.o O majs tanker O o

Godmorgen maj

Nu er det rigtigt forår, når svalen er kommet og solsorten synger solen op kl 3 :45 :blush:

7 Synes om

Den der solsort kan godt fise i seng igen!

7 Synes om

Juble juble - ind i mellem går ting som de skal.

Vi har i februar købt et andet hus ( Højen), takket være Jans erstatning, vi kunne ikke holde ud at bo i garagen ( chr.mindevej) længere.
Vi ser ind i at når engang forsikringerne bliver enige, så skal den gamle del af Chr. mindevej væltes og genopbygges :open_mouth: og den slags kræver nedrivnings tilladelse, bygge tilladdelse og så lige at bygge det også.

Men dagen før vi skulle flytte ind her på Højen, kom der vand ind( en del) ved skorstenen :weary:. Det viser sig at skorstenen er lavet af cellesten( mursten med huller) og nu hvor den er lidt gammel, så fungerer den som en væge der trækker vand ned.
Men intet om det i tilstandsrapport- så forsikringen dækker !!!
Det er en kæmpe lettelse at der endelig er noget der flasker sig.

21 Synes om

Hold da op, en omgang I er ude i. Er det det nye hus, eller det gamle, der har problemer med skorstenen?

Er planen at blive i det nye hus, eller vil I flytte tilbage, når det gamle står færdig?

Er i tvivl om jeg skal ønske tillykke med det nye hus, men det håber jeg? Tillykke :flag:

2 Synes om

Det er er det nye med skorstenen og jo, tillykke er det, vi er ret glade for det. Selvom omstændighederne har været lidt vilde.

Det gamle var fint og hvad vi havde råd til dengang
Det her kan meget af det samme og her er faktisk hyggeligere.

Det gamle bliver lavet til hus igen og solgt.

Men vi er satme godt nok ved at være godt slidte

11 Synes om

Kan jeg godt forstå, det er hårdt at være så ramt, og da især på ens bolig. Surt I ikke er færdig med det gamle nu, man super at I trods alt er nok videre til ikke at skulle kæmpe dagligt med det på samme måde som før.

3 Synes om

Fik ingen mobil-alarm i år, mener ellers at jeg gjorde sidste år :gruble:

3 Synes om

Heller ikke her - hverken Lene eller jeg…

4 Synes om

Skinger alarm i min mobil :ok:

5 Synes om

Også i min, plus både en tekst og en talebesked.

5 Synes om

Jeg fik alarm i dag.
Jeg arbejder så i Køge, så jeg fik også i går :skull_and_crossbones:

4 Synes om

Men da var det for alvor!

Jeg fik lyd på telefonen og en tekstbesked.

3 Synes om

Jeg har så Android 9 - ikke 11, som det kræves.
Igen går det ud over os ældre mennesker, som ikke er helt up-to-date… :wink:

2 Synes om

Jeg har en OnePlus af en art

1 Synes om

Hvorfor har du Android 9 og ikke 11? Er din telefon for gammel?

Men det virker uigennemtænkt at lave et varslingssystem, der stiller krav om bestemte versioner af styresystemer til dem, der skal varsles. At det ikke kan laves bagud-kompatibelt. Men hvad ved jeg …

2 Synes om

Gad vide, om tlf skal befinde sig i DK for at få alarm?:thinking: Mit danske tlfnr fik iaf ingen alarm​:person_shrugging:t2: Den befinder sig i USA pt​:person_shrugging:t2:

1 Synes om

Det er jeg meget sikker på, at de skal - alarmudsendelsen vil jo oftest udelukkende være relevant for dem der befinder sig i et bestemt område, som feks. Køge i går, så antager at det er telefonens position, der afgør scopet.
Ved testen i dag udsendes der så for alle registreringspunkter - telemaster formentlig…

1 Synes om

Jeg fik ikke lyd, fordi jeg havde forstyr ikke på, men fik beskeden. Sad midt i møde med en kunde der fik lyd og det hele på sin mobil og hun havde helt glemt det så hun blev noget forskrækket.

1 Synes om

Ja min eks bor i Køge så han fik også i går.

2 Synes om

Ja, åbenbart. Den er ellers mindre end 10 år gammel… :wink:

4 Synes om