. o O Marts tanker 2026. O o

Så er Leo flyttet ind. Indtil videre er det gået rigtig fint. Vaffel stak hovedet ind i transportkassen og hvæste grundigt af Leo, hvorefter han skyndsomt forsvandt ind i soveværelset. Stakkels Leo lå trykket op i et hjørne af transportkassen og græd. Hele hans verden er jo fuldstændig vendt på hovedet. Men til sidst kom han da ud og gik lidt rundt mens han kaldte og kaldte. Vaffel så til fra soveværelset i god afstand - lidt nysgerrig er man vel.
Lige nu ligger Leo å en spisestuestol bag ved dugen, mens Vaffel ligger i min arm mens jeg sidder ved computeren i soveværelset. En gang imellem skal Vaffel liiige strække hals for at se om den der fremmede kat er i nærheden.

Ingen af dem har på noget tidspunkt knurret eller rejst børste. Det ser ud til de stiltiende har delt huset op imellem sig for nu, men udviser ingen aggresivitet overfor hinanden. Nu skal Leo bare have fred og ro til at finde ud af hvor han er og at alting er ok. Jeg lukker nok døren imellem dem i nat, så Leo kan få helt ro til at spise og gå på bakken - alt efter hvordan tingene udvikler sig i løbet af dagen.

Alt i alt er jeg ret overbevist om at de nok skal finde hinanden på et tidspunkt :hjerte:

21 Synes om

:kryds:

6 Synes om

:kryds: for det hurtige er godt

3 Synes om

Det kunne det være :joy:

3 Synes om

Håber på det bedste for Leo og Vaffel, men det ser da lovende ud @solveig :moz:

5 Synes om

Det gør det. Begge katte sover lige nu. Vaffel i sin radiatorseng her i soveværelset og Leo på spisestuestolen i stuen. Jeg har selvfølgelig fået en dundrende hovedpine, så min plan er at gå tidligt i seng og lukke døren ind til stuen, så Leo får fred og ro i nat til at få noget mad, gå på bakken og udforske stuen og køkkenet.

14 Synes om

Hvordan går det @solveig :blush:

1 Synes om

Natten er forløbet stille og rolig. Jeg lukkede døren mellem dem, så Leo kunne få fred og ro. Han har da også været på bakken og det ser ud til han også har spist lidt. Men jeg kunne ikke finde ham da jeg stod op. Han var pist væk. Jeg rykkede sågar sofaen ud midt på gulvet, men ingen Leo :uha:

Vaffel sov under dynen som sædvanligt, så jeg gik ind i soveværelset igen og tændte computeren. Pludselig kom Leo snigende ind i soveværelset til mig, mens han mivede og mivede. Han har det mest stille og mest ynkelige miv jeg nogensinde har hørt :hjerte: Han ville dog ikke op til mig, men begyndte i stedet at undersøge soveværelset, mens han mivede. Vaffel blev under dynen og skulle vist ikke have klinket noget :hoho: Leo hoppede endda op på sengen og gik og snuste, mens Vaffel forblev under sin dyne, helt stille. Til sidst gik Leo ud på badeværelset og har nu gemt sig bagved vaskemaskinen - hvilket han også gjorde hjemme en gang imellem.

Vaffel er nu stået op og er forsigtig, men virker ikke kuet eller bange og er nu igang med at undersøge stuen. Jeg synes det tegner rigtig fint for dem begge. De er begge forsigtige misser af natur og ingen af dem har på noget tidspunkt virket fjendtlige overfor den anden, bortset fra Vaffels hvæsen af Leo i starten. Men i og med Leo ikke reagerede, blev det ikke til mere. Vaffel havde ikke engang rejst børste eller fik tyk hale :hjerte:

der er ingen tvivl om at de begge har brug for tid til at finde ud af det, men med tålmodighed og minimum indblanding, er jeg sikker på de selv finder ud af det til sidst :hjerte:

19 Synes om

Mister syner godt nok at det er strengt at jeg stadif skal bruge de stokke - samt bruge en masse tid i sofaen…
Han sender nogle blik, som virkelig siger det hele, og så vender han om og går den anden vej…

Omvendt, når jeg er i sofaen, er jeg ikek farlig, så der kan han godt finde å at komme på sygebesøg hos mig, nok mest for at tjekke om det går til levesiden…

Katte, altså…

13 Synes om

Hun der Staldkatten mis, klør og krasser

De sidster 3 -5 dage
Jeg har kigget og kigget
Men kan ingen lopper se, hmm skulle jeg give hende lopper og flåter pillen :gruble:

5 Synes om

Jeg har pillet flere flåter af allerede, så de har lige fået første gang…

3 Synes om

Tro også hun får en nu

4 Synes om

Nogen gange forstår jeg ikke mig selv🫣

Jeg har lige ryddet op i garderoben, I ved fundet forårs/sommertøj frem og lagt de trykke strik op på øverste hylde. Og nogen har det også med at sy mit tøj mindre når det er i skabet.

Jeg har så 6 ! Kjoler og 4 tunikaer i mit skab, jeg “hader” at have kjole på, føler mig så ukomfortabel og forkert. Tunika kan bedre gå an. Det kan jeg have leggings på til.

Og så har jeg 26 :crazy_face: par pæne strømpe bukser, heraf 10 par aldrig pakket ud.

14 Synes om

Tro mig, det er ingenting … :ups:

6 Synes om

Nabo-Bente kom over med en fyldt IKEA-pose, af ting hun ville af med og skulle lige høre om jeg kunne bruge noget af det?
Jeg tog en “fakirmåtte” til afprøvning, det kan godt være, mit skrog synes om det … :gruble:
Donkey har i hvert fald aldrig haft det bedre :roll_eyes:

Jeg gaflede også et par boksehandsker … nu kan livet bare komme an!

20 Synes om

Jeg har god gavn af fakirmåtten når jeg er forkert stimuleret. Jeg får nogle gange sådan en følelse af rastløshed som gør fysisk ondt, og der får fakirmåtten mig til at slappe af. Jeg har matchende nakkepude til også. Hvis ikke man er vant til den, så kan det være gavnligt at beholde en t-shirt/top på de første par gange man prøver den.

9 Synes om

Husk nu de der forårs blomster :wink:

4 Synes om

Dyrenes beskyttelse Falster, kender vi evt. opdrætter?

6 Synes om

Siden katten har været kastebold i sit tidligere liv, er opdrætter muligvis blevet kontaktet af tidligere ejer(e) :worried:

3 Synes om

Jeg opdagede flere sår ved halsen på nabomissen i sidste uge, så han fik også promte en flåt-pille, da han reagerer meget kraftigt på flåtbid ved at klø sig :smil:

6 Synes om