.o O majs tanker O o

De sagde i Go morgen Danmark at Sirenen kunne “overrule” flytilstand, lydløs og lign.

Så var man i et voldigt forhold skulle man slukke telefonen helt, hvis man ville undgå den.

2 Synes om

Spøjst at min så ikke sagde noget. :thinking: Men pyt, vi havde rigeligt med hyl i butikken. :sweat_smile:

3 Synes om

Sikke en omgang i er igennem

Men lyder til nu er i helt på rette vej

:kram:

Thomas (eks) troede ikke det var alvor i går da luftalarmen lød, for han fik ikke på mobilen med det samme. Så han sad på lokum og skrev til mig og vi lavede først sjov med at han jo ikke kunne gå i dækning når han sad på tønden, og så måtte han jo ende med at sidde i :poop: til halsen. Bagefter lavede vi sjov med at det var ham der var skyld i alarmen fordi han gassede Køge.

Men så fik han så mobilalarmen om at det altså var en rigtig alarm og ikke bare praktikanten der var kommet til at starte den en dag for tidligt.

6 Synes om

Det her vil der nok være delte meninger om, jeg jeg vil mene det er rigtig

7 Synes om

Jeg har 30 grader i stuen. :hot_face::grimacing:

3 Synes om

Nu har jeg ikke abonnement, så kan ikke læse hele artiklen, men kan i hvert fald berette, at jeg har sørget mindst lige så meget over Aslan som over min mor. Og det er lige så ofte Aslan jeg stadig falder fra hinanden over som det er min mor. :grade:

Jeg har mistet andre dyr og andre mennesker. Men de to her var uventede, så ud over sorg og savn er der også en portion chok og manglende forståelse sådan helt ind i knoglerne.

Jeg snakker lige så ofte om Bambo og min gamle hund Laika som om mine bedsteforældre.

Jeg har sørget mere over mine dyr, som over visse mennesker jeg har mistet i mit liv. Fordi jeg har haft et tættere forhold til dyrene. Det lyder jo ganske horribelt når man siger det højt, men det er sandheden for mig. :see_no_evil:

11 Synes om

Ups Undskyld havde tjekket, syndes det var åben artikel

5 Synes om

Jeg har det på nøjagtigt samme måde som dig.
Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste.
Det betyder ikke at jeg ikke elskede de mennesker jeg har mistet…men jeg elskede også dyrene.

7 Synes om

Egentlig ikke :slight_smile: Men det ville det måske nok for nogen.

8 Synes om

Det er altid rart ikke at føle sig alene. :kram:
Det betyder nemlig overhovedet ikke at man ikke elsker menneskerne, men dyrene har jo bare betydet mindst lige så meget.

Ja det tænker jeg bestemt at nogen vil tænke. Men dejligt at høre du ikke synes det.

8 Synes om

Indrømmet at nu var mine forældre ikke ligefrem de bedste forældre i verden, men børn har jo med at elske deres forældre, uanset om de er gode eller dårlige forældre, og jeg havde ikke et særlig nært forhold til dem da de døde, min far havde jeg ikke set/haft meget kontakt til i 10-12 år da han døde, min mor havde jeg kontakt til indtil hun døde, men at miste mine katte, har klart været den største sorg i mit liv, og det største savn. :brist:

Jeg har haft andre kæledyr, og dem har jeg også elsket højt, men kattene er dem der har haft størst betydning i mit liv. Hannibal den første kat jeg havde efter jeg var flyttet hjemmefra, var min soulmate, vi kunne mærke hinanden på en helt særlig måde. Jeg har engang taget afsted til dyrlægevagten en hverdagsaften, uden katten opførte sig syg, udelukket fordi min mavefornemmelse vidste det i samme sekund han kom hjem (han var fritløber), at der var noget galt. Han havde så forstoppelse, og dyrlægen sagde at det var virkelig godt jeg var kommet med hjem, for han kunne ikke været gået med det ret meget længere. Men da dyrlægen spurgte hvordan jeg opdagede det, aner jeg ikke lige hvad jeg skulle svare denne fremmed dyrlæge… At jeg kunne føle i mig selv, at katten var syg… :ups: Med både Hannibal og Emina vidste jeg at de var syge, og fik dem undersøgt hvor prøverne intet viste, men alligevel endte jeg med at måtte aflive dem et halvt års tid efter p.g.a. kræft. :ked: Så hvad angår mine dyr, lytter jeg også meget efter hvad min fornemmelser siger mig.

Men ja mange mener dyr kun er dyr, og aldrig vil være så vigtige som mennesker, og jo det er nok også vores natur, men det ændre ikke på, at for nogen af os, kan vores dyr være det vigtigste i vores liv, eller mindst lige så vigtigt som menneskerne i vores liv. Af alle levende væsner på denne jord, vil katte nok være det jeg vil have sværeste ved at leve uden. :klappekat:

12 Synes om

Jeg har heldigvis kun mistet få af de mennesker, der står mig nær, og jo jeg har sørget over dem, og jeg hader de nætter, hvor jeg vågner og må indse at det var en drøm at jeg kunne tale med dem igen :broken_heart:

Men Jeppe var der hver eneste dag i næsten 12 år, hver eneste dag og var en af dem, der holdte mig oppe på selv de dårligste dage, også de dage hvor jeg ikke selv kunne sætte ord på eller helt forstod, det var en dårlig dag, så den sorg og det savn er bare mere mærkbar for mig…

Som tidligere kolleger sagde, da når han skulle have renset tænder, de forstod ikke, hvorfor det fyldte så meget for mig, det var jo bare en kat, men det var lige meget for dem at de ikke forstod det, for det var sådan det var, også var det, det vi arbejdede med, og det er noget jeg virkelig har taget med mig videre, bare fordi jeg ikke forstår en andens bekymring eller sorg, så gør det ikke personens oplevelse mindre vigtig :hjerte:

13 Synes om

Absolut. Jeg har sørget væsentligt mere over at have mistet mine katte end over mine bedsteforældre fx (bortset fra min bedstemor, vi var tætte og sås ca. ugentligt). Og med mindre noget uventet sker for mig følelsesmæssigt (man ved jo aldrig helt) forventer jeg heller ikke at min sorg over mine forældre vil være voldsomt stor. Hvorfor skulle den, når man ikke er tætte og ser dem få gange om året (primært fødselsdage og højtider) :woman_shrugging:
Men det tror jeg næppe jeg havde lyst til at sige til andre end fælles kattefolk…

11 Synes om

Jeg har helt klart sørget mere over mine katte end jeg har over de mennesker jeg har mistet.
Jeg læste engang, at vores kærlighed for vores kæledyr er mere ren og ubetinget og derfor kan den slå hårdere end når vi mister er menneske.

13 Synes om

I morgen kommer min bornholmerveninde, som jeg ikke har set siden august. Vi skal fejre min fødselsdag (jeg har først fødselsdag senere på måneden - men det passede med at hun alligevel skulle til København denne weekend), ud at spise sushi og bare hygge! :heart_eyes::heart_eyes:

14 Synes om

Det er så rart at høre at jeg ikke er alene om det med sorgen.

:gruppekram:

9 Synes om

Det lyder mega hyggeligt!

3 Synes om

Glæder mig virkelig! Arbejdsdagen i dag skal bare overståes, haha! :sweat_smile:

4 Synes om

Håber i år en dejligt weekend :blush:

1 Synes om