Jeg synes 22 er yderst rimeligt
Jeg ved godt tiden er en helt anden, på alle områder, og det er godt nok!
Da jeg var 15 gik vi på diskotek og drak øl Men verden var fredeligere og der var ikke fokus på alkohol på samme måde dengang.
Mira og Malte fik lov til kl 22 og af og til kl 24, da de havde den alder, og det er ikke længere end 2 og 4 år siden.
Det handler også om at man viser dem tilliden og tror på de kan håndtere friheden. Det skal man som udgangspunkt gøre. Når den unge så træder i spinaten, og det gør alle, så må man snakke tillid og frihed igen
Velkommen til teenagetiden
Hun er heldigvis en “nem” teenager Tror hun slægter mig på på det område
De teenagere formere sig godt nok hurtigt når der er mad i farvandet
Planen var 2, så kom en mere og derefter 1 mere
De blev dog lige sendt ud for at købe mere brød, flere pølser, agurk og løg
Jeg måtte lige i kælderen efter et par stole mere
Kan se jeg kommer lidt sent til snakken - men vil lige komme med en anekdote alligevel.
Da jeg var ung teenager, gik jeg i ungdomsklub mandag, onsdag og fredag med “alle” de andre. Jeg skulle være tidligere hjemme end de andre. Mine forældre havde godt nok taget højde for klubbens lukketid, og hvor lang tid det ville tage mig at komme hjem.
Men vi havde for vane at følges hjem på en fastlagt rute, så faktisk ingen af os skulle gå alene. Det var en hyggelig måde at afslutte aftenen og meget trygt.
Desværre lå min bopæl hen mod sidst på ruten.
Jeg var absurd mørkeræd - men måtte jo så flere gange hver uge tage valget mellem at komme 10-15 minutter for sent hjem (med dertilhørende konsekvenser), eller sige farvel til de andre tidligt på ruten og spurte afsted på cyklen, med hjertet oppe i halsen af angst.
Der synes jeg godt nok lige mine forældre kunne have lyttet til det fornuftige i at vi fulgte hinanden hjem, og givet mig det kvarter ekstra.
Simbas øjne blev rost meget af den pige der var med. Og alle ungerne ville gerne hilse på Simba (Som selvfølgelig skulle hilse på alle)
Aslan gemte sig, han hader fremmede, så han blev i soveværelset.
Og så fik jeg givet noget skrammel væk jeg ikke skulle bruge
Og en af drengene fik lov af hans mødre til at tage resten af løgene med (jeg spiser ikke selv løg) så han ville lige gå hjem forbi med dem på vej ned i byen, så han ikke skal rende rundt med dem nede i byen
Det lyder til de har en fest…
De havde været i bog og ide hvor Katja habde købt en masse bøger, 3 med Sigurd Barrett, som åbenbart var i byen for at signerer bøger og give koncert…
Den ene bog er med genforeningen, der blev den synnejyske mor alligevel lidt stolt
Så nu vil jeg læse lidt i den mens Katja er væk
Hvis hun er 15, så vil jeg også helt klart sige til kl 22 og den tid det tager at komme hjem og ja selvfølgelig er der nogle der drikker, men det er også et spørgsmål om tillid til din datter og stole på at hun ved hvornår hun skal ringe efter hjælp.
Men tænker først det er efter midnat, der er flest fulde folk.
Indtil butikkerne lukker, så er der jo mange andre folk i byen
AARHJ, hvor weird - vi må tilhøre samme, sjældne gen-pulje…!
Tja jeg kan ikke.
Så har PestNord igen bare sat kassen med foder i stuen og jeg kan ikke selv bære sden op.
Det har ellers fungeret fint i lang tid, men det er sikkert en mere magelig chauffør denne gang.
Jeg har en aftale med min overbo, at han bærer den op for mig. men han er desværre ikke hjemme, men jeg har indtalt en besked på hans telefon, så jeg regner med at han kommer med den på et tidspunkt.
Vores katte har haft adgang til haven. Vi har ikke 100% fået indhegnet haven færdig, men de har ikke haft vist interesse for at forlade haven. I dag skete der så det værste der kunne ske.
Jeg kan høre vores ene kat kalde fra naboens have.
Denne nabo er vi pænt uvenner med. Så min veninde bankede på. Det viste sig så, at han havde en kattefælde i skuret og det var derfor han var fanget. Så nu går næste uge på at gøre indhegningen færdig. Så han ikke spærres inde igen.
Glædelig 1 december