.o O majs tanker O o

Skal da lige love for katte urten gro

11 Synes om

Støttestrømper og sommervarme… :thumbdown: :surrender: :sveder:

En gamle chokolade form der er rust på, kan man få den pæn?

Nogle der ved det?

Ved godt det er en stykke tid siden jeg har set Jim , så vil ikke spøge
Men han har skrevet om det, kan bare ikke huske det
Kan heller ikke lige søge det frem

1 Synes om

:cry: godt der er nogle som er opmærksomme…og stakkels kattemor :broken_heart: godt de alle blev fundet.

6 Synes om

Ja det var godt nogle var meget opmærksom

1 Synes om

Ja, man kan faktisk også godt stå fadder selvom man er meldt ud af folkekirken. Eneste krav er, at man er konfirmeret.

Døbt og konfirmeret, må det så være, da man jo ikke kan blive konfirmeret uden at være døbt, konfirmation betyder bekræftelse af dåben. :slight_smile:

Faktisk skal man bare være døbt, og nået konfirmationsalderen. Man skal ikke være konfirmeret blot have nået den alder.
Vores gudmor til et af vores børn er ikke konfirmeret og var også udmeldt af folkekirken da hun var gudmor.

4 Synes om

Er det bare mig, eller er der udsædvanligt mange myg i år? :ahhhhhhh:
Det er ikke altid lige fedt, at bo ved siden af gadekæret …

2 Synes om

Jeg har ikke set nogen her, men du bor jo også lige ved siden af en dam.

1 Synes om

Vil du have nogen?
Jeg kan godt sende et par tusinde …

1 Synes om

Er det i orden at give en tandløs kat tyggetabletter?

Ja, siger Asani og sluger en kæmpestor Canosan-pille :rock: :pill:

8 Synes om

aner det ikke…de kan nok ikke bruges selv om du får dem rene, så jeg ville ikke bøvle med dem

3 Synes om

Der er usædvanlig mange insekter i det hele taget - hestene (og jeg! :face_with_raised_eyebrow:) er godt trætte af myg, mitter, kvægmyg og nu også fluer… :cricket::mosquito::fly: :racehorse::racehorse::racehorse:

3 Synes om

I hvor gav mild du er :smiley:

1 Synes om

Tusind tak for svar :blush: :tak:
Fik en god pris på dem
Så nu overvejer om jeg vil have dem til pynt

1 Synes om

Folkekirken skriver dette:

Faddere, gudmor og gudfar

Hvem kan være faddere?

Når dit barn skal døbes, skal du vælge mindst to og højest fem personer, som skal være faddere.

For at kunne være fadder, skal man selv være døbt med den kristne dåb i folkekirken eller en anden kristen kirke. Rent juridisk kan man blive fadder, så længe man er døbt, selvom man har meldt sig ud af folkekirken eller er døbt i en anden kristen kirke.

For at blive fadder skal man være konfirmeret eller være nået konfirmationsalderen, jf. ‘Anordning om dåb i folkekirken’.

Du skal give præsten eller kirkekontoret oplysninger om faddernes navne og adresser.

Faddere kan være familiemedlemmer eller venner.

De fleste oplever det som en stor ære og tillidserklæring at blive bedt om at stå fadder. Det mest almindelige er at vælge faddere, som du har tillid til, og som vil være en del af barnets liv i mange år.

Fadderens opgave

En fadder er vidne til dåben og skal tilse at barnet vokser op i den kristne tro. Det vil derfor være naturligt, at en fadder går i kirke med barnet en gang i mellem eller taler med det om tro og kristendom.

At fadderne i øvrigt skal tage sig af barnet, hvis der sker forældrene noget, er en skrøne. Fadderne forventes at være en del af barnets liv, uanset om du er der eller ej. Hvis du vil lave en bindende aftale om, hvem barnet skal bo hos i tilfælde af din død, skal du i stedet oprette et såkaldt børnetestamente.

Faddertiltale

Efter barnet er blevet døbt, taler præsten til fadderne i en faddertiltale, som nogle også kalder fadderløfte eller fadderskabsløfte.

Præsten er frit stillet med hensyn til, hvordan faddertiltalen lyder. De kan for eksempel bruge en af de to faddertiltaler, der står i Salmebogen (side 829-830), som du også kan finde i dåbsliturgien her.

Gudmor og gudfar

En gudmor eller gudfar kalder man gerne den person, som bærer barnet til dåben. Det er for det meste en af fadderne. Det er lige så almindeligt, at en af forældrene bærer deres barn til dåben.

Faddere, gudmor og gudfar - Folkekirken.dk

Hov dette var mere et svar til alle, ikke kun Kattemor5

2 Synes om

Der er også en sværm af myg omkring Lissi&Leo :rabbit: :rabbit:

2 Synes om

Så er jeg ved at være klar som heppekor til Royal Run imorgen…

Jeg skal heppe på Julemanden (eks-svigerfar) og min mor :smiley: Plus lidt andre også :stuck_out_tongue:

2 Synes om

Da jeg havde hest (og boede på en kvæggård) var der sådan noget “tjære” man kunne smøre på ryg og ben, det tog de der “bremser” (som hedder noget andet, kan ikke lige huske det) og de fleste fluer (altså de holdte sig væk)

Det ene år var det dog så slemt at vi brugte det blå til køer på mine hvide shettere :see_no_evil: Det hjalp, fluerne holde sig fra Fjordhestene, men gik gerne efter de (rød/) hvide shettere :smiley:

2 Synes om