. o O ( Novembers tanker )

Wow! To julebørn. :smiley:
Mine kom begge noget tidligere på måneden; Malthe d. 3. og Mattis d. 16. (sidstnævnte med oprindelig termin d. 24., men han blev hjulpet ud ved planlagt kejsersnit).

1 Synes om

Både min bror og jeg skulle have kommet noget tidligere. Min bror er 3 uger for sent og jeg er vist 2 uger

Hvad er der nu galt med at være født i december ?

Altså jeg kan godt blive træt af at der på nogle gaver står at “din julegave kan byttes”, så får jeg lyst til at bytte inden jul.

Eller det år jeg fik min fødselsdagsgave fra en veninde pakket ind i julepapir … det fik hun også - hendes fødselsdag er i maj.

Men ellers har det været fint nok, og da vi fik gaver af nissen søndage så var der også noget i den 14, min fødelsdag ( mine brødre syntes det var helt fint)

3 Synes om

Der er det galt med at være født i december, at jeg har fødselsdag på et tidspunkt på året, hvor absolut INGEN (bortset fra mine forældre) har tid/lyst/overskud til at fejre min fødselsdag, så jeg skal hvert år undskylde, hvis jeg forsøger at arrangere noget på selve dagen, for “kan jeg ikke lige skyde det til efter nytår/slut januar/det er varmere”.

Som barn var jeg såmænd ude for en fødselsdag, hvor INGEN fra min klasse mødte op (eller meldte afbud) og samtidig skulle jeg dengang leve med kommentarer om, at min julegave og fødselsdagsgave jo kunne slås sammen, for det var meget nemmere for giveren og best case er alt gaveræs overstået på meget kort tid og så skal man vente et år, før man igen får noget.

Så de senere år har jeg slet ikke gidet gøre noget ud af min fødselsdag og det er da blevet lettere at leve med (trods alt :wink: ), men nogen fornøjelse bliver det aldrig.

1 Synes om

Altså jeg har jo aldrig, som i aldrig nogen sinde kunnet bestemme menuen på min fødselsdag :wink:

1 Synes om

I min familie er der 2 søstre, der begge er født i december, nemlig den 17. og den 27., og selvom det nogle år har været noget stressende, er deres fødselsdage altid blevet holdt - den ældste altid med ekstra glæde. Hun skulle nemlig først være født medio marts og havde en meget vanskelig start. Den anden søster er også født for tidligt, og skulle først være født medio februar. Så selv den bedste planlægning kan gå galt, når naturen vil noget andet :smile:

1 Synes om

Som jeg skriver har jeg selv fødselsdag i december, men jeg har aldrig oplevet ikke at holde fødselsdag, ok jeg har da haft mine julefester i klassen, men så var der min. fødselsdagssang for mig.

Med gaver, jo jeg har da oplevet at enten den ene eller anden var lidt mindre for at få en større gave, men ikke mere end mine brødre ( født i aug og sep).

Jeg tror det eneste var at når jeg skulle dele ud i klassen “kunne” jeg ikke selv vælge hvad jeg skulle dele ud… Min mor fik den gode ide i første klasse at jeg fik pebernødder og clementiner med, så det holdt mine klassekammerater på at sådan var det

1 Synes om

Tillykke med vores fødselsdag :joy:
Jeg er også fra d. 14. dec. og er egentlig ret græsk katolsk da det ikke er noget jeg som sådan fejrer.

Som barn syntes jeg det var træls kun at få gaver en gang om året.

Forstår ikke helt Claus’s tanke gang, men syntes den er sød! Han tog med svigermor og jeg op i gågaden, for at forhindre mig i at bruge for mange penge, jeg ender så med at overskride mit absolut maks budget for vinterstøvler med 60 %, fordi han insisterede på at jeg skulle have et par, som jeg kunne lide :hjerte: De fleste støvler er for store i diameteren om benet/ankelen på mig, så at finde nogen der sidder godt og er pæne er ikke altid nemt, men i år lykkedes det :thumbup:

Skal måske tilføje, at det med at jeg ikke må bruge for mange penge, er hans undskyldning for at tage med os på sådan en tur :tihi:

6 Synes om

pleskner …done …mangler jødekager …så kommer der sqtte flere julesmåkager i år …that’s it !

2 Synes om

Der må grines :grin:

https://www.kattegale.dk/t/uge-47-hvad-skete-der-lige-der-what2/235985/10

hm…underligt …termometeret viser -4, der ligger sne på bilen fra i går aftes, men jorden er ikke mærket af frost…den er våd som i regnvåd …det bliver glat til morgen når det kondenserer …take care

1 Synes om

minder mig om jeg hellere må få taget mig sammen til at få vinterfutterne på Løvinden

Vi har i familien 1 fødselsdag i december og hele 4 i januar. Jeg ved ikke, hvordan fødselarerne oplever det, men set fra gavegivernes side kunne de godt have været lidt bedre fordelt. Heldigvis er de efterhånden alle sammen så voksne, at vi har indstillet gavegiveriet. Med mindre de inviterer til noget :wink:

puuuh …nå, det var de der jødekager …må vel hellere …så genboen kan få et læs …

Vi har ikke nogen fødselsdage I december i den helt nærmeste familie… Men i marts er der 2 niecer, 2 nevøer, bror, svigerinde og svigermor. Dét er en travl måned :slight_smile:

1 Synes om

Kattene oplever for første gang stivfrosset græs. Altså som i at dette efterår er det første, hvor de oplever stivfrosset græs. Det er vist sket en enkelt gang før. Og det huer dem absolut ikke. Man står på terrassen og stikker forsigtig poten ud og mærker efter - og trækker den hastigt til sig. For så at prøve et nyt sted :hoho:

Hvad værre er - havebordet er også frosset på overfladen og virkelig koldt for små kattefusser. Plus at de ikke kan bruge det som vandskål, som de så ofte gør, når duggen eller regnvandet har samlet sig. “Se Bambi, vandt er stift”.

Meget utilfredsstillende, synes Chili, der nu gør sig ud til bens herinde i stedet for at vise, hvor uretfærdig verden er mod hende i dag.

11 Synes om

Bestilte nogle tørrede melorm til fuglene sammen med sidste Zooplus-sending og strøede nogle af dem ud på jorden til rødhalsen og andre, der holder sig ved jorden. Og hvem sidder nu derude og fylder i sig med tørrede melorme?

Nej, ikke rødhalsen. LILLEMISSEN IGEN! :grrr:

9 Synes om

jeg har sømmet en gammel cigarkasse uden låg fast til et træ …og fyldt den med knust solsikke, melorm og hampefrø …hva’ gi’r du for melorm …melorm.dk er billigere end fx petworld

Ca. 105 kroner for 1 kg på Zooplus.de.

Jeg må jo nok se i øjnene, at det ikke nytter at smide ting på jorden, som katten kan lide. Hvis det ikke er lillemissen, er det sikkert en anden af fritløberne.