver det i dag har jeg bestemt

Nogle er ikke færdig med nytårs festen kan jeg høre

4 Synes om

Godmorgen…

DAO har afleveret en pakke her kl 4-et eller andet :flushed:

Så er der garn til de benvarmere Toby har “bestilt”

3 Synes om

Så fik Asani også indviet det nye år - 5 x opkast i et spor hele vejen på langs af huset :roll_eyes:

(Han har bare forædt sig. Det er ikke unormalt, at han kaster op 5 gange).

6 Synes om

Vælger og starte 1 januar med og tømme køleskabet og alt ud, og gør den rent
:upside_down_face:

3 Synes om

Her har vi dovnedag, mens kattene har ADHD

5 Synes om

Masso er langt om længe gået om kuld igen, han havde fest uden lige i går, og fortsatte da vi stod op igen, heldigvis var han sød, så mens vi sov puttede han med mig og sov igennem :hjerte:

Mille er bare tilfreds fordi vi har fået sat møblerne tilbage på plads :tihi:

9 Synes om

Sofadag med Badehotellet :slightly_smiling_face:
Vi er værter ved næste nytårsaften og vi skal se på karaktererne så vi kan vælge rigtigt :face_with_hand_over_mouth:

4 Synes om

Hele mit hjem ligner et bombet lokum, bortset fra at mit spisebord er pænt ryddet op fordi jeg har en regel om at når jeg laver ordentlig mad til mig selv, så har jeg også bare at sætte mig ved spisebordet og rent faktisk koncentrere mig om maden, så jeg ikke bare spiser foran computeren og ikke rigtig lægger mærke til hvad jeg spiser. Det sker ikke særlig tit, så mit spisebord er ofte et sted hvor der ender med at være bunker af ting jeg ikke ved hvorhen med, fordi jeg jo ikke rigtig har så mange møbler endnu. Og selvom resten ligner lort, så gør det pæne spisebord mig bare så glad. Tror jeg har fået købt mit spisebord for stort. Jeg skal nok have det solgt og have købt et mindre.

5 Synes om

De her faldt jeg over den 22 da vi var i bilka, vi har en svaghed for orange smag i chokolade
De var dyre forholdsvis til bandy bønner

Men vi blev enige om de skulle afprøves

Jo jo de er gode, men om det er brandy bønner eller de her kan vi ikke smag forskel på
Så de skal ikke på listen over jule slik/ konfekt

5 Synes om

Hvorfor er det at Prins Christian ikke var med til taffel? Burde han ikke det når han nu er 18 år og også er en del af rigsrådet?

Det står der lidt om her

1 Synes om

Vi gennemgik lige min mormors aner i dag:

Min mormors mormor var født i 1828.
Min mormors mor (min oldemor) blev født i 1871.
Hun blev gift med en der var født i 1863.
De fik deres første barn i 1910, min mormor kom i 1912.
Min mormor fik første barn i 1935, min mor kom som den sidste i 1957.
Min mor fødte mig i 1979, så hun brød den linie.
Jeg bliver 45 næste gang, og jeg har ikke tænkt mig at genoptage traditionen med at blive mor i en sen alder.

Min mors søskendeflok består i øvrigt af, stort set, 4 enebørn, født med 5½, 7½ og 9½ års mellemrum.

Det er med at holde tungen lige i munden - for der er nogle generations-spring, især ved os fætre og kusiner.
Min mor har en niece der er ældre end hende selv.

6 Synes om

Din mormors første barn i 1915 - er det ikke en skrivefejl?
Hvis hun var født 1912, så kan hun da ikke have fået et barn i 1915! :tihi:

2 Synes om

Jeg kunne ikke forestille mig at dronningen hed andet end dronning stadigvæk :smiley:

Det gjorde hendes mor jo også

2 Synes om

Her er nogle gode driver, men også pletvis bar jord.
Til gengæld blæser der helt åndssvagt, så bare det at gå over i værkstedet kræver lukket jakke :flushed:

6 Synes om

Jeg skulle have haft min bil på værksted i Frederikssund (ca. 8 km væk). Først kunne jeg næsten ikke komme ned af min egen vej (skulle vende bilen og sad fast i et dumt spor) og da det så lykkedes og jeg forsøgte at forlade byen, var der en lastbil, der sad fast på vej ud af en rundkørsel - og dermed spærrede trafikken i begge veje.

Jeg holdt så lige ved en sidevej, der kunne lede mig ned til den anden vej ud af Slangerup i retning mod Frederikssund, men da jeg kom ned til landevejen var jeg da glad for, at de biler, som allerede holdt i rundkørslen, havde efterladt plads til, at vi andre bogstavelig talt kunne køre rundt - for der var røde baglygter så langt øjet rakte i retning mod Frederikssund.

De hjernelamme idioter, der på et eller andet tidspunkt i fortiden (mere end 20 år siden) har fjernet det buskads, som skulle holde sneen inde på marker, har meget at stå til regnskab for. Hele stykket mellem Slangerup og Frederikssund er åben mark på begge sider og det fyger som ind i h…

Så min bil kom ikke på værksted idag.

7 Synes om

Det lyder som en klog beslutning.

Der er nok også et par stykker mere i dag, der fortryder, de har sommerdæk på stadigvæk.

2 Synes om

Det var i 35, det er nu rettet.

2 Synes om

Åh ja. Havde det ikke været for vinterdækkene, var jeg aldrig startet ud.

3 Synes om

Undskyld Spørger lige dumt nu,
Syndes jeg har helt styr på tegn på orm via bagdelen,

Men der er lige, kommet alt mad op, en kæmpe portion
Med denne her i, den bliver lang og tynd, og kort men meget bred, men jeg er kun kendt med de der spaghetti der bliver kastet op

Hvad er det her?
Og nej kontaktet
Ikke dyr lægen i dag
Pga vejret, samt der er lige blivet spist en kæmpe potion mad, imens jeg gjorde rent på det, så føler hun er frisk nok

Skal jeg gemme gaven?


1 Synes om