. o O Marts tanker 2026. O o

Selve operationen tager ikke lang tid, hvis det er en kikkertoperation lige som min. Jeg blev sendt hjem ganske få timer efter, jeg var vågnet igen. Faktisk blev jeg nok lidt længere, end de mente var nødvendigt, for jeg skulle tale med overlægen og måtte vente på, han blev færdig med en anden operation.

Så dagen bliver muligvis lang, men det er ikke sikkert, opholdet på hospitalet gør :blush:

8 Synes om

De skriver 1-2 timer til operationen, de ved først hvor meget der rent faktisk skal laves, når de er i gang.
Og så 1-2 timer bagefter.
Så skal nok regne med at komme hjem omkring middag. Det ahr jeg i hvert tilfælde sagt til mien forældre - og chauffører - at de skal forvente.

13 Synes om

Er det en VVS’er man skal kontakte hvis ens opvaskemaskine ikke virker ordenligt (“glemmer” at lukke vand ud efter endt program)

2 Synes om

Lyder ikke umiddelbart som et afløbsrelateret problem, så tænker du skal kontakte leverandør eller alternativt en opvaskemaskine reparatør…

3 Synes om

Bor du ikke til leje? Er opvaskemaskinen din eller boligselskabets? Hvis det er boligselskabets, skal du kontakte din vicevært, og så finder h*n ud af, hvem der skal hidkaldes.

2 Synes om

Leverandør er min søster :stuck_out_tongue: og hun er ikke meget hjælp

2 Synes om

Det er min mors, som jeg låner.

3 Synes om

Min eks har sagt han gerne vil komme og kigge på den :slight_smile:

2 Synes om

@galath Hvad have du brug af hjælpemidler bagefter? Udover krykker, altså.
Og hvad med dagligdagen?

Jeg har aftaler med folk der kommer og hjælper mig i det daglige - og fryserne er fyldt.
Men det er bare upraktisk at bo alene, gå med to stokke og skal klare tingene.

3 Synes om

Jeg havde ligesom du fyldt fryseren, og så klarede jeg mig selv. Det var jeg ligesom nødt til :blush:

Mit eneste problem var, at jeg fandt ud af, at jeg slet ikke havde appetit på det, jeg havde fyldt fryseren med. Jeg ville hellere bare have yoghurt. Så det vil jeg måske foreslå - at du har noget let og ukompliceret mad.

Det er første og eneste gang, jeg har benyttet mig af nemlig.com, men der gik ikke så mange dage, før jeg fandt ud af, at jeg godt kunne køre bil.

Du bliver sikkert også opfordret til at lave øvelser fra dag 1. I øvrigt kan jeg huske, at jeg gjorde kattebakken ren som det første, da jeg kom hjem fra operationen. Jeg ved godt, du nok har nogle andre udfordringer oveni, som jeg ikke har.

6 Synes om

Lige nu læner jeg mig op af det skriftlige jeg har fået, samt det min fys sige ift genoptræning.
Tænker også at det afhænger af hvor meget de skal lave derinde.

Jeg forbereder mig bevidst “på det værste” for så bliver jeg positiv når jeg hurtigere kan lægge krykkerne, klare ting derhjemme mm.

Der er mange der gerne vil hjælpe mig, hvis det skulle være nødvendigt

9 Synes om

I formiddags betalte jeg for første gang i mit liv for en vinduespudser. Nøøøj, det blev fint. :star_struck:

Tror I så ikke det regner her til eftermiddag? :argh:

13 Synes om

Min kæreste er ikke den største fan af boybands, så pigerne og jeg har selvfølgelig IKKE (:innocent:) brugt hele aftenen på at lytte til One Direction, deres solo musik og Westlife :hoho:.

Spurgte ham om han ikke bare var glad for kun at have fået piger :klappe:

14 Synes om

Jeg er måske gået glip af noget, men hvad er det du skal opereres for? Men pøj pøj med det :kryds:

2 Synes om

Jeg skal have fikset noget i hoften: Ødelagt ledlæbe, mulig indeklemningssyndrom (Knogle der gnider mod hinanden) og øvrig bruskskade.
Det er på tirsdag.

6 Synes om

Ydrk, det lyder ikke rart. Håber operationen går godt, og du heler hurtigt.

4 Synes om

Tusind tak

Det er heldigvis med kikkert, så ikke nogen store sår bagefter.

Hvis der f.eks står 2-4 uger om et skridt i helingen, så forventer jeg 4 uger, for så bliver jeg forhåbentlig bare positivt overrasket, hvis det går hurtigere.

9 Synes om

Det er fredag, solen skinner og … Onkel Karl klarede (om)syn i dag :danse: :jubiii:
Hentede den på værkstedet kl.14 … syn kl.15 … nogle arbejder bare bedst under pres :cool:
Var den ikke blevet synet i dag, hed det fuldt syn igen … som både koster mere og jeg skulle ikke risikere, der var stødt nye fejl til på de 2 mdr. fra første syn :yikes:

17 Synes om

Mig og Julius havde opvaskeren ude, men vi kunne ikke se noget…

Vi rykkede den ind på plads og jeg fyldte den og kørte en omgang.

Indtil videre fungere den som den skal.

Min mor har sagt at hvis den fortsætter så vil hun købe en ny i Harald Nyborg til mig, da den nok er udtjent.

10 Synes om

Kl. er 6.22, og der er 83.000 personer i kø foran mig på skattestyrelsen allerede. Men det er bedre end i går aftes, da der var 388.000.

8 Synes om