Jeg har også lidt svært ved at se logikken i det, men det kan ejerne sikkert selv. ![]()
Ja, jeg tør hvertfald ikke ![]()
Det gjorde jeg heller ikke - men hvad der undrer mig mest, er hvem der i givet fald skulle give dem snor på… ![]()
De er vandt til at komme ud i snor, og hun giver dem snor på hvis de “sniger” sig efter hinanden.
Jeg tror hun opdrager dem lidt som hunde ![]()
Herhjemme får drengene lov til selv at klare det. Aslan er begyndt at stå og pive af Simba og gører sig stor og “farlig” (ingen puffet hale eller ryg), jeg tænker det er godt han kan få gang i Simba, så Simba kan få lidt ekstra motion ![]()
Jeg er nok ikke den hurtigste til at omfavne AI, men jeg blev opmærksom på en funktion i mit kamera i dag, hvor man kan billedsøge direkte fra kameraet, f.eks. for at identificere planter, dyr eller alt muligt, man ser på sin vej
Det skulle jeg selvfølgelig lege lidt med…Og helt off er det jo ikke ![]()
…og dog ![]()
Om Frittes kastrat-delle
![]()
Som vanligt her om formiddagen, putter Vaffel under dynen. Men det er alligevel så varmt, at han må stikke fusserne ud for at køle dem af ![]()
Leo putter i kradsetræet også som vanligt og han er ikke helt tilfreds med at jeg kommer og forstyrre ham
Han er helt holdt op med at gemme sig når han sover, som han ellers gjorde både her i starten, men også der hvor han kom fra ![]()
Det bliver det i hvert fald ikke mindre varmt af,
men hyggeligt er det ![]()
Sidder ude i skyggen med morgenkaffen og sveder allerede ![]()
Nogle kan mærke vi snart tager på ferie og erikke helt tilfreds
Og har haft en Laura der har sagt nej og Idgie måske 1000 gange siden hun gik igang… idgie har skældt hende ud over at rettighederne til tasker… tror laurataber den kamp
Og Kodak vender ryggen til, det kan måske lære dig at blive hjemme fremover ![]()
Tikka valgte for første gang, at sove i lille ske med manden i nat ![]()
Heldigvis er Masso sød, og gør alt, hvad han kan for at opveje den tabte puttetid ![]()
Jeg har fået vagtkat ![]()
![]()
Hun har et par gange været smuttet ud, og har “løbet” rundt (i roligt tempo, man er vel senior dame) og afsøgt strædet. Jeg kom til at tale med genboen om at jeg vel burde købe sele til hende, og hun kom med en hel kasse af diverse, hun havde tilovers fra hendes katte.
Jeg gik straks efter den sikreste, og mest “omklamrende” løsning (noget H-sele-halløj). Og selv efter utallige forsøg og tilvænning, jamen, så bliver damen øjeblikkelig lam og utilpas når hun får den på. ![]()
![]()
Så vi er endt på et simpelt halsbånd, og straks blomstrede hun op og der var ingen problemer.
Hun gør heldigvis absolut ingen førsøg på at komme ud af halsbåndet, og er meget rolig. Hun accepterer næsten at blive i haven, når hun også må ligge i yderkanten og holde øje med naboerne. ![]()
Hvad med Einstein? Jamen, han sidder indenfor og jamrer over at vi hygger udenfor, så han skulle da næsten også prøve at komme med ud. Han accepter seletøj helt fint! Men ud? Nej tak!! Det er edderdælme farligt. Nøj, han fik travlt med at kravlt over skulderen på mig med sylespidse kløer, og da min kæreste hjalp med at “tage ham af”, kravlede Einstein videre i sikkerhed på ham - og straks snoren var taget af, pilede han ind i sengen i sikkerhed. Stakkels traumatiserede dreng … vi var altså ikke nået længere end til dørmåtten. ![]()
![]()
Alba fik i øvrigt (omsider!) børstet absurd meget fældepels af, underholdt naboens 7-årige pige, og hygget sig med at spise en masse græs, som hun pænt ventede med at ørle op til hun kom ind på et tæppe. Rigtig kat! ![]()
@Jeanette plejede at have nogle gode nogen, der ikke var nemme at komme ud af og ikke omklamerede dem, som man selv kunne lave.
Problemet med halsbåndet er at kommer der en hund eller andet farende eller en høj lyd, som forskrækker hende så hun går i panik og vil væk, så er hun ude af halsbåndet i løbet af 0,5.
Jeg håber @Jeanette kan uddybe, for jeg forvirres lidt af at man selv kan lave dem… ![]()
![]()
For ja, du har helt ret i din bekymring. Det er letsindigt med kun et halsbånd.