Mangler en potte til den ene plante, men de andre 4 er plantet om.
Ikke endnu.
Har forsøgt, men mine bor er for ringe og har svært ved at få boret huller i væggen. Overvejer sgu næsten bare at bruge lizard tape, men det holder nok ikke i længden.
Ikke endnu.
Faldt i søvn på sofaen med Delle, og tog en lur på 1-2 timer. Jeg sover dårligt fordi der ikke bliver mørkt nok og for tidligt bliver lyst. Der fulgte gardiner med til lejligheden som lå i loftsrummet, men de gik i stykker, så fik mørklægning fra vores gamle soveværelse i huset, og det er så det jeg prøvede at sætte op i dag.
I går formiddag observerede jeg fra vinduet, at hestene var meget fokuserede på et eller andet - de var fortsat var på tæerne da jeg kom ud jeg en times tid senere, og årsagen viste sig at være 2 dåhjorte på nabomarken, der havde fået låst gevirerne sammen…
De var tydelig udmattede - især den ene lå ned det meste af tiden, og indtil jeg kom tættere på var jeg i tvivl om den overhovedet var i live - så gik i gang med at skaffe assistance, da der ikke var noget der tydede på de ville komme fri ved egen hjælp, og jeg ku’ sgu’ ikke bare overlade dem til at dø af udmattelse… .
Det viser sig så at ikke engang lodsejer med jagttegn må afskyde skadede/nødstedte dyr udenfor jagtsæsonen - heller ikke schweisshundeførere må uden forudgående tilladelse, men i sidste ende lykkedes det at få aftalt, at lodsejer og en via 1812 udsendt person i fællesskab måtte tage sig af dem.
Mens lodsejer og jeg står og venter på 3-manden, gør de pludselig et sidste forsøg - den ene taber en gren af geviret, og de kommer fri…
De løb (noget vaklende!) i hver sin retning, den der kom mod os løb ind i en remise og smed sig - den var dog væk senere, så forhåbentlig klarer de den.
Undskyld, men jeg forstår det stadig ikke helt - hvorfor er sølv/smoke svært på en cremefarvet? Fordi det er en meget lys farve eller hvad? Hvilken farve kan det forveksles med?
Jeg så jo bare Filbert som jo er blå/creme tortie med smoke, og hans cremefarvede dele er så fine, så jeg tænkte at en hel kat med det kunne være virkelig flot.
En creme-farvet kat er fænotypisk tabby. Så de enkelte hår vil have skiftende farvede bånd, der er henholdsvis sart-lys-orange og ufarvet (= let brækket hvid). På en sølvkat skal disse bånd så holde op et stykke nede, så resten af håret er ufarvet.
Det kan man også sagtens lave. Ved godt der kæmpes lidt med det i MCO og NFO, hvor farverne ikke har (bør have) så høj prioritet, men I racer med mere fokus på farven går det nu ok Her er problemet oftere at skelne mellem rød sølv og creme sølv faktisk.
@Osquary - Her er et kuld med rød klassisk tabby, rød sølv klassisk tabby og creme sølv klassisk tabby
En solsort er travlt optaget af at bygge rede inde i min hæk (suk!) - de er altså ikke for knøwe, sådan nogle. Asani har rendt rundt i haven, mens hun har været på den anden side af hækken, så hun burde vel være i stand til at risikovurdere placeringen ud fra det. Men nej. Så må man bare håbe, at ungerne falder ud af reden til den anden side, når engang de når det stadium.
Altså… Bambo var creme/hvid van. Hverken når han havde fuld pels eller når han var klippet ned var der synligt tabbymønster, så det var jeg ikke klar over… Men han var jo selvfølgelig også langt overvejende hvid, så der var ikke ret mange pletter at granske.
Her er påskefrokost i morgen og der er en del der skal ryddes op/ordnes inden … og der er ikke én celle i min krop der siger ‘‘Nu rykker vi!’’ #fatigue