Hvis nu der er nogen, som har behov for noget at grine af, har jeg her en lille historie
Jeg har fået tørret en af de yngste møgunger af på en engelsk opdrætter, og ud af de forskellige muligheder for overdragelse, vi kunne komme på, var Scandinavian Winner i Kolding nok den smarteste.
Så - eftersom min far var sønderjyde og det er mange år siden, jeg har studeret regionen (udover at tage motorvejen sydpå), tænkte jeg, at jeg ville tage et par dage fri før udstillingen og se lidt af Sønderjylland, inkl. de områder, der inkluderer min familie…
Nu er der bare den lille detalje, som jeg opdagede forleden dag, at udstillingen i Kolding er planlagt til weekenden før min ferie starter og ikke som afslutning på min ferie
Jeg tror, Asani er skidt Det er godt nok kreperligt, man ikke kan spørge ham
Han spiser ikke rigtigt. Da han spiste i går morges, kastede han op igen, men det hæfter man sig jo ikke ved i første omgang. Da jeg gik i seng i går, kom han ikke med ind, og da jeg vågnede i morges, kom han heller ikke ind i soveværelset. Han har ikke spist her til morgen, og nu synes jeg pludselig, han virker så tynd over ryggen (selv om han stadig har en stor vom).
Jeg har en dyrlægetid til alm. tjek i næste uge, men hvis han ikke vil spise, kan det jo ikke vente. Jeg må have fat i noget Gourmet Gold mousse og se, om det heller ikke glider ned.
for at det bare er noget, han selv klarer på et par dage - og med vanlig god timing sker sådan noget naturligvis lige op til en række helligdage…
Jeg havde nok valgt at få en tid til i morgen, just in case - du kan jo aflyse, hvis han virker OK igen der?
Dumle gjorde en ting i dag jeg normalt kun har set hunde gøre. Han sad på numsen og trak sig henover gulvet med forpoterne. Såååååå vi var lige nødt til at se på hans numse, hvor han jo selvfølgelig i løbet af natten havde fået noget pølle og grus til at sætte sig som lille en hård klump der trak i pelsen. Han er ikke just fan af at få vasket eller trimmet numse, men alt taget i betragtning, så tog han det faktisk meget pænt i dag. Nok fordi det generede ham så meget. Bruseren og vådservietterne strittede han en del imod, men ved trimmeren (hvor han normalt stritter mest) lå han egentlig bare forholdsvis stille, og lod mig gøre det. Så nu har han en ren popo så længe det varer.
Det var vist bare noget forbigående. Han spiste lidt allerede i morges, og nu virker han helt som sig selv. Men han er jo en gammel dreng, så jeg bliver bekymret, når han ændrer adfærd
Dengang jeg havde Onkel Karl til omsyn, fik jeg prakket et Falck-abonnement på i synshallen … omsyn kostede 380,-, men hvis jeg købte ½-års abonnement til 474,- var gebyret for omsyn dækket, så det var en no-brainer
For derudover får jeg rabat på benzin (kom nu med det kort … ) og 1 bilvask om måneden + flere fordele jeg ikke husker nu.
Det var jo sidste chance i dag at udløse marts bilvask, så jeg har kørt Onkel Karl i vaskehallen og det var 2. gang i år … første gang i vores fælles historie, at den er blevet vasket mere end én gang på et år
Jeg skynder mig at skrive det nu, for hvis jeg ventede til i morgen, ville I alle tro det var en aprilsnar
Jeg har samme kort - men er dog stadig ikke kommet tættere på en vaskehal
Benzinkortet giver dig en pris pr. liter, der svarer til ca. 40 øre lavere end discountstationerne, og det er jo også værd at tage med Andre fordele er gratis hjulskift (dog ikke opbevaring) og to gratis “minitjek” om året.
Det er ikke løgn, men jeg har endnu aldrig fundet ud af, hvordan sådan en fungerer Jeg bliver ved med at sige til mig selv, at NU skal jeg prøve, men længere er jeg ikke kommet
Jeg kan ikke se, at der på nogen af Falck-abonnementerne er gratis hjulskift? Det var der engang. Engang var et Falck-abonnement i sig selv en no brainer med alt det, man fik for pengene, men det lavede de grundigt om for et par år siden.
Det går, men jeg er en smule bekymret for om Leo om han drikker nok. Jeg synes ikke han aflevere helt så meget i bakken som han burde. Vaffel synes stadig han er dum og træls og hvæser af ham, hvis han kommer for nær, mens søde Leo overhovedet ikke er kommet med et eneste hvæs. Det vil helt sikkert tage lang tid, men jeg er stadig overbevist om at de nok skal finde ud af det
Ja det er jeg fuldt ud klar over. Det er også derfor jeg er lidt bekymret. Men han drikker skam og nu her for lidt siden var han med ude på badeværelset og fik vand fra vandhanen. Og bagefter hoppede han op på mit skrivebord og drak vand af det krus der står der. Så det er en god start på dagen
Og nej - han vil ikke have vådkost. Det har han aldrig villet, siger tidligere ejer. Jeg har også prøvet med forskellig slags, men han røre det ikke desværre
Nå men jeg er ikke bekymret mere. Han har drukket masser af vand siden i morges. Han er kommet helt frem i skoene og gemmer sig ikke mere. Han vil nusses hele tiden og har også leget med en drillepind Nu mangler jeg bare at Vaffel finder ud af at Leo ikke er farligt g