. o O November 's tanker 2024 O o

Åh der smuttede en hvid lille håndklæde og en undertrøje med i den sorte kogevask, øv også
Ja de er ikke hvide længere
Nogle der har en god råd der virker
Klorin bruger jeg ikke

Jeps - betragt dem som grå fremover… :thinking:

3 Synes om

Så er der bestilte nyt TV.
Et Philips - et mærke jeg er glad for, og har haft det meste af tiden siden 1997.

Mit gamle - knap 14 år gammelt - er tæt på at dø, der er lodrette striber på skærmen. Så udnytter at jeg kan spare en smule i denne uge.

6 Synes om

Der holder både en akutlægebil og ambulance over hos polakkerne der bor lige overfor … det er unge mennesker, så det virker lidt voldsomt :s:

6 Synes om

Katja (15 år) vil gerne til by night og black Friday idag .

Hun render rundt med 3-4 jævnaldrende.

Og har inviteret dem alle hjem til hotdogs…

De vil dog gerne derned igen efter vi har spist (Har sagt de skal være her kl 18.00)

Men jeg er lidt i tvivl om hvor længe hun skal have lov til at være nede i byen, da der jo også er lønningsdag = mange fulde mennesker :see_no_evil:

Og ja ja Fredericia er da en okay stille og rolig by, men alligevel.

Syntes i kl 21.00 ville være for sent? Eller ville i mere sige kl 20.00?

Det skal lige siges at ingen af dem drikker, så de bliver ikke selv fulde.

2 Synes om

Jeg havde personligt nok sagt 22 plus hvor lang tid det tager at komme hjem. Men det er fordi butikkerne her i Esbjerg lukker kl 22, så det er jo fint at kunne være med til shoppedelen slutter. Men jeg har ikke børn og kender ikke til hvad der er normalt. :see_no_evil:

4 Synes om

Det synes jeg lyder tidligt. Altså var jeg mor, ville jeg sikkert synes det var fint, men da jeg var på den alder gik jeg og mine jævnaldrende i byen til lukketid, altså kl. 05 om morgen. :grin: Tænker jeg ville sige det samme som Osquary, når butikkerne lukker plus den tid det tager at komme hjem. :slight_smile:

2 Synes om

Hun skal gå hjem, det tager ca. 15 min.

Jeg syntes bare 22 er lidt sent når man tænker på der nok er mange fulde mennesker når det er lønningsdag :see_no_evil:

1 Synes om

Altså folk drikker hele tiden, sikkert lidt mere når de lige har fået penge, men hver weekend er drikketid for dem der er til den slags.

2 Synes om

Hvad tid skal dem hun skal afsted med, være hjemme?

2 Synes om

Det ved jeg ikke, da jeg spurgte sagde hun de planlagde til de ikke gad mere…

Men altså det kan jo være fra kl 18.00 til sent på natten :grin:

De røde felter er ca. Der gågaden er, den gule plet er hvor jeg bor

De kan dog finde på at forlade centrum og gå hen i Madsby Legepark. Men det er heller ikke så langt væk

2 Synes om

Hun render ikke rundt i byen hver weekend, det er sjældent hun gør det om aftenen…

De kan jo ikke købe noget alkohol, så de plejer ikke at syntes byen er så spændende

2 Synes om

Altså… Da jeg var 15 kunne jeg være ude langt senere end det hvis jeg ville. Jeg gjorde det dog ikke, for jeg har aldrig været særlig social. :sweat_smile: Det er også derfor jeg siger jeg aner ikke hvad der er normalt.

Det er jo i sidste ende dit barn og dine regler der gælder. Men hvis de ikke selv drikker, så er det som regel heller ikke sjovt at være ude blandt de folk der gør, og så vender de vel automatisk snuden hjemad før.

Og hvis det er shopping der trækker for dem, så plejer folk jo ikke vælte fulde rundt i butikkerne.

Er det gåturen hjem du er nervøs for?

1 Synes om

Jeg ved godt at du ikke er glad for at gå ud, og har svært ved det, men med tanke på deres alder og at det er så tæt på hvor du bor så du hurtigt ville kunne komme der hen, hvis der skulle opstå noget, vil jeg stadigvæk sige når butikkerne lukker. For det er det de er der for, så lad dem nyde det, med mindre både din datter og hendes venner er meget umodne af deres alder.

1 Synes om

Jeg ved det ikke helt, tror jeg er lidt “skadet” af at være blevet slæbt med på værtshus da jeg var barn (jeg fik cola, men folk er jo ikke ligefrem ædru der), så har set hvor mærkelig fulde mennesker kan være :see_no_evil:

3 Synes om

Nu hvor alle har mobil telefon
Hvad med og sige 21 og så skriver i sammen/ eller ringer samme kl 20:40 om hun må en time mere

1 Synes om

Jeg syntes ikke de er umodne, de er bare ikke lige så interesseret i alkohol osv som jeg husker det mine jævnaldrende var i den alder…

Men der kunne vi så også selv købe det…

Jeg har lige fået fat i hendes far og han syntes 21 var lidt tidligt…

Og at han ville nok sige ca. 22.00, så det tror jeg det bliver :see_no_evil:

3 Synes om

Med tanke på den alder hun har, og det at gå ud nok begynder at blive mere og mere interessant, kan det være en god ide at snakke med forældrene til dem hun går sammen med, og hører dem hvad de tænker om at de går ud og deres holdning til hvornår de skal komme hjem, og så selv vælge et tidspunkt midt imellem deres. Så er du hverken den strenge mor eller moren der kan komme til at virke ligeglad. At være på forkant kan klart være smart. :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har desværre ingen kontakt til de andre forældre, det er normalt Katjas far der står for det…

Plus de har en alder hvor de helst ikke gider man spørger forældre :rofl:

1 Synes om

Ja det er jo så op til dig, men personlig vil jeg mene at der er praktisk at sparre med de andre forældre. :slight_smile:

3 Synes om