. o O Januars tanketråd

Nogle der kan hjælpe mig, sylte løg dem man bruger som de løg der f eks skal med lagen man koger til asier, hvad hedder de når man vil købe dem som sætte løg, ved i “gamle dage” brugte vi bare så skalotteløg, men fik altid og vide det var ikke det rigtige.
Og perle løg, som man kan købe på frost. kan man selv sætte dem og hvad hedder de syndes jeg har søgt men får bare opskriver frem i stedet :upside_down_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

Ifølge denne opskrift kan skalotteløg skiftes ud med hvilket som helst fast kugleløg :slight_smile:

Jeg kender ikke så meget til løg, men tænker ikke der umidlbart er nogle løg man ikke selv kan sætte her i Danmark, men jeg ved ikke på hvilken årstid man gør det :slight_smile:

Prøv evt. at spørge i en grønthandler eller på en planteskole eller hvor man ellers kan købe løg :smiley:

Og i denne (sur/søde) syltelage virker det til at man kan bruge lige de grøntsager man lyster i lagen :smiley:

Håber det hjalp lidt :slight_smile:

1 Synes om

Uuh har lige fået ja til en fedthalemus kan blive levet til mig, når den er gammel nok i Februar :smiley:

7 Synes om

Nu har jeg siden imellem jul og nytår observeret en fugl som var ikke en jeg havde set før, jeg kommer tættere på den, i går ved hestene, da jeg var der efter noget andet, og det var flot vejr, så nemmere og se, har kigget fugle i aftes, er sikke på nu , det er en rød glente,
Den var meget tæt på hestene og tro ikke den opdagede mig, jeg var på modsatte side af den og alligevel gemt bag hestene

Kan ikke få andet til og passe, nu mangler jeg så bare og finde ud af hvilken ugle vi har i den ene lade, inden næste kommer jeg bliver nysgerrig på.

Med venlig hilsen beimis ejer

5 Synes om

Kan du tage et billede? Så kan det være nogen herinde ved det :smiley:

3 Synes om

Har du hørt uglen sige noget? Inde på Dansk Ornitologisk Forening kan du høre, hvordan de forskellige ugler lyder. Det har jeg identificeret en af dem på.

5 Synes om

2 drenge er til salg i kuldet…

Prøv lige at se de tykke små babyer :heart:

10 Synes om

Min telefon er ikke helt godt længere hvis den vil tage billeder, skal den til strøm inden for max 5 min hvis billedet skal gemmes, men ja igår var det lidt øv

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Øv :frowning: har du mulighed for at tage et kamera med? :slight_smile:

3 Synes om

Okay tak @galath , ja har hørt den mange gang i nat kl 3:45 sad den lige uden for det åbne vindue, og fortalte et eller andet, hvis jeg er ude efter noget imellem 5 og 6 kommer den ud fra laden og lige over hoved på en. Må lige ind og se om jeg kan køre det kunne være lidt sjov og finde ud af det :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Nej ikke rigtigt. Har en gammel ( var super god) spejl kamera, men jeg tvivler på den kan betale sig og få en reparation på
Burde smide den ud

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Okay :slight_smile: Du kan evt Google “barn owl” måske der kommer et billede op der passer :smiley:

Måske du er heldig det er en af den der er truet du har :smiley:

1 Synes om

Fedthalemusen kommer til at hedde Valdemar :smiley:

2 Synes om

Ja nu har jeg været inde og høre lyde, det indskrænket det til to og nat ugle er den jeg høre om natten, men efter 5 vil jeg mene det er horn ugle, så virkelige meget i tvivl nu, kan vil ikke passe der er to
Men det var godt nok en spændende side, du fik vist der @galath

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

I dag har en københavnsk forsideredaktør lært mig, at jeg kommer fra et “uudforsket område langt væk fra København” ….
billede
Undskyld men, tror han ikke vi bevæger os rundt i området og har “udforsket” det?
At der ikke bor mennesker her? :hoho:
Thy er måske bare sådan en klump af uudforsket land, som bare venter de på københavnske eventyrer, det skal kortlægge de øde sletter mellem Hanstholm, Thylejren, vorupør, klitmøller, Thisted og så trolden Ask i syd :hoho:

Oh Well - “hvor du fra?”

… “et uudforsket område langt fra København”
… “kort og gps er lidt en udfordring herude i det uudforskede, så vi ved aldrig helt, hvor vi er på vej hen” :tihi:

10 Synes om

… de indfødte nedstammer direkte fra neanderthalerne og taler et helt uforståeligt sprog. Men de er venlige nok, så længe man betaler med kontanter og ikke kræver moms-specifikation.

7 Synes om

Du har ret! Bortset fra det er fra skotske vikinger vi primært stammer fra :wink:
Vi er heldigvis nogle, som kortvarigt emigrerede og lærte dansk - så vi kan tolke for de stakkels turister :hoho:

4 Synes om

:joy::joy::joy:

22 indlæg blev skilt fra til et nyt emne: Vask af kat og udstilling

Jeg må tilstå, at jeg ikke har læst artiklen, men er det mon ikke et citat fra New York Times?