. o O Juni’s tanketråd

Vi valgte, at sætte 1000 kr fra, på en konto (kalder den “dyrlæge kontoen”), hver måned.
Det har fungeret rigtig fint, både da vi havde 7 katte og nu hvor vi kun har 3.
Vi har ingen forsikringer, men vi har heller ikke betalt en masse penge for kattene. De kom helt af sig selv, jeg kaldte det i spøg for “Havndal katte optagelses hjem” :smile:.

5 Synes om

Jeg er også “selvforsikret”
Det kan ikke betale sig for mig at have dem forsikret i selskab. Slet ikke efter priserne er steget.

2 Synes om

Jeg har en via gf, da jeg havde der i forvejen.

1 Synes om

Her er Knud forsikret hos Dyrekassen og Finn og Fritzz er forsikret hos Agria. Jeg har virkelig været glad for de forsikringer, når kattene er blevet syge.
Men det er dyrt, og det har da lagt et tag over hvor mange katte, jeg har råd til at have. :slight_smile:

1 Synes om

Tak for svar @Jeanette , @Enki , @Eva_K , @Milles_mor , @_DK_Sugieh , @MorTilKatja , @Lovehjerte

Ja jeg er helt klar over der er fordele ved og vælge forsikring og ulemper.
Og de ting skal man gøre op med sige selv. Forsikring selvskabt skal tjene deres penge en sted. Og får alle mere end de giver i forsikring, lukker de snart. Der er jo kun en til og betale det og det er den der tegner forsikring.

Ja det sætter jo en automatisk begrænsning, :slightly_smiling_face:

Det har jeg også med flere ting

Det er jo meget positivt :ok:

Det er jo vel kun fair, at det er sådan

Der er jo meget man skal have med i regnestykke, det med katten har kostet " gratis" for den selv er gået inden døren er jo noget andet, end man har købt en til en hvis antal kroner.

@Milles_mor har i da været med plaget af strejfer?

Nu har jeg lidt der kan tumle rundt i mit hoved, højest sandsynligt kommer jeg på meget i forlængelse af mit spørgsmål, så jeg spørger jer nok mere. :ups:
Jeg er meget i tvivl hvis jeg skulle vælge nu og her. Men havde nogle spurgt mig ugen efter påske mener det var i 2010 havde jeg ønsket jeg havde tegnet forsikring på beimis.

Jeg kunne få alle de ekstra vagter med mere i time løn, og havde taget det hele, da der ingen var og folk ville sælge deres normale arbejds timer. Jeg var begyndt og drømme om hvad jeg skulle købe…men…

Der besøgte vi, beimis og jeg dyrlægen lørdag aften inden påske. Om mandagen og onsdag, skærtorsdag, langfredag, påskelørdag om aftenen, påske søndag , tirsdag efter påske og torsdag. Og sluttede lige af om lørdagen aften igen, så gik den også helt til torsdag da der bare var til tjek på det hele.
Lidt firkantet 10 gang på 14 dage :slem:
For det ikke skal være løgn glemte jeg mit dankort langfredag hos dyrlægen, men på den anden side, som dyrlægen og jeg blev eninge om den sad jo nærmest fast i terminalen, og så var dyrlægen sikker på pengene :laughing:

Med venlig hilsen

Har valgt og lave en rettelse lidt ned i tråden her

2 Synes om

Ikke i mine øjne :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Altså jeg har fået Simba inkl udstyr helt gratis…

Han var allerede vaccineret, kastreret og øremærket…

Selvom jeg førhen har haft racekat (Europé), så er han den første jeg har forsikring på, mest fordi forsikringen ikke var så dyr :smiley:

1 Synes om

Heller ikke i mine - det er jo sygeforsikring der er tale om, ikke værdiforsikring - og anskaffelsesprisen på katten har vel ikke noget at gøre med, hvad man vælger/har mulighed for at bruge på behandling?

2 Synes om

Ups jeg gik ud fra sygeforsikring og værdi forsikring automatisk følges med hinanden,

Med venlig hilsen

Sådan er det jo også ofte med hesteforsikringer - eller rettere, man vælger ofte begge dele… :wink:
Jeg skal ikke sige om man kan vælge at værdiforsikre katte, gik egentlig bare ikke ud fra det, de forsikringsmodeller jeg har set har i hvert fald ikke indeholdt det?

1 Synes om

Nemligt. Og det er jo det jeg gik ud fra
Åh så er det noget juks jeg fik svaret/ skrevet i den store svar :dohdoh:

Med venlig hilsen

2 Synes om
  • rettelse*

Da jeg skrev det her, havde jeg det i hovedet at sygeforsikring og værdi forsikring fulgtes helt ad, derfor formuleret jeg det på denne måde, og tak til @DorteH der kunne gætte min tanke gang .
For så har det jo intet og sige hvad pris katten står til og det skal jo ikke med i regnstykket længere.

Med venlig hilsen

Man kan både syge-, avls- og livsforsikre katte. Det sidste bruges især til (udenlanske) avlskatte, der har kostet 15000-30.000 kr. :smil:

2 Synes om

[quote=“Beimis, post:125, topic:240101, full:true”]
Tak for svar @Jeanette , @Enki , @Eva_K , @Milles_mor , @_DK_Sugieh , @MorTilKatja , @Lovehjerte

Der er jo meget man skal have med i regnestykke, det med katten har kostet " gratis" for den selv er gået inden døren er jo noget andet, end man har købt en til en hvis antal kroner.

@Milles_mor har i da været med plaget af strejfer?

Plaget vil jeg nu ikke kalde det, men der kom en ældre kattemor med sin killing og en ung hankat.

Og med deres adfærd, bad de om lov til at være her. Det var op til vinteren 2009, og de fik lov at flytte ind i vores gamle vaskehus, og de fik nogle flamingo kasser at bo i og mad serveret i vaskehuset.
De opførte sig pænt, når vi gik tur med vores indekatte. Så vi har aldrig følt os plaget af dem.

Men som pensionister, havde vi ikke råd til at forsikre dem, så løsningen var en opsparing.
Og vi elskede dem alle, også da de fik killinger :smiling_face_with_three_hearts: .
Milo og Mollie er killinger af den gamle hunkat (Gråmis), de blev 12 år den 17. Maj :heart_eyes_cat:.

5 Synes om

Er der ikke også nogle forsikringer, der tager forskellige priser afhængigt af racen?

Blev vækket af mit ur midt i en drøm, så er bare træt og svimmel :confused:

Hader det, og ved jeg vil være sådan hele dagen :roll_eyes:

Min kugledyne er til vask på et vaskeri, så sover med Katjas dyne, og det kan godt mærkes.

Jeg plejer at falde i søvn stortset med det samme og vågne af mig selv 15-30 min før vækkeuret.

Jeg har lige været inde og se hvad det var min forsikring på Simba dækker, jeg har min indbo og så Simbas i GF:

1 Synes om

Jeg har valgt ikke at have livsforsikring, det har jeg ikke engang på mig selv :rofl: (Er dog medlem af Sygeforsikringen Danmark)

Uanset pris på kat (eller hund) ville jeg ikke tegne sådan en.

Hvis han var hund, så ville der komme ansvar, fordi det er lovpligtigt.

(Som tillæg til min indbo har jeg en cykelforsikring, da jeg har en dyr ladcykel, og de har det med at blive stjålet)

1 Synes om

Fra policen, står der også noget med alder og racer:

Håber jeg fik lagt dem ind i rette rækkefølge :slight_smile:

1 Synes om

Jo, det gør Agria i hvert fald - ud fra nogle ret arbitrære kriterier, så de kommer aldrig til at få mine penge eller anbefaling. Ingen af mine er sygeforsikret, bl.a. fordi ingen sygeforsikringer dækker det, jeg oftest bruger dyrlægen til - vaccinationer og neutralisationer.

3 Synes om