. o O marts tanker

Duchess hjælper dig gerne af med ham :stuck_out_tongue:

3 Synes om

Jeg kommer, hvis jeg får din adresse… Små 3 timer vil jeg tro :laughing:

1 Synes om

Det siger jeg til hende - så kan det være, hun holder kæft :laughing: :laughing:

5 Synes om

I dag har jeg planer om at:

  1. Vaske tøj

  2. Omplante mine planter

  3. Bage kage

  4. Hænge rullegardin op i soveværelset

  5. Tage opvasken

Så må vi se om jeg når noget af det eller om min ADHD spænder ben. Har ikke sovet særligt godt. Og Delle har gode overtalelsesevner mht sofatid. :sweat_smile:

9 Synes om

Jeg er i fuld sving med at forberede påskefrokost for vores børn :heart_eyes:
Måske ikke den typiske dag, men det var i dag alle kunne :smile:

7 Synes om

Det er også total lige meget om det er ugen inden eller efter, det er jo og samles der tæller , med dem man holder af og har i hjertet :heart:
Det eneste jeg vil være meget ked af ikke og hold på dagen er juleaften

3 Synes om

Der er jeg faktisk også ret ligeglad :slightly_smiling_face: Men det tror jeg handler om at jeg ofte har været på arbejde og børnene er her kun hvert andet år den 24. så det er også bare når lejligheden byder sig :wink:

6 Synes om

Vi er ved at gøre klar til at holde Knerks fødselsdag, i dag er det mine børn og børnebørn der kommet. På søndag kommer hand datter og børnebørn

7 Synes om

“Killingepanteren” skal være en del alene hjemme i dag, da familien inkl hund skal til mormors fødselsdag. Han er leget med inden, men jeg forventer hyperaktiv og insisterende panter senere.

17 Synes om

Udenfor vores pizzaria holder en efterladt lille tortiepige til. Hun har masser af slagsmål i kufferten (det minder hendes ører om) Jeg tror hun er neutraliseret og ikke helt ung. Jeg har en begrundet mistanke om hun også er døv.
Hun er fremlyst på vores byportal, men altså herreløs.
Så er det jeg er begyndt at overveje at flytte hende op til os.
Hun er streetsmart, ellers var hun død for længst, så jeg er ikke bekymret for vores vej.
Men jeg er ikke sikker på hun synes min ide er for god, uanset hvor meget lækkert mad og udendørs ly jeg stiller an.
Hun kan ikke være inde, og der er kun ca 1 km ned i byen.
Nu har der været en del snak om Gåhjemmis og andre små piger der ikke vil gå hjem, men er det værd at prøve en KOMhjemmis? :wink:
Hjælp mig med overvejelser :slightly_smiling_face::+1:t2:
Det skal lige siger pizzeriaejerne ikke fodrer eller synes om hun er der.

14 Synes om

Der kan vel ikke ske andet ved det, end at hun går tilbage igen?

EDIT: så det bliver mere et spørgsmål om, hvor mange du vil prøve at hente hende tilbage.

5 Synes om

Jeg holder påskefrokost for min familie på mandag, det var der, alle kunne komme og forventede at være ovre evt. tømmermænd :woozy_face:
Der ligger to lammekøller til optøning i køleskabet … to fordi, nytårsaften var der ikke så meget som en lille kødflis tilbage og jeg kan godt lide at have lidt lamme kød at smide på en pizza, eller til biksemad :yum:
Planen er, at når jeg kommer hjem engang sen eftermiddag (@Dorthe_R vil absolut køre til Stevns og kigge på kaniner :rolleyes2: ) vil jeg lave marinade som kødet kan suge til sig til på mandag, hvor de kommer i ovnen … ummmh, glæder mig :yum:

8 Synes om

Og hvad bruger du til marinaden
Jeg har også lam til og ligge i køleskabet som jeg skal have i marinade

1 Synes om

Olie (gerne olivenolie), masser af hvidløg, godt med kryddersalt (jeg bruger gerne den Aromat-efterligning fra Lidl) og nykværnet sort peber, tørret timian og sidst kom jeg også laurbærblade … og et skvæt noget frugtsyre (citron eller andre citrusfrugter … sidst var det vist saften af klementiner)
Jeg blander marinaden i en rummelig stegepose og så kommer kødet ned i posen og bliver gnedet godt ind i marinaden … kødet aftørres godt inden det kommer i posen og så hugger jeg huller i kødet flere steder, så marinaden trænger helt ind i musklen.
Jeg langtidssteger i ca. 5 timer (i stegeposen) ved max. 150 grader

4 Synes om

Som jeg husker det, var det dig der fik en invitation og spurgte om jeg ville med :huh: Og kaninerne blev slet ikke nævnt.
Men det kan vist godt blive en lidt våd affære …

5 Synes om

Ja det kan du sådan set have ret i :face_with_hand_over_mouth:

2 Synes om

Nå ja - og jeg synes, det lyder som en dejlig idé at hente hende hjem til jer. Mon ikke, hun finder ud af, det godt kan gå an, når hun opdager, at hun altid har tilgængeligt foder? Og måske også kan få lidt kærlig nus ind imellem, hvis hun er til det :slight_smile:

6 Synes om

Det lyder som en fantastisk idé at give hende muligheden for, at opdage at der findes mennesker der gerne sørger for ly og foder - at hun så muligvis ikke er interesseret er jo en anden side af sagen, men enhver kat der ikke allerede har nogen der søger for det har fortjent at få muligheden :hjerte:

8 Synes om

Gør det…bare gør det.
Alle har brug for en krasbørstig tortietøs.
Hvis hun syntes det er en dårlig idé går hun jo bare igen.
Hellere nogle der passer på hende,end nogle der ikke ønsker hun er der.

8 Synes om

Kan hun holdes i noget udehus i en uge eller to med lækker mad m.m, så hun finder ud af, det er hendes?

3 Synes om